Je wordt uitgelogd en doorgestuurd naar de homepage

Abiteboul: "Red Bull heeft bewezen dat de Renault-motor mooie dingen kan doen"

07-10-2018 15:34
door Jordi
Algemeen
Abiteboul: Red Bull heeft bewezen dat de Renault-motor mooie dingen kan doen
Renault Media

Volgens Cyril Abiteboul, teambaas van Renault, heeft Red Bull Racing bewezen dat de motor mooie dingen kan doen. Max Verstappen wist in Japan op het podium te komen en zijn teamgenoot Daniel Ricciardo eindigde na een inhaalrace knap als vierde.

Ten eerste was Abiteboul na de Grand Prix van Japan tevreden over de prestatie van Carlos Sainz.

“Carlos heeft uitstekend gereden en wist nog het laatste punt mee naar huis te nemen. Helaas moest Nico al vroegtijdig de strijd staken. Het is duidelijk dat we ons tempo in de kwalificatie moeten verbeteren", concludeerde Abiteboul tegenover F1Only.

De teambaas van Renault wil voornamelijk benadrukken dat de krachtbron goed genoeg is voor circuits zoals Suzuka vanwege het podium van Red Bull Racing.

“Na Sochi hebben we wederom bewezen dat onze motor het racetempo van de topteams kan bijbenen. Tevens hebben we aangetoond dat onze krachtbron een aantal geweldige dingen kan laten zien, zelfs op circuits zoals Suzuka, aangezien Red Bull Racing hier derde werd", aldus Cyril Abiteboul.

avengel +1130 07-10-2018 15:51
Héérlijk he om de loftrompet over jezelf af te steken...
JorBak +1482 07-10-2018 15:57
Nou ja, de laatste resultaten van Max laten zien dat er best iets uit de motor te halen valt. Volgens Max moet hij om allerlei problemen heen werken maar toch weet hij knap veel op het podium te eindigen..
Joop +346 07-10-2018 16:46
Vergeet Ricciardo niet. Gestart op plek 15, gefinnished op plek 4..
JorBak +1482 07-10-2018 16:51
Klopt, deze race maar Ric heeft de laatste tijd natuurlijk veel pech gekend. Max scoort toch vaak gewoon prima ondanks de problemen met de motor dus het kan slechter.
Joop +346 07-10-2018 16:53
Klopt, ricciardo is dit seizoen 6x uitgevallen waarbij het 2x een motorprobleem betrof:

6x uitgevallen:
1) Batterij probleem Renault (Bahrein)
2) Crash tegen verstappen (Azerbeidzjan)
3) Probleem met uitlaatklem (Oostenrijk)
4) Motorproblemen (Duitsland)
5) Bewuste uitval om bak te wisselen zonder gridstraf (Belgie)
6) Koppeling probleem (Italië)
JorBak +1482 07-10-2018 16:53
Netjes Joop 👍
Joop +346 07-10-2018 16:56
Mocht je het hele lijstje willen zien:

Verstappen:
4x uitgevallen
1) Lekker band (bahrein)
2) Crash tegen Ricciardo (Azerbeidzjan)
3) koppeling probleem (Silverstone)
4) Motorprobleem (Hongarije)

Ricciardo:
6x uitgevallen:
1) Batterij probleem Renault (Bahrein)
2) Crash tegen verstappen (Azerbeidzjan)
3) Probleem met uitlaatklem (Oostenrijk)
4) Motorproblemen (Duitsland)
5) Bewuste uitval om bak te wisselen zonder gridstraf (Belgie)
6) Koppeling probleem (Italië)

Dus de red bulls zijn dit seizoen in totaal 10x uitgevallen waarbij de oorzaak 3x bij de motor lag.
LinkeLoutje +990 07-10-2018 17:02
Klopt, maar de algemene snelheid is te laag en het lukt Renault niet om dichterbij te komen. Daarnaast spelen er een hoop dingen met de motor op de achtergrond, o.a. de driveability, die misschien niet zorgen voor DNF's maar evengoed vervelend zijn.
Joop +346 07-10-2018 17:15
Zo vervelend dat de red bulls op plek 3 en 4 eindigen?
LinkeLoutje +990 07-10-2018 17:47
Zo vervelend dat Red Bull een flinke achterstand heeft op zowel Ferrari als Mercedes bij de constructeurs. Dat er incidenteel een resultaat te behalen valt doordat Ferrari de kwalificatie verprutst en Max vervolgens Vettel en Raikkonen van de baan rijdt kun je toch moeilijk als argument blijven gebruiken om aan te tonen dat die motor goed zou zijn?

De Renault is aantoonbaar langzamer en het lukt hen al jaren niet om aan te haken en een motor te fabriceren die niet incidenteel, maar structureel bij de bovenste 3 plaatsen mee kan.
Joop +346 07-10-2018 17:53
Ja maar dat is sport. Waar je winnaars hebt, heb je ook verliezers. Je koopt geen overwinningen (referrerende naar de opmerking van horner dat ze bakken met geld betalen voor die motoren), overwinningen haal je door races te winnen
Het feit is dat merceds en ferrari beide sterke motoren hebben. Renault op dit moment niet, honda moet nog maar blijken.
Wat nou als honda de aankomende 2 jaar er ook niks van bakt, wat dan? Dan is het de schuld van honda?

Ik geloof er gewoon niet in dat renault de zaak opzettelijk verstiert. Tuurlijk, het loopt achter, maar kun je dat verwijten? Ik vind van niet.
LinkeLoutje +990 07-10-2018 18:11
Tsja kan ik mijn cluppie verwijten dat ze maar 1x per 18 jaar kampioen worden? Dat niet, maar echt goed is anders toch? Dus hou ik me maar vast aan die incidentele beker. Dat Renault blijkbaar de capaciteit niet heeft om een kampioensmotor (ofwel de beste) te maken is ze niet te verwijten. Wat je hen wel kunt verwijten is dat ze beloftes niet nakomen. En Red Bull mag als klant best aangeven dat ze vinden dat ze veel betalen voor een product wat niet aan hun wensen voldoet.
Il Leone +1024 07-10-2018 18:09
Kijk dan zijn nou is goede feiten, maar nu hoor je niemand meer? Als je kijkt naar Renault zelf valt het ook reuze mee hoevaak Sainz en Hulkenberg zijn uitgevallen wegens een motorprobleem.

Honda is daarentegen vaker op die manier tot stilstand gekomen
John60 +1412 07-10-2018 21:15
Ja dat klopt Renault valt zelf niet zo vaak uit, maar ze rijden 10 plaatsen verder naar achteren, belasten de motor waarschijnlijk veel minder.
Max120318 +48 07-10-2018 22:21
Als kimi en Max elkaar niet geraakt hadden waren de Ferraris echt wel sneller geweest Max had kimi echt niet achter zich gelaten.
Hightoeer +474 07-10-2018 15:55
Ach hou toch op man,flapdrol.
Peka01 +344 07-10-2018 15:57
Met heel veel overuren hebben ze bij Red Bull een chassis ontwikkeld waar ze zelfs met dat gare blok nog redelijk in de top kunnen meerijden.
Eigenlijk geeft abieteboel dus een compliment aan de chassis bouwers van Red Bull.
anna-belle +101 07-10-2018 15:57
Maar hij heeft wel gelijk.
Peka01 +344 07-10-2018 16:22
De manier waarop is niet zo heel erg netjes. Jarenlang ondermaats leveren word toch wel als een grote wanprestatie gezien Red Bull heeft het echt puur aan het chassis te danken dat ze 3 en 4 zijn geworden. Waar zijn de Renault zelf geëindigd dan 10 en dnf. Zij rijden toch echt rond met het zelfde blok als Max en ricciardo. Als dan een kerel bent zeg je gewoon dat je gefaald hebt.
En ga je niet op deze manier zo lopen spartelen als abieteoel dat doet.
Joop +346 07-10-2018 16:49
Renault rijdt met spec b, red bull met spec c. Chassis van red bull is niet te vergelijken met dat van renault.
Red bull is in japan met een renault motor geeindigt op plek 3 en 4. Red bull heeft wat betreft niks te klagen.
Wist je dat de red bull dit seizoen het meest zijn uitgevallen om problemen die niks met de renault motor te maken hadden? Tuurlijk, we willen red bull/verstappen allemaal vooraan zien rijden, maar goed, op dit moment is mercedes heer en meester. Dat is sport.
Ron Reijne +125 07-10-2018 20:55
Budget heeft niks met sport te maken, wel met de resultaten.
Peka01 +344 07-10-2018 21:47
Nogmaals Red Bull krijgt al jaren onder de afgesproken maat geleverd daar zit de bottleneck. En dan valt het ook nog veels te vaak uit
Kan je nagaan als Red Bull al met de specificaties c rijdt. Iets wat de fabrikant die die zelf levert niet eens kan, zegt veel over de pui hoop bij renault
Joop +346 07-10-2018 21:57
Wat is die afgesproken maat dan?
Hoe vaak zijn de red bulls dit seizoen door motorproblemen uitgevallen volgens jou?
Renault heeft volgens mij prima uitgelegd waarom ze zelf niet met de spec c motor rijden, heeft niks met puinhoop te maken.
Peka01 +344 07-10-2018 22:02
Ik denk dat ik ga transformeren tot er. Ara die houden. Ervan alles tot aan het eindeloze te herhalen.
Joop +346 07-10-2018 22:07
Ja maar als je zegt dat red bull ‘onder de afgesproken maat’ motoren geleverd krijgt, klets je gewoon uit je nek.
Peka01 +344 07-10-2018 22:11
Ara ara
Joop +346 07-10-2018 22:14
Deze bv:
https://www.autosport.com/f1/news/138434/red-bull-renault-new-engine-has-delivered

Ik zal de titel van het artikel nog evrn copy pasten voor je ;)

“Red Bull says Renault's new Spec C engine has delivered as promised”
Peka01 +344 07-10-2018 22:21
Dat is dan voor het eerst in twee seizoenen dat ze iets krijgen wat is afgesproken.
Sorry maar voor mij en veel anderen zijn ze hier toch echt een dik jaar te laat mee beste Joop wat moet je nu aan het eind van het seizoen met iets wat je in het begin had moeten hebben.
Mosterd na de maaltijd Joop anders waren ze toch wel verder gegaan met renault als de samenwerking zo goed en draagkrachtig was.
🤣😂🤣
Joop +346 07-10-2018 22:25
In jouw wereld zijn er geen verliezers?
Peka01 +344 07-10-2018 22:36
Zeker wel, de kunst is om daar mee om te gaan. Dat doe je niet zoals abieteboel die nu zichzelf en renault kompleet voor schut zet
Peka01 +344 07-10-2018 22:16
Renault kan tegenwoordig best een synoniem van triest genoemd worden.
Het ergste van alles is dat abieteoel er niet eerlijk voor uit durft te komen. Doet hij dit kan iedereen door een deur en kan je zaken oplossen. Die abieteoel sealt zichzelf helemaal in, topmotor zegt hij.
Je kan alleen maar goed worden als je je fouten durft toe te geven. Tot nu toe doet hij alles goed 🤣😂🤣
Hoe is het met je grasmaaier Joop 🤣😂🤣
Joop +346 07-10-2018 22:39
Ah ja, zolang je er maar lol in hebt, en dat heb je, aan je smiley gebruik te zien.
Peka01 +344 07-10-2018 22:44
Ben eerder boos, en zeer ontevreden.
Joop +346 08-10-2018 09:12
Waarom ben je boos?
Jan +854 07-10-2018 17:44
Ze scoren regelmatig toch, de Red Bulls?
Peka01 +344 07-10-2018 21:47
Helaas onder de beloofte maat. Pfff word hier moe van
Peka01 +344 07-10-2018 22:39
Op circuits waar de topsnelheid minder van belang is. En natuurlijk waar Ferrari en Mercedes weer eens een verkeerde strategie bedenken😂🤣😂
Klaarmetazijnpissers +82 08-10-2018 05:40
Peka, je smiley knop blijft hangen!
Peka01 +344 08-10-2018 07:18
Hahahahaha hahahahaha
Hahahahaha
liefhebber +218 07-10-2018 16:00
vergeet niet de namen van de coureurs die deze prestatie hebben geleverd Abiteboul
Zeker niet onbelangrijk!
JackUzi +386 07-10-2018 16:01
Wat een huilebalk.
jsc +422 07-10-2018 16:03
die podiumplaatsen zal die toch moeten gaan missen volgend jaar ben ik bang.
Peka01 +344 07-10-2018 16:23
Waarom ze hebben ricciardo 😂🤣😂
Marcel Beckers +159 07-10-2018 16:03
Volgens mij kan de Redbull nog mooie dingen doen zonder Renault motor.
BMWE90 +362 07-10-2018 16:05
Die heeft de klachten over de motor en het voortijdig opschakelen ivm "de ruwheid" ervan voor het gemak maar even achterwege gelaten.
Joop +346 07-10-2018 16:09
Kun je nagaan wat voor potentie de motor heeft als de motor helemaal goed presteert! ;)
Peka01 +344 07-10-2018 16:24
Haha die Joop!
Ernesto Vos +1492 07-10-2018 16:55
kun je nagaan hoe snel RB zal zijn met een Honda motor achterin. De spec c van Honda heeft nu al zo'n 20 pk meer dan de spec c van Renault, en laten we het dan maar niet over de motor software van renault hebben
Joop +346 07-10-2018 17:01
Ik help het je hopen ;)
Maar goed, dat is nog maar afwachten want de verwachting van torrorosso waren voor deze race ook hooggespannen. Velen hier op het gpblog hadden verwacht dat de torrorossos dankzij de update op de honda motor in de top 10 zouden eindigen. Niet dus.
Ook jij verwacht nu veel van de honda motor, maar het moet allemaal nog maar blijken.
Ondertussen eindigen de red bulls regelmatig in de top5, maar toch kan renault het voor velen niet goed doen. Hoe krom wil je t hebben? Renault kan gewoon niks goed doen in de ogen van velen. Valt ricciardo uit door een gasklep (gisteren), is het niet goed, eindigd ricciardo 4e (vanaf startplek 15!!!) is het ook niet goed.
Soren Eldritch +16 07-10-2018 17:29
Toro Rosso lijkt mij vooral slachtoffer van hun eigen pit strategie. Verkeerde timing, verkeerde bandenkeuze. De snelheid bij de start was wel erg goed voor de toro rosso, er had veel meer ingezeten.
Peka01 +344 07-10-2018 22:27
Joop zal je het geheim geven van de goede prestaties van Red Bull
CHASSIS🤫 niets tegen abieteboel zeggen zal hij blijven denken dat het door zijn motor kwam
Fred Vermeer +1 07-10-2018 16:09
Kun je na gaan Abiteboul als er een Mercedes of een Ferrari motor er in heeft gelegen dan hadden we veel meer kunnen genieten kijk maar naar jullie fabrieks team whahahaha
Joop +346 07-10-2018 16:15
Maar goed, het is nooit goed, breekt er een gasklep af (ricciardo) dan is het niet goed, wordt red bull 3e en 4e, is het ook niet goed.
Renault kan gewoon niks meer goed doen terwijl honda (op papier) al als winnaar is uitgeroepen terwijl dat merk nog helemaal niks laat zien (understatement, zie uitslag van torro rosso vandaag)
Peka01 +344 07-10-2018 16:26
Joop wees eens realistisch, Renault heeft er gewoon nooit geleverd wat ze belooft hebben.
.
Joop +346 07-10-2018 16:44
Even wat feiten van vandaag:
Red bull is vandaag op plek 3 en 4 geeindigd. Ricciardo startte vanaf plek 15(!).
Red bull is voor ferrari geeindigd.
Red bull wil graag vooraan meedoen.
Dus waar precies heeft renult verzaakt?
Ernesto Vos +1492 07-10-2018 16:59
RB kan alleen Mercedes/ Ferrari volgen, op gepaste afstand. Dat RB nu 3e en 4e wordt ligt gewoon aan het feit dat Ferrari hun kwalificatie hebben verkloot. anders was het gewoon 5 en 6. Dat zijn feiten
Joop +346 07-10-2018 17:02
Tsja, en dat is racen. Net als dat torro rosse binnen de top 10 kwalificeerde heeft ook te maken met regen etc etc.
Daarom zeg ik, wat betreft de honda motor, je kunt nu wel roepen dat honda nu al beter is dan renault, maar laat het eerst maar eens zien. Racen is iets anders dan dingen roepen.
LinkeLoutje +990 07-10-2018 17:07
Dat laatste ben ik met je eens. Toch begrijp je vanuit Red Bull/Toro Rosso dat puur kijkend naar de kracht die de motor levert dat deze beter moet zijn. Tel daarbij op de problemen die Max had met zijn motor tijdens de race, waar je Gasly en Hartley niet over hoort, en dan kun je wel positief zijn over de stap die gezet is. Dat ze met de Honda niet in de punten reden is ook erg afhankelijk van het chassis, omstandigheden etc.
Joop +346 07-10-2018 17:13
Tuurlijk, maar ik hoorde ricciardo ook niet over de motor van renault deze race. En tuurlijk gaat die knakker naar renault maar blijkbaar doet die spec c renault motor het toch niet zo heel slecht (understatement).
liefhebber +218 07-10-2018 17:30
Joop, zolang de prestaties van de Honda motor nog ongewis zijn heeft conclusies trekken nog geen zin. Wat de Renaultmotor presteert is ons wel bekend. En om het kampioenschap knokken vraagt een super krachtbron. Ik heb hoge verwachtingen van de Honda motor, of deze gerechtvaardigd zijn moeten we inderdaad afwachten.
LinkeLoutje +990 07-10-2018 17:55
Ja prima, maar wat wil je nu? Die Renault motor gaat inderdaad een stuk harder dan die in mijn Kever, maar volgens mij is er een redelijk objectieve methode om motoren te vergelijken, namelijk het vermogen. Renault geeft al jaren aan dat ze grote stappen gaan zetten, maar elke beloofde update komt met een teleurstelling en het gat qua vermogen is allesbehalve gedicht. Tel daarbij op het rare gedrag van die spec-c en je kunt toch op geen enkele manier volhouden dat die Renault motor een top-product is?

ik heb je wel eens eerder gevraagd, maar geen antwoord gekregen, waarom ben jij zo'n fan van Renault?
Joop +346 07-10-2018 18:17
Volg de f1 al jaaaren (al vanaf senna/prost in de honda’s) en ben niet een uitgesproken renault fan alhoewel ik het qua sport wel een mooi merk vind. Heb de manier waarop red bull zaken aanpakt nooit erg kies gevonden, ook wat andere onderwerpen betreft en vind ook hier dat red bull zich niet helemaal fris opstelt tov renault (in dit geval) begon natuurlijk in 2015 toen red bull aan t shoppen was naar een andere motorleverancier en daarbij flink afgaf op renault terwijl ze met renault al 4x achter elkaar wereldkampioen waren geworden. Daarna met hangende pootjes bij renault terugkomen helpt de relatie natuurlijk niet. Daarnaast ben ik van mening dat men hier in NL renault onterecht (tussen de regels door) verantwoordelijk houdt voor het niet behalen van de titel voor verstappen terwijl red bull daarbij ook regelmatig de zaakjes niet op orde had (zie de uitvallijstjes die ik hier eerder postte). Vind sowieso dat ‘we’ wel heel erg met een oranje bril naar de acties van verstappen keken, ook deze race weer, ook bij bv ziggomsport.
LinkeLoutje +990 07-10-2018 18:25
Ik vind mezelf vrij objectief.. Maar dat mag je uit de rest van mijn reacties hier afleiden ;) Ik vind het goed dat je objectiviteit belangrijk vindt, maar ik reageer juist omdat ik jouw reactie ook niet objectief vind. Nu kom je over alsof die motor wel goed is, terwijl iedereen hier ziet dat de motor tekort komt. Dat jij vindt dat Renault anders behandelt moet worden is iets heel anders en breng je eigenlijk niet naar voren.

Dat die relatie niet liep is een understatement en wat mij betreft hebben beide partijen daar aan meegewerkt. Het huwelijk had moeten eindigen toen RB op zoek ging naar een nieuwe leverancier. Dat deden ze niet voor niets, op de achtergrond waren er al langer problemen. Dat uiteindelijk de frustraties zo oplopen zoals nu het geval is jammer.
Joop +346 07-10-2018 19:02
Eens met dat laatste. :)
LinkeLoutje +990 07-10-2018 19:26
Haha. Als je het eerste maar gelezen hebt ;)
Joop +346 07-10-2018 20:49
Zeker, wil er wel op in gaan, maar t is een complexe discussie omdat je met meerdere sentimenten te maken hebt (wat ik ook al eerder noemde). Ik erger me bv groen en geel aan de manier waarop jack plooij en olav mol op een ouwe jongens krentebrood achtige manier met verstappen praten over zaken die verstappen overkomt, het onrecht (zoals het lijkt) wat verstappen door zaken rondom hem wordt aangedaan: vettel, de renault motor, bottas, raikonen. Zo enorm niet objectief. Alsof verstappen eigenlijk al jaren wereldkampioen had moeten zijn maar dit nog niet is, en alles om hem heen is daar de schuld van. En tuurlijk, verstappen is er 1 van een buitencategorie maar qua doen en laten vind ik verstappen een enorme kloothommel. En tuurlijk, leuk om te zien dat ie overal tegen aan schopt (lijkt te schoppen) maar het is soms echt net een verwend kind en die plooij en mol lopen er mee weg. Ik krijg er kromme tenen van. Maar wat er dan nog bij komt, dat sentiment wat plooij en mol creeert op tv wordt hier gewoon klakkeloos door een aantal overgenomen, bv de opmerking die horner maakte over het bakken met geld betalen voor een motor die niet presteerd. Alsof de sport zo maakbaar is. Het werkt gewoon niet zo maar ondertussen is renault wel de schuld van alles en nog wat. Terwijl als je objectief naar de cijfers kijkt niet de oorzaak van alle uitvalbeurten van de red bulls bij renault ligt. Maar zo lijkt het opeens allemaal wel.
Anyway het is jammer dat er slechts 4 motorleveranciers zijn.
LinkeLoutje +990 07-10-2018 22:13
Dat er wat enthousiasme speelt en niet alles even objectief gaat ben ik allang met je eens. Aan de andere kant is jouw perspectief puur en alleen vanuit de DNF's ook vrij beperkt.

Hoe dan ook is het jammer dat er is besloten om met het huidige format motor door te gaan, anders hadden er waarschijnlijk wel meer fabrikanten in kunnen stappen.

Peka01 +344 07-10-2018 22:33
Joobiteboel
Peka01 +344 07-10-2018 22:31
Renault wou eigen fabrieksgarantie team opzetten en niet meer leveren aan Red Bull. Niemand dors Red Bull nog te leveren. En uiteindelijk heeft de FIA Renault verplicht Red Bull te leveren. Zoiets was t volgens mij Jopie.
JorBak +1482 07-10-2018 18:34
Geen speld tussen te krijgen @ Joop. Behalve het laatste, aangezien ik Max vandaag acties heb zien maken die ze allemaal maken. Max had het nu aan de stok met beide Ferrari,s in korte tijd maar laten we niet doen alsof Vettel of Lewis of wie dan ook nooit hard verdedigen of op het randje opereren.
oxxer +500 07-10-2018 20:16
Een reële heldere uitleg, daar kunnen een hoop hier van leren.
Chabimaty +32 07-10-2018 18:57
Sorry maar dit klopt niet helemaal, Ricciardo had t over de boardradio ook over de 6e versnelling en ook Hulkenberg klaagt steeds meer over zn motor en het gebrek aan vermogen en het gebrek aan onderdelen uit de fabriek dus als je dat erbij neemt dan kun je concluderen dat ze het niet helemaal op orde hebben bij Renault. Verder ben ik het overigens wel met je eens dat we het eerst maar moeten zien met Honda. De geluiden zijn zeker positief maar het is nog steeds afw88 tot volgend jaar.
Joop +346 07-10-2018 19:00
Ok dat zijn 2 verschillende zaken. Verstappen en Ricciardo rijden beide met de spec c motor, hulkenberg geeft aan dat wat door renault al gezegd was, er wordt dit jaar niet meer aan de motor en auto ontwikkeld, renault is zich nu al aan t focussen op 2019. Daar baalt hulkenberg logischerwijs dus van, ten meer omdat renault had verwacht dat ze op dit moment de 4de plek steviger in handen had. Maar renault heeft zich verkeken op de ontwikkelingen van de andere tems (haas bv).
Ernesto Vos +1492 07-10-2018 22:40
Beide RB hadden ook deze race last van de motor software. Beter naar de on board radio luisteren.
LinkeLoutje +990 07-10-2018 17:05
In principe is Ferrari alleen lager gefinisht omdat Max ze eigenhandig uit de wedstrijd heeft gereden.
Joop +346 07-10-2018 17:14
Max zn vloer was ook beschadigd.
LinkeLoutje +990 07-10-2018 17:48
Ja, en?
Joop +346 07-10-2018 17:54
Ferrari kapotte vloeren, red bull kapotte vloer. Kun je tegen over elkaar afstrepen dus.
LinkeLoutje +990 07-10-2018 18:14
Nee natuurlijk niet. Het gaat qua aerodynamica om hele kleine verschillen, waar en hoe een vloer beschadigd is maakt nogal wat uit. Plus dat Vettel weer praktisch achterin mocht beginnen en Verstappen redelijk eenvoudig door kon.
DocBrown +166 07-10-2018 17:22
Waar zijn de andere renaults dan? Dit komt puur door het chassis van RB.
Joop +346 07-10-2018 17:24
Dat klopt, kun je nagaan waar renault zal rijden als het haar chassis ook op orde heeft! ;)
LinkeLoutje +990 07-10-2018 18:15
Achter Ferrari en Mercedes, met een incidenteel geluksmomentje.
Joop +346 07-10-2018 18:18
Ik zou er op dit moment voor tekenen als ik renault was! ;)
LinkeLoutje +990 07-10-2018 18:27
No brainer...
Sjaak Brown +5 07-10-2018 17:57
De klachten rauwe motor laar opschakelen door software motor ik denk ala doe motor optimaal was max bottas voorbij gegaan was maar d er p3 is puur aan de coureur met chassis te danken als ik goed geteld heb werd de renault autos 2x ingehaald door rb had zelfs gebeurd mey soec b motor dus ja p3 te danken aan coureur en chassis
Peka01 +344 07-10-2018 22:23
Te laat
Peka01 +344 07-10-2018 22:37
Vandaag een keer niet!!!
Johan Winter +52 07-10-2018 16:40
understatement als je niet verder kijkt dan je neus lang is, dat zeker...
Michiel Groen +86 07-10-2018 16:16
Ondanks de Renault-motor kan Red Bull nog mooie dingen doen.
Jan +854 07-10-2018 17:47
Dankzij!!
Michiel Groen +86 07-10-2018 20:08
Nee, ondanks... Er is altijd wat mee en komt vermogen tekort. Nu weer problemen in het bovenste toerengebied, waardoor beiden eerder moesten opschakeken. Ricciardo viel uit in de Kwalificatie... altijd wat
Danny Balen +69 07-10-2018 16:16
Jezelf veren in je r**t steken! Jan kom er maar in jongen
Jan +854 07-10-2018 17:50
Hoeft nauwelijks, t gaat leven zie ik, sommigen gaan al met weemoed de Renault beschrijven. Nou die weemoed gaat voor sommigen nog veel groter worden. Voorlopig rijdt Rb t laatste seizoen podiumplaatsen
Ernesto Vos +1492 07-10-2018 22:44
Wishful thinking jan . Ook volgend seizoen zal RB het derde team zijn. Ik ben er heilig van overtuigd dat Honda volgend seizoen minimaal gelijkwaardig is aan Renault en waarschijnlijk gedurende seizoen beter.
Elma de Graaf +1761 07-10-2018 16:18
Tempo in de kwalificaties moeten verbeteren..... Omdat Ricciardo en Max alles uit hun auto halen is de motor top. Abiteboul als je RBR goede zaken ziet doen met jouw Renaultmotor zorg er dan voor dat je eigen coureurs goed materiaal krijgen en in de voorhoede mee kunnen strijden. Volgens mij is het eerste belang van Abiteboul het Renaultteam zelf ipv de goede resultaten van RBR te zien als een overwinning door hem.
Didi to go +336 07-10-2018 16:28
Weer heerlijk ongepast van die flapdrol. Zijn eigen team staat multi ver achteraan. Zijn eigen vaste rijder klaagt steen en been. Beide Red Bull coureurs weten niet hoe ze de motor aan de praat moeten houden. Kunnen niet aanvallen door de bokkesprongen in het engine control systeem en meneer zoekt weer een veer om zo diep mogelijk in zijn reet te schuiven. Moet echt super gefrustreerd zijn om zo fanatiek erkenning te moeten claimen.
Joop +346 07-10-2018 16:36
Het chassis van red bull en renault zijn gewoon niet met elkaar te vergelijken. Daarnaast ontwikkeld red bull op dit moment door aan de wagen, renault niet. Het is dus gewoon lastig ene vergelijk te trekken tussen red bull en renault.
Wat je wel zou kunne stellen: was het chassis van renault op red bull niveau, dan stond renault een stuk verder vooraan.
Elma de Graaf +1761 07-10-2018 16:47
Wordt het dan niet tijd voor Renault om daar ook eens wat aan te doen. Op deze manier worden de Renault coureurs veel te kort gedaan. Ze hebben liever dat hun teambaas met hun mee juicht ipv met de goede resultaten van Red Bull.
Joop +346 07-10-2018 16:51
Ja, daar doet het toch ook wat aan? Dat heeft renault dan ook aangegeven, het is al bezig met de wagen en motor voor seizoen 2019.
Je leest de media toch ook?
Elma de Graaf +1761 07-10-2018 16:56
Dat wordt gezegd ja, maar waarom zijn coureurs geen updates geven die al voor 2019 zijn ontwikkeld om ze te testen. Dat doet Mercedes ook al.
Joop +346 07-10-2018 16:57
Ja mercedes wel maar renault blijkbaar niet. Heeft dus met de tactiek te maken.
Ernesto Vos +1492 08-10-2018 14:16
Tactiek of gebrek aan inzicht? Ik vermoed het laatste.
Joop +346 08-10-2018 19:29
Gebaseerd waarop?
Ernesto Vos +1492 09-10-2018 07:04
Plaats 10 en de Hulk niet eens gefinisht.
Eenfan +529 07-10-2018 16:56
Als je ziet dat de andere 4 auto's er niks van bakken met die " geweldige" motor moet je ervan uitgaan dat het niet aan de motor ligt maar vooral ook aan de rijders ,Max en RIC kunnen echt wel rijden. Alonso heeft gewoon dubbel pech, eerst jaren met McL en een kut Honda en nu McL en een schijt Renoooooooo.
Harry JM Nols +1 07-10-2018 17:05
Haaaaaaaaaa?you are not serious about this or are you making something yourself
Athena +6 07-10-2018 17:07
De juiste kop moet zijn:
"Red Bull heeft bewezen dat het, ondanks de Renault-motor, mooie dingen kan doen"

Offtopic: Is 'Joop' Renault dealer?
Joop +346 07-10-2018 17:09
Nee, ik ben f1 liefhebber. Of mag je tegenwoordig ergens geen mening over hebben?
JP van Rossem +41 07-10-2018 17:17
Fijn hè, zelfbevrediging...
Robin Jeekel +4 07-10-2018 17:18
Het chassis maakt het verschil... Niet dat Franse gebakje wat achterin ligt...
DocBrown +166 07-10-2018 18:32
Nou ja zonder het franse gebakje is het lastig finishen. Al heb ik liever een Japanse lkekkernij achterin.😁
Raimond Eekhof +24 07-10-2018 17:24
Daar word je toch misselijk van? Als de resultaten tegenvallen ligt dat aan de coureur of red bull en als het goed gaat komt door de goede motor.... gvd red bull heeft gewoon de beste auto met een nog steeds groeiend top talent.. je ziet wat een ander kan met dat motorblok.. "renault / McClaren "
Nick Grievink +10 07-10-2018 17:24
Naja toch beide coureurs gezeurt over de "ruwe moter" en met een van de beste chassis van de F1 ...
Piet de Bruin1 +3 07-10-2018 17:27
Die motor is zeker niet goed genoeg. Het chassis van RBR in combinatie met de coureurs zorgde voor de klasseringen. AbiVerzinZijnVerhaal is tevreden met P10. Ga vooral door met het slechte chassis en middelmatige motor. Toppie en Daniel zal nog genoeg foeteren in 2019.
maarten61 +12 07-10-2018 17:29
Ook dit mag best vermeld worden..
Ik heb twijfels om Renault voor Honda te verruilen bij Red Bull..
Kees Gielen +89 07-10-2018 17:35
Het chassis is fenomenaal. Leg daar een Merc. in en ze zetten iedereen ( incl Hamilton) op een ronde Bij wijze van spreke dan.
Willie van Rooijen +10 07-10-2018 17:44
We weten dat de Renault problemen geeft, maar ook goede resultaten neer zet.
Alleen kom je met de Renault geen stapt dichterbij Mercedes en Ferrari.
Maar ook daar staan ze kwa ontwikkeling van de moter niet stil.
Dus blijf er een verschil.
Of Honda het beter gaat doen betwijfel ik.
Eerst zien,dan geloven.
Omke Schuur +26 07-10-2018 17:44
😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣alleen heeft redbull betere materiaal
Bart Willemsen +1 07-10-2018 17:47
Ja, we gaan het zien volgend jaar als je jezelf niet meer achter RB kunt verschuilen!
Bart Kanters +473 07-10-2018 17:47
Nu nog ff een goede auto bouwen domme Fransoos
Breimer +62 07-10-2018 17:49
Even een feit Honda TR geen top tien klassering ondanks regen kwalificatie voordeel. Renault met spec b versie wel in de punten. De Honda motor wordt helaas ten onrechte de hemel in geprezen. Omdat we hopen dat Max dan kampioen word. Het chashie van TR is waarschijnlijk iets beter dan dat van Renault dus een eerlijk vergelijk. Niet met RB ! Die heeft een auto die beter is dan MB of F.
Jan H Kuiper +0 07-10-2018 17:58
Aboutedebiel is weer goed bezig
anna-belle +101 07-10-2018 18:04
Kan jij het beter jan ??
Ben het met joop eens,als ze bij renault volgend jaar hun chassis ook goed voor elkaar hebben kunnen ver komen.
Scott Vandermey +1225 07-10-2018 18:11
Precies. Volgend jaar staat Renault voor Redbull als 'r effe tegen zit met die Japanse huilbezem.......
Freddy.R +1296 07-10-2018 18:29
Klopt dat RBR dit heeft laten zien ,
Zouden we dat dan ook nog eens weer gaan zien van Renault zelf .
Ik denk het niet .
Jer Oen +135 07-10-2018 18:43
Natuurlijk heeft die geweldige motor voor deze zegen gezorgd.. Vuile lul, zelf durf je die motor niet te gebruiken vanwegen al het gezeik wat er mee is en de onbetrouwbaarheid. Bij RB rijden ze er wel mee en Max die moet machinisten... het lijkt de Siberië express uit 1724 wel. En dan kom jij nu vertellen hoe geweldig het allemaal is. Opflikkeren dat is watje moet en wat snel gebeuren gaat. LUL! (Maar ik vraag me af of hij dit echt gezegd heeft of dit van GPBlog komt..)
anna-belle +101 07-10-2018 19:03
Fijn dat je door je gescheld, je hart schijnbaar hebt kunnen luchten jer oen, als er dan daarna ook nog eens zinnige dingen uit je zouden komen....
Als je alles van het renault team bijhoud weet je waarom ze zelf geen gebruik maken van de spec-c.
donleo74 +2 07-10-2018 19:16
Pppppffff daar gaan we weer. 1 ding is hieraan positief: hij heeft wel gevoel voor humor. Feit is gewoon dat sinds de formule 1 van die prachtige ongeblazen motoren overgestapt is naar die opgevoerde Duracell-motoren Renault er gewoon niks van bakt, behalve met hun grote smoelwerk dan. Ieder jaar word er gezegd dat ze stappen gaan zetten en dat het gat gedicht gaat worden. Dankzij RBR heeft Renault nog iets positiefs meegekregen de afgelopen jaren wat zeker niet door dat Frans k#thok komt, maar puur omdat RBR een briljant ontwerper in huis heeft. Amen
Joopgrevelt +190 07-10-2018 19:23
Daar moet je bij max zijn die doet er mooie dingen mee maar vermogen op het rechte stuk nee zit er niet in
N@Brakes +628 07-10-2018 20:35
Het gaat hier duidelijk om. Het knulletje en niet het spulletje...
Ron Reijne +125 07-10-2018 20:49
Gaat jij ff lekker veren in je reet steken met het chassis van een ander.
Wat een zeldzame boomvrucht
Rowena Schuit +50 07-10-2018 21:18
abiteboul en vettel zijn denk ik beide niet zo slim, max was niet verplicht van zijn lijn te gaan en abiteboul leert het ook al niet, de rb14 is zo goed, dat je er met een franse grasmaaier nog steeds kan racen
Max120318 +48 07-10-2018 22:19
Hahaha redbull wel Renault en mclaren reden achteraan terwijl Honda met torro roso er voor lag. Hopelijk zegt dit iets over volgend jaar. Het chassis van tr is wel niet zo goed maar is waarschijnlijk wel ongeveer vergelijkbaar met mclaren en Williams.
Roland Leurs +28 08-10-2018 11:43
Honda geeft mij tot op de dag van vandaag ook geen rede op goede hoop. En gaat dat ten koste van het chassis? Want en nieuwe motor brengt altijd problemen met zich mee, soms zijn ze miniem, soms groot...
Roland Leurs +28 08-10-2018 11:47
Die zever met het beste chassis heb ik ook eens gehoord bij mac laren, maar toen ze het geheel niet juist kregen afgesteld is het allemaal misgegaan...
leeuwenc +0 09-10-2018 16:34
Beter: Max heeft bewezen dat je ondanks een Renault motor mooie dingen kunt doen.

Bekijk het laatste nieuws