F1 Nieuws

Bottas gelooft dat Mercedes 'een kleine stap' terug deed in VT2

Bottas gelooft dat Mercedes 'een kleine stap' terug deed in VT2

23-10-2021 00:10
7

GPblog.com

Mercedes heeft een zesde verbrandingsmotor (ICE) in de auto van Valtteri Bottas geplaatst. De Finse coureur krijgt opnieuw een gridstraf, maar dit keer gaat het om slechts vijf plaatsen in plaats van de gebruikelijke tien. Bottas ziet daarom kansen in de Grand Prix van de Verenigde Staten, ondanks dat hij een déjà vu ziet.

Weer hetzelfde

"Helaas alweer een penalty moeten nemen, maar deze keer wat minder dan andere keren. Met vijf plaatsen kan ik zeker nog een goede race rijden. Het belangrijkste voor mij is om me te focussen op het racetempo en daar hebben we ons vandaag op proberen te focussen", vertelt Bottas aan Sky Sports.

Werk aan de winkel

Bottas zegt dat zijn ingenieurs vannacht nog wat werk te doen hebben om de Mercedes-auto te verbeteren. Bottas was de snelste in VT1, maar zag Sergio Perez en Lewis Hamilton in VT2 voor hem uitlopen. Het asfalt van het circuit heeft een negatief effect op de bandentemperaturen.

"Nog steeds werk aan de winkel voor de set-up. Het is helemaal niet makkelijk om te rijden en het voelt alsof deze baan een beetje grip heeft verloren en de balans is een beetje inconsistent. Het is warmer dan de vorige keer, maar het asfalt wordt ouder en er is minder grip. We hebben een goede auto, vandaag bleek dat het vooraan vrij dicht bij elkaar zit. Misschien heeft het met de concurrentie te maken dat we in VT2 een klein stapje terug hebben gedaan, maar we hebben ons meer geconcentreerd op de longruns en dan is het allemaal om voor te spelen. Ik zal racen en ik moet inhalen. Ik wil het podium halen of vechten voor de overwinning", voegt Bottas eraan toe.