Ricciardo baalt van ‘verprutste ronde’ in VT2

19:38, 06 apr 2018
1 Reacties
Met een prima rondje in de eerste vrije training van Bahrein, pakte Daniel Ricciardo de snelste tijd van die sessie. In de tweede vrije training kwam de Aussie minder goed uit de verf en moest hij genoegen nemen met een zesde plaats. Mede door een rondje dat werd verprutst door Valtteri Bottas.
Over de boordradio vloekte Ricciardo er op los. In een snel rondje op de supersofts moest de Aussie uitwijken over de curbs om een langzaam rijdende Valtteri Bottas te ontwijken. De Fin gaf vervolgens zijn engineer er van langs omdat deze hem niet had gewaarschuwd over de aanstormende Ricciardo. “Daarom wil ik ook niet dat Bottas een gridpenalty aan zijn broek krijgt”, laat Ricciardo in de paddock weten aan Speedweek.com.
“Het was niet cool van Valtteri, maar het gaat hier slechts om een vrije training.” Hoogstwaarschijnlijk speelt in zijn coulance mee dat Ricciardo zelf een gridstraf kreeg voor een klein incident in Melbourne. Door die teruggezette plaatsen finishte de Aussie in zijn thuisrace als vierde, terwijl de Red Bull qua snelheid met gemakt de Ferrari bij kon houden.
“Voor zover ik heb gehoord heeft Bottas niet te horen gekregen dat ik eraan kwam. Dat is niet zijn schuld, maar het verpeste wel mijn rondje. Gelukkig is het pas vrijdag dus hoef ik me er niet al teveel zorgen om te maken.”
Ricciardo baalde niet alleen van zijn verprutste ronde, maar ook van de balans van zijn Red Bull. “Het voelde niet zo goed als tijdens de eerste training. We moeten dus nog aan het werk morgen om de balans weer goed te krijgen voordat de kwalificatie begint. Als dat lukt, weet ik zeker dat we een goede wagen hebben voor de race van zondag.”