Christian Horner: "We moeten hem gewoon wat meer tijd geven"

18-03-2019 07:44
door Richard
Algemeen
Christian Horner: We moeten hem gewoon wat meer tijd geven

Beginnen vanaf P17 was niet gepland, maar Pierre Gasly had het er maar mee te doen in Australië. De Fransman wist tijdens de race aardig wat plekken goed te maken, maar kwam vervolgens achter een sterk verdedigende Daniil Kvyat terecht. Christian Horner laat weten dat we geen teamorders hoeven te verwachten en dat Pierre op den duur vast wel op gelijke hoogte met Max Verstappen komt.

“Pierre kwam vast te zitten in een DRS-trein, maar we gaan niet ingrijpen. Al onze coureurs mogen racen”, benadrukt Horner tegenover Motorsport-Total. Daar baalt Gasly als een stekker van, aangezien hij Max Verstappen naar een podium zag rijden in Melbourne.

“Mijn snelheid was naar mijn gevoel beter dan Max, maar de kwalificatie had helaas teveel invloed op de race.”

Teambaas Horner neemt het op voor zijn nieuwe aanwinst, wetende dat het seizoen nog twintig races kent en Gasly wel degelijk de kwaliteiten heeft om met Red Bull succes te behalen.

“Hij reed nog steeds een goede race waarbij hij meerdere mensen inhaalde. Hij had alleen wat pech op de zaterdag. Het enige wat hij nodig heeft, is een weekend zonder problemen. We weten dat hij snel is, maar we moeten die jongen gewoon wat tijd geven. Hij kan het echt wel aan.”

Timo95 +2533 18-03-2019 08:01
Gasly vond dat zijn snelheid beter was dan die van Max. Hij vergeet daarbij te zeggen dat hij constant in de drszone reed en Max niet.
Opmerkelijk: je vindt dat je sneller bent dan je teammaat maar kan op snelheid niet voorbij je voorganger. Eigenlijk geeft hij hiermee een groot compliment aan STR, want die hadden dan toch zeker nog een betere racepace. En een groot compliment aan Kvyat, want hij wist ervoor te zorgen dat (super snelle) Gasly in die 19 rondes maar niet voorbij kwam.
Persoonlijk vind ik ook wel dat Kvyat dat compliment verdient.
LinkeLoutje +1919 18-03-2019 08:43
Zonder al het sarcasme wel met je eens dat het een goede prestatie van Kvyat was.
George Smit +699 18-03-2019 09:14
Ik ook. En het sarcasme snap ik ook. Niet omdat het Max is, maar als je zelf niet verder dan P11 komt en je teammaat naar het podium rijdt, ga je achteraf niet zeggen dat je sneller was dan hij!
NigelM +388 18-03-2019 08:02
Pierre heeft een cursus zelfreflectie nodig..."Mijn snelheid was naar mijn gevoel beter dan Max". Pfff.....
Ocon_Fan +256 18-03-2019 08:02
Die Horner heeft er echt geen verstand van.
Volgens de experts op GPBlog is Gasly al volledig afgeschreven.
LinkeLoutje +1919 18-03-2019 08:45
Haha echt hè
Krateng Deng +772 18-03-2019 11:09
Haha ja, wij weten het altijd beter.
Maar...... hij zal zich echt moeten herpakken de komende 2 races anders is het echt exit. RB heeft hem daar zitten als een soort wingman voor Max maar zal ook z'n puntjes móeten pakken. Maw hij moet ook een zekerheidje worden voor RB en niet telkens het probleem zijn. Dat hij het kan is zeker maar of hij het ook doet.......
fryslan1944 +570 18-03-2019 18:42
@Ocon_Fan
Nee, natuurlijk heeft Horner er geen verstand van. Hij wacht op jouw advies. Nee, beter nog. We zetten jou op zijn plaats dan gaat het vast stukken beter!
GSSH +44 18-03-2019 08:02
Ben het eens om hem tijd te geven. Sommige banen laten inhalen nauwelijks toe. Ik kan mij herinneren dat Verstappen ook nog een keer een groot deel van zijn race (dacht Singapore) achter Kvyat in de TR heeft gereden.

Hoe dan ook wordt volgend raceweekend interessant omdat de verschillen tussen de topteams kleiner zullen zijn in kwalificatie.
Timo95 +2533 18-03-2019 08:47
Was dat niet met een Renault motor tegen een Ferrari motor? Toen Max zelf nog bij STR reed liet hij al zien dat de STR sneller was dan RBR.
GSSH +44 18-03-2019 09:17
Nee was Singapore 2017 met Verstappen in Red Bull en Kvyat in Toro Rosso. Verstapppen had een slechte start en moest een hele inhaalrace doen en kwam toen vast te zitten achter Kvyat. Uiteindelijk haalde hij hem wel in, maar dat kostte hem een deel van de race.
Timo95 +2533 18-03-2019 09:22
Op welk stukje van mijn commentaar zeg je nu nee? 2017!! Dus reed RBR met een Renault motor en STR met een Ferrari motor. Geen gelijkwaardige motoren dus.
Relwof +132 18-03-2019 10:47
je hebt geen ongelijk, maar in sector 3 van Albert Park, en op vrijwel het gehele Marina Bay-circuit, draait het niet zozeer om motor-vermogen. Het is lastig inhalen op beiden, maar juist aero, lef en stuurmanskunst is daar belangrijker dan waar ook.
Niels Jacobs +1 18-03-2019 10:44
In 2017 kwam max niet eens voorbij de eerste bocht. Dat was de race waarbij verstappen er met de beide ferraris eraf ging. Je zult singapore 2016 bedoelen.
VaderJacob +199 18-03-2019 08:25
Wel vreemd dat je jezelf sneller vindt als de feiten het tegendeel bewijzen. Na de pitstop van Gasly heeft hij een aantal ronden gehad waarbij Kvyat geen DRS had, op 2 compounds harder zat en oudere bandjes had... Hier heeft onze Pierre niet van geprofiteerd, Max daarintegen zit op dezelfde compound als Vettel waarbij alleen de banden van Vettel 10 ronden ouder zijn. Door durf en commitment zet Max hem er wel voor. Juist die commitment heb ik gemist bij Gasly. Mijn vermoeden is dat hij een stukje angst heeft meegenomen uit de wintertests, angst om die auto weer in de muur te zetten... Zeker verdient Gasly nog een kans maar die gaat hij niet grijpen als hij deze lijn doortrekt. Juist nu moet hij commitment tonen en op de grens gaan zitten!!!
Nooitgedacht +234 18-03-2019 09:08
Laten we het hopen. Anders gaan anderen op de vlucht met de constructeur punten die RB wel verdient naar de presta
sties zover....
Relwof +132 18-03-2019 10:48
Ik deel niet veel likes uit, maar hier valt geen speld tussen te krijgen.
F1expert +434 18-03-2019 11:16
Dus je auto plat rijden om 11e te worden in plaats van 12e is volgens jou "commitment"?
VaderJacob +199 18-03-2019 11:22
Zorg dat je je feiten op orde hebt het ging hierbij om plek 10 dus punten voor het kampioenschap. Als je daarna kijkt naar de "DRS trein" hadden er nog meer kansen gelegen 😘
F1expert +434 18-03-2019 15:25
Ik neem aan dat Gasly z'n redenen had. Hij is agressief genoeg. Of zat jij achter het stuur?
VaderJacob +199 18-03-2019 16:57
Ik neem woorden gedeeltelijk terug.... overtake button werkte niet lees ik net! Blijf wel bij mijn mening dat ik weinig commitment zag
Dropnop +1083 18-03-2019 08:28
Weet je wie er wat mij betreft wel al een beetje afgeschreven is? Leclerc.. Hij vraagt aan de pitbox of hij achter Vettel moet blijven... duh... je bent fukking sneller. Inhalen en voor max gaan! Niet eerst vragen, gewoon doen! Als het ze het niet willen fluiten ze je wel terug..
DocBrown +439 18-03-2019 10:00
Max had Vettel gewoon van zijn sokken gereden... niks aan de pitbox vragen. Ha ha
Relwof +132 18-03-2019 10:50
Ja, dat lijkt allemaal leuk en aardig, maar als je dat in je eerste race bij Ferrari doet dan was Charles gisteravond nog 'sleeping with the fishes'... en hadden we in Bahrein Wehrlein achter het stuur gehad.
Gijs +634 18-03-2019 19:37
Tuurlijk niet, Ferrari is heel streng. Dat gezeik wil hij niet op zich halen. hij kan beter zichzelf eerst een paar races bewijzen en er dan tegenin gaan
d-vine +1186 18-03-2019 08:55
Ik vind dat we allemaal wel wat rustiger en terughoudend mogen reageren op de jonge coureurs.
Er is nog maar 1 race gereden en er wordt al gereageerd Gasly is niets, vervang maar voor Alonso, arrogant en noem maar op.
Het zegt meer over de F1 kennis van een aantal hier.
natuurlijk kon het beter, maar Kvyat deed het ook goed. Geef die gast nou een jaar en kijk dan hoe hij het heeft gedaan en kan doen in het jaar daarop.
Max, Leclerc , Gasly, Norris zijn de toekomst van de F1. Er zullen fouten worden gemaakt er zullen mooie acties komen let maar op
Ocon_Fan +256 18-03-2019 09:00
Nah, het beste is om al die teambazen te ontslaan en te vervangen door experts van GPBlog.
Pushen en auto's slopen wordt dan de norm, want een plaatsje winnen is veel belangrijker dan punten halen.
Elkaar van de baan af rammen mag dan waarschijnlijk ook, behalve als dat bij Verstappen gebeurt natuurlijk.
Ries +138 18-03-2019 09:17
Als Ocon fan weet jij natuurlijk alles over mensen van de baan af rammen...
Ocon_Fan +256 18-03-2019 11:11
Neuh, eigenlijk niet. Ik probeer me redelijk te gedragen in het verkeer. En jij?
marty +591 18-03-2019 09:22
Ik ben het niet helemaal met je eens, want ik hou wel van een wat agressieve rijstijl en gedurfdheid, maar vond het wel een like waard :)
Amd Wereldburger +98 18-03-2019 18:18
Ocan_Fan. >Waarom klinkt dat niet als een slecht plan.denk dat er weinig financiers over blijven. Dat is een keerzijde. Wel zullen er mogelijk meer kijkers zijn.
Nee dit is echt geen goed plan. Lol
Nooitgedacht +234 18-03-2019 09:18
In de topsport geldt wat goed is komt snel. Als talent moet je mijn inziens terughoudend zijn met je claims en praatjes, maar wel gewoon lef en bravoure LATEN ZIEN.
Kein geloel !!
(zou Ernst Happel zeggen)
Timo95 +2533 18-03-2019 09:33
Deze reacties op Gasly komen ook voort door dat wat hij zelf tegen de pers weet te vertellen. Hij zegt even goed, zelfs beter, te zijn als Max. Geeft zelfs na de race nog aan dat hij qua racepace sneller was dan Max. Heeft al eerder aangegeven dat hij dezelfde rijstijl heeft als Max. Nou dat laatste had hij nu kunnen laten zien.
Als Gasly wat minder hoog van de toren zou blazen zouden deze reacties heel wat minder zijn.
LNGR +3704 18-03-2019 09:08
Natuurlijk moet je iemand in bescherming nemen tijdens zijn eerste race, in tegenstelling tot Renault/Honeybasher.

Maar de uitspraak, ‘op gelijke hoogte met Max’?

Not gonna happen.
deemoos +1259 18-03-2019 09:10
Zoveel heeft hij niet ingehaald.
Hij heeft plekken gewonnen door uitvallers.
Ries +138 18-03-2019 09:22
Ik miste een stukje agressie bij Gasly. Dat zag ik wel bij Kvyat.
Hopelijk krijgt Gasly het nog terug.
RBR is een topteam en willen wel de constructeurspunten. Als Gasly zo door gaat dan zie ik een wissel tussen hem en Kvyat aankomen... Tenminste, zolang Kvyat cool blijft.
Michel Schmets +49 18-03-2019 09:26
Start op plek 17 en is na de terugval van nr12 nog steeds 17.
Dan heb je met een top3 auto niet opgelet en ben je gewoon een plek verloren. Vervolgens heb ik weinig commitment gezien en zeker geen snellere pace dan zijn team teamgenoot.
Opa Dick +1190 18-03-2019 09:29
Het team had 2 momenten om Gasly te helpen.
Zijn eigen pitstop en tijdens de pitstop van kvyat.

Begrijpelijk dat je een gelijkwaardige bolide zo van TR moeilijk kan inhalen.
Echter Zodra die kvyat naar binnen komt had Gasly imho ff gas kunnen geven en de andere team kunnen inhalen om zo voor kvyat te komen na zijn eigen pitstop.

RB had Gasly ook eerder naar binnen kunnen laten komen zodat hij niet meer achter kvyat zat en ff flink tijd had kunnen winnen.
Nu heeft Gasly een hele race achter kvyat gereden wat eigenlijk belachelijk is.
En de kwaliteit van Gasly toont..
Leipzsch +813 18-03-2019 09:47
Je zag heel de race lang dat Kvyat meer talent heeft en sneller is dan Gasly. Gasly kwam alleen bij het afremmen van de bocht dichterbij. Kvyat reed al in de bochten bij Gasly weg. Met een STR!
F1expert +434 18-03-2019 11:12
En het team van RBR ook. Zij hebben de kwalificatie van Gasly verknald. Dan doet ene Kolonel ook nog een duitje in het zakje door te stellen dat Max nu direct eerste rijder moet worden. Compleet belachelijk. Gasly was al sneller tijdens de testritten en had naast Max gestaan als men niet zo stom was geweest om Gasly binnen te houden in de beslissende kwalificatie. Ik voorzie dat Gasly Max nog voorbij rijdt in de eerstvolgende race.......
marty +591 18-03-2019 11:56
Wat bazel je nou weer?
Je hebt weken luidkeels lopen roepen dat Honda zou ploffen in Melbourne....
(Ik heb alleen een Renault motor in vlammen op zien gaan :)
En nu richt je je pijlen maar weer volledig op Verstappen, die gewoon een zeer sterke race reed in tegenstelling tot Gasly.. .
Je hebt 60+years al verwijded uit je profielnaam, ik zou 'expert' ook weglaten in het vervolg..
D ter Veer +189 18-03-2019 11:15
Als Max dit was overkomen.
Ben ik er zeker van dat hij alsnog top 10 had gereden.
Overtaking is a art zullen we maar zeggen (:
F1expert +434 18-03-2019 14:22
Hoe was Max z'n eerste race bij RBR eigenlijk ook alweer?
Timo95 +2533 18-03-2019 18:18
Begon vanaf startplek 4 en won de race. En dan in Brazilië, door diverse pitstops (5x) lag hij 16 ronden voor het einde op de 16e plek en eindigde uiteindelijk op P3. En zo zijn er meer races dat Max achterin starte om op het podium of P4 te eindigen.
Dus wat wil eigenlijk zeggen?
PeterV +4 18-03-2019 11:18
Verhaal klopt niet. Hij had zich eerst láten passeren door kyvat. Dat had Max nooit laten gebeuren. En daarna zich excuseren dat het circuit zich niet leent voor passeren! Nee, max is gewoon van een heel ander kaliber, is niet erg voor gasly , hij kan zich in de toekomst wellicht gaan verbeteren maar voor nu: maak officieel max eerste rijder en handel daar tactisch als RedBull dan ook naar,dan weet iedereen waar hij aan toe is.
F1expert +434 18-03-2019 15:27
En jij denkt werkelijk da ze dat na 1 race, waarin Gasly 11e wordt door een tactische blunder van RBR in de kwalificatie al gaan doen?
Timo95 +2533 18-03-2019 18:24
Gasly heeft duidelijk laten zien dat hij de balls niet heeft.
Timo95 +2533 18-03-2019 18:23
Dus het bewijs dat Inhalen wel mogelijk was. Kvyat is gewoon beter.
Joop2 +1027 18-03-2019 18:45
Ik hoop dat het team van Gasly beter op let en hem nog naar buiten stuurt om ze tijd veilig te stellen plus dat ze power knop werkt zo haalt red bull punten ik schrijf hem niet af het was een team fout en knop die niet werkte

Bekijk het laatste nieuws

Je wordt uitgelogd en doorgestuurd naar de homepage