Je wordt uitgelogd en doorgestuurd naar de homepage

Toto Wolff richting Hamilton: "Het is belangrijk om jezelf opnieuw uit te vinden"

11-10-2018 21:07
door Jordi
Algemeen
Toto Wolff richting Hamilton: Het is belangrijk om jezelf opnieuw uit te vinden

Mercedes-coureur Lewis Hamilton staat op het punt om de derde coureur ooit te worden die minstens vijf wereldtitels achter zijn naam heeft staan. Volgens Toto Wolff, teambaas van de Duitse renstal, moet Hamilton een nieuw doel stellen om kans te maken op het record van Michael Schumacher.

Hamilton heeft een contract tot het einde van 2020 en tevens een ideale teamgenoot in de vorm van Valtteri Bottas. Verder komt een nieuwe wijziging met betrekking tot het motorreglement niet eerder dan 2021.

Oud Formule 1-coureur Damon Hill vroeg aan Toto Wolff of zijn stercoureur kans maakt om het record van Schumacher te evenaren.

“Laten we zeggen dat hij dit kampioenschap wint, kan hij naar zeven?."

Wolff reageerde daarop: “Ik denk dat het belangrijk is om jezelf opnieuw uit te vinden en nieuwe doelen te stellen, want er is altijd een risico van zelfgenoegzaamheid", benadrukte Toto Wolff tegenover Sky Sports.

Ivar Woudsma +5181 11-10-2018 21:34
Hamilton en zelfgenoegzaamheid? Hoe dan? 😂😂😂
Kenju +398 11-10-2018 22:05
Is er werkelijk iemand die zo veel nieuwe dingen doet als Hamilton? De kritiek is eerder dat hij te veel extra dingen doet. Dus zelfgenoegzaam? Niet bepaald.
Roy Amsoy +1926 11-10-2018 21:38
Hamilton rijd niet voor records zegt die.
https://www.gpblog.com/nl/nieuws/23334/hamilton-ik-rij-niet-voor-records-maar-omdat-ik-graag-wil-winnen-.html
Ivar Woudsma +5181 11-10-2018 21:40
Ik had 'm gelezen.
Zegt hij... Die man is zo waanzinnig hot op zichzelf. Maak dat de kat wijs, hammi.
Kenju +398 11-10-2018 22:04
Ik denk dat Hamilton van alle succesvolle sporters juist iemand die erg down to earth is. Dit zeggen alle journalisten ook over hem, inclusief Olav Mol.
Il Leone +1237 11-10-2018 22:06
Afwijken van de standaard wordt door velen gezien als arrogant.. heel jammer.
Ivar Woudsma +5181 11-10-2018 22:07
Ach ja, ik hou er zo mijn eigen mening maar op na...
Il Leone +1237 11-10-2018 22:28
Tja inderdaad, ieder zijn mening. Ik heb ook zo mijn eigen mening over jouw idool
Ivar Woudsma +5181 11-10-2018 22:36
Joh! Wat is er nou weer mis met Kimi dan?
Il Leone +1237 11-10-2018 22:43
Hahah, sinds wanneer rijdt hij bij Red Bull?
Ivar Woudsma +5181 11-10-2018 22:46
Gut...
Kenju +398 14-10-2018 15:39
Sowieso een veelvoud aan meer arrogantie dan Hamilton. Verder zeer lui en sociaal minder ontwikkeld. Hamilton heeft zich als persoon door de jaren heen veel beter gepresenteerd dan Kimi, maar velen noemen Hamilton arrogant en Kimi vinden ze geweldig. Dat je Kimi's karakter leuk vindt is prima natuurlijk, maar dat gezeik over Hamilton die in direct contact met fans, teamledenm tijdens pr-momenten en momenten als charityprojecten er veel beter uit komt dan Kimi ooit zal kunnen, is onzin. Net als de reacties waarin mensen altijd willen benadrukken dat ze geen fan van Hamilton zijn als ze iets positiefs over hem zeggen (wat feitelijk gelijk staat dat je dus negatief over hem bent maar wel even wil zeggen dat je knap vind dat, blablabla, echter het negatieve statement blijft staan).
Il Leone +1237 14-10-2018 16:12
Helemaal mee eens, tevens is het vaak ook gewoon afgunst en jaloezie. Heel jammer in de huidige maatschappij als deze
STEKiE +760 11-10-2018 22:31
Hamilton heeft net al Schumacher destijds de juiste keuzes gemaakt, heel belangrijke. Op juist moment overgestapt naar teams met een auto die top was of hard op weg top te worden. En als toetje natuurlijk het talent om 5 keer wereld kampioen te worden. Want een potje sturen kan hij. Al weet hij dat van zich zelf ook.
Ivar Woudsma +5181 12-10-2018 00:02
Zo is het maar net.
Zoals ik al zo vaak heb gezegd: Hamilton is een super coureur. En ook dat hij natuurlijk al voor het vijfde jaar in de oppermachtige auto zit en dus elk jaar met een duim in z'n achterste naar het WK kan cruisen. Rosberg heeft 'm die één keer afgejat, maar taait 'm dan ook maar gelijk af.
Maar dan helaas de andere kant en dat is dat je van sommige figuren (niet jij, Stekie) niet mag zeggen dat je 'm naast een super coureur ook een eikel van vent en na vanavond zelfgenoegzaam vindt.

Overigens is er een snerpend verschil tussen Schumacher en Hamilton: laatstgenoemde stapte op het juiste moment in een gespreid bedje, Schumi heeft Ferrari toen groot gemaakt. Niet alleen door de allerbeste te zijn, maar vooral door niet te rusten eer alles was en functioneerde zoals hij dat wou.

Schumacher is wat mij betreft de grootste aller tijden. Voornamelijk om dat laatste dat ik net schreef. Daar mag nog steeds Hamilton alleen maar van dromen. Al wordt hij 10 keer wereldkampioen.
Badger76 +4 12-10-2018 08:19
Hoe weet jij nu wat LH doet en laat om kampioen te worden? Hoe kan je dat vergelijken met MS?
Je noemt iemandd zelfgenoegzaam die je totaal niet kent. Je kan toch geen stempel op iemand drukken enkel op iemand die je niet persoonlijk kent? Ik de-kwalificeer jou toch ook niet op wat je hier schrijft? Zelfgenoegzaam na vanavond en een eikel van een vent? Wil je uitleggen hoe je tot deze mening komt? wat heeft LH gedaan dat jij hem na vanavond (12 oktober) zelfgenoegzaam vind?
Het is duidelijk dat jij een bepaalde bril op hebt en vanuit die hoedanigheid kijkt, alles wat anders is graag de-kwalificeert en niet open staat om de prestaties van een coureur in een andere tijd en setting totaal niet op waarde kan zien. Ik vind zulke retoriek jammer en niet getuigen van respect,

Ivar Woudsma +5181 12-10-2018 08:28
Hahaha! Dus ik mag geen mening hebben over Hamilton, maar jij wel over mij? Je hebt je plaatje helemaal helder zie ik. ;)
STEKiE +760 12-10-2018 09:13
Het eerste jaar met het hybride systeem op de F1 in 2014 en Mercedes oppermachtig. Hoe Rosberg op het rechte stuk naar Hamilton toe rijdt maar er niet voorbij komt. Hamilton was daar de betere. Wie weet staat er een jonkie op in 2019 of "20. Of dat Leclerc, Gasley of Verstappen is, zeg het maar. Als die auto van ze maar net zo goed is, we zullen zien.
Il Leone +1237 12-10-2018 11:29
Helemaal eens met Badger76!
Kenju +398 14-10-2018 15:47
Het Ferrari waar Schumacher naar toe ging was juist een gespreid bedje, omdat alle mensen die je nodig had voor succes gewoon overgenomen werden van Benetton. Schumi heeft Ferrari groot gemaakt op eenzelfde manier als dat Hamilton het bij Mercedes deed. Ze droegen bij aan de ontwikkeling en het ontwikkelteam was voor elkaar. Verschil is dat bij Mercedes het ontwikkelteam samen in sync met Hamilton gegroeid is, en ze aan een heel ander concept moesten werken qua auto en motor, terwijl Ferrari gewoon de mensen van Benetton overnam en ze daar verder gingen met wat ze daar al deden.

Naast dit voordeel had Schumacher ook het voordeel van het standaardbeleid van een eerste en tweede coureur bij Ferrari zodat Schumacher feitelijk alleen maar snel hoefde te zijn en nooit het gevecht met een eigen teamgenoot. Gezien het concept van de F1 destijds waren gevechten op de baan ook zeldzaam. Waren deze er wel, dan verloor Schumacher deze meestal. Ik kan me slechts twee wheel to wheel gevechten herinneren tegen een gelijkwaardige auto die Schumacher wist te winnen.
Schumacher is de beste ooit in statistisch opzicht. Op gelijke voet had hij het afgelegd tegen Hamilton. Maar ook tegen Alonso en Vettel die we in hetzelfde autoconcept wèl wheel-to-wheel hebben zien gaan en geen teamgenoot hadden wiens enige taak was om dienend te zijn naar de teamleider.
Kenju +398 14-10-2018 15:42
Hij heeft maar twee teams gehad, en de Mercedes was zeker niet top toen hij er heen ging. Mensen verklaarden hem destijds zelfs voor gek. Zie o.a. het gesprek dat hij bij Top Gear had.

Schumacher was een ander verhaal. Hij zat bij Benetton en ging vervolgens met een flink deel van de staf, inclusief Brawn, naar Ferrari. Dus Ferrari werd opnieuw opgezet.
Michel Vaillant +553 12-10-2018 08:18
Ik vind toch wel kleine sneer naar Lewis toe van Toto.
Als coureur is Lewis op dit moment gewoon de allerbeste. Als persoon ken ik hem niet goed, maar hij zou na zijn race carierre een goede dramatisch rol in een Shakespeare kunnen vertolken. Hij weet altijd wel precies waar de cameraman staat. Het is een grote entertainer met gevoel voor drama.
Freddy.R +1724 12-10-2018 10:58
Hamilton zal nooit op hetzelfde niveau staan als Schumacher , deze heeft het gedaan met verschillende motoren en regels .
Mercedes en Hamilton hebben de regels merendeels zelf opgezet en heeft Hamilton geen enkele druk van een andere coureur of team ,
Schumacher was bijna altijd in gevecht met nog 3 andere coureurs
Il Leone +1237 12-10-2018 11:28
2008 was totaal andere wagen en motoren dan 2014
Kenju +398 15-10-2018 00:11
Hamilton heeft met meer verschillende motoren en overig technische concepten en regels gereden dan Schumacher. Schumacher reed altijd in een tijd waarin het oneindig getest kon worden en altijd met een ongeblazen motor. Hamilton heeft deze tijd ook meegemaakt, daarna de V8, en daarna de V6 hybrid en alle regel en conceptveranderingen van de afgelopen 6 jaar.

Schumacher heeft bij Ferrari nooit de druk van een teamgenoot gehad. Het waren allemaal knechtjes die in zijn dienst reden en dat was hun enige functie. Het ging dus verder dan Bottas die een race moet opgeven. Bij Bottas was het incidenteel en Bottas begint de race niet met de intentie om Hamilton te helpen te winnen.
Verder versloeg Hamilton drie wereldkampioenen in dezelfde auto en reed hij in jaren dat er wheel to wheel gevechten voor kwamen. Schumi heeft dit nooit meegemaakt en bijna alle gevechten die hij op aan moest gaan met gelijkwaardige auto's, verloor hij.
Freddy.R +1724 15-10-2018 10:02
Hamilton heeft altijd gereden met alle elektrische beveiligingssystemen die je maar kunt vinden .
En begin alstublieft niet over knechtjes ??.
Kenju +398 15-10-2018 13:52
Hamilton heeft niet altijd gereden met alle electrische beveiligingssystemen. Niet in F1 en zeker niet in de junior klassen. Maar laten we het concreet houden, welke beveiligingssystemen heb je het over?

En geloof gerust dat Bottas' opofferingen die incidenteel zijn en daarom een hoop op te doen was hetzelfde was als de coureurs die al die jaren in dienst van Schumacher reden.
De Stille Stille +6 12-10-2018 17:29
Ik mag Hamelton niet hij is zeker men favoriet ni BHA

Bekijk het laatste nieuws