BREAKING: Verstappen ontloopt gridstraf na inhalen tijdens rode vlag

04-09-2021 11:48 | Update: 04-09-2021 12:03
Breaking News
BREAKING: Verstappen ontloopt gridstraf na inhalen tijdens rode vlag

Max Verstappen is door het oog van de naald gekropen. De Nederlander haalde namelijk Lance Stroll in tijdens de tweede vrije training, terwijl er met de rode vlag gezwaaid werd. Dan mag je eigenlijk niet inhalen, maar de FIA heeft beoordeeld dat ze geen straf kunnen geven aan de coureur van Red Bull Racing.

Op zaterdagochtend werd bekend gemaakt dat de Nederlander langs moest komen bij de stewards voor tekst en uitleg, nadat ze er relatief laat achter kwamen dat de Nederlander ingehaald had onder de rode vlag. De stewards ondernemen echter geen extra actie en dus kan de coureur van Red Bull met een gerust hart richting de kwalificatie, wat enorm belangrijk gaat zijn op het krappe circuit in de Nederlandse duinen.

"Het is onze conclusie dat de bestuurder van bolide 33 alle maatregelen heeft genomen om te voldoen aan de reglementen, in de zin dat hij onmiddellijk snelheid verminderde op een veilige manier bij de eerste indicatie van de rode vlag, zelfs voordat een rode vlag of rood lichtpaneel voor hem zichtbaar was", luidt het FIA-statement.

Video player

Meer video’s

  • Klein
  • Groot