Je wordt uitgelogd en doorgestuurd naar de homepage

Verstappen: 'ik had iemand schade toe kunnen brengen na Mexicaanse kwalificatie'

08-11-2018 18:05
door Maurits
Algemeen
Verstappen: 'ik had iemand schade toe kunnen brengen na Mexicaanse kwalificatie'

Max Verstappen zegt dat hij "wat schade had kunnen aanrichten" als iemand het verkeerde tegen hem had gezegd na de vieringen van Daniel Ricciardo voor zijn pole in de Mexicaanse Grand Prix.

Verstappen's vader Jos zei vorige week dat het verliezen van de eerste plek voor Max verergerd werd omdat hij moest toekijken hoe teamgenoot Ricciardo het vierde.  "Hij was geïrriteerd omdat hij de pole had misgelopen en vanwege de auto, maar ook vanwege Ricciardo's uitbundigheid met het vieren van de pole," liet Jos eerder optekenen.

LEES OOK: Verstappen verwacht lastige race in Brazilië

Verstappen nuanceerde de opmerkingen van zijn vader, maar wees in plaats daarvan op problemen met zijn Renault-motor. "Ik was voornamelijk erg boos vanwege de problemen die ik had met mijn motor tijdens de kwalificatie," zei hij tegen Autosport.

"Dat weekend was ik duidelijk het snelst, maar voor 75 seconden was ik dat niet, dat maakte me echt pissig. En natuurlijk maakt alles wat erbij komt me nog meer kwaad. Ik zou het eigenlijk niet willen zeggen, maar ik had iemand letterlijk schade kunnen toebrengen als diegene een verkeerde opmerking had gemaakt na de kwalificatie, zo boos was ik. Ieder klein ding maakt het de woede dan nog erger."

Roy Amsoy +1926 08-11-2018 18:30
Bokles Max bij Jorge Arce dus beter na de quali kunnen doen.
Ivar Woudsma +5181 08-11-2018 22:08
Dat misschien en dan nog een cursus anger-management. Overigens begrijp ik de frustratie van A tot Z!
We hebben al eens iets over een kopstoot gehoord, nu dit weer. Ik ben daar niet zo'n fan van.
Zou op zich niet zo'n probleem zijn, en zelfs wel grappig misschien. Maar er wordt al zoveel 'geluld' over de losse vuistjes van z'n pappie, daar zou hij geen voedingsbodem voor moeten geven.
Verder geen zorgen, zolang de eerste klap niet gevallen is, is er niets aan de hand. Maar zulke uitspraken tegenover de (internationale) pers doen? Denk ze desnoods, of uit ze in de kroeg met je maten.

Gevalletje niet handig wat mij betreft.
Racecontroll +152 08-11-2018 18:35
Het ligt toch ook aan RB zelf dat ze een historische pole zomaar laten gaan! Het zou onder mijn hoede echt nooit gebeurd zijn dat Ricardo de mogelijkheid hiervoor kreeg. De mentaliteit zal anders moeten bij RB om volgend jaar geen onnodige punten te verliezen. Zodat een historische wk winst wellicht een mogelijkheid is. Als ik Max was zou ik echt verdomde kwaad zijn op RB zelf!
Pascal Simons +699 08-11-2018 18:54
Sorry maar dit vindt ik de grootste onzin en je zou in mijn ogen dan een lul van een teambaas zijn,je hebt 2 jongens in dienst die je beide dezelfde kansen hoort te bieden,en dat heeft RB gedaan.Respect voor RB wat dat betrefd en chapeau voor Ricciardo al ben ik het er mee eens dat hij het wat overdreven vierde maar ook daar zijn de meningen over verdeeld.
Patrick Daniel Nieuwboer +146 08-11-2018 18:58
Ik dacht na die uitval beurt van Ricardo... Zoals Alonso zo mooi zei. Karma! Want dat juichen van hem was tenen krommend.. Maarre ik vond ook wel zuur voor hem want zoveel pech gun je ook niemand... Kon me ogen ook niet geloven toen er rook uit de nr 3 kwam... Om gek van te worden
Pascal Simons +699 08-11-2018 19:09
Ricciardo,maar,mijn,ik doe effe die lamlul van een verbeteraar na ;-)
de verbeteraar +166 08-11-2018 19:00
vind, betreft
Pascal Simons +699 08-11-2018 19:03
Dank je wel meester,denk dat de meeste het wel begrijpen.
Smart66 +234 08-11-2018 21:25
Lamlul staat kennelijk wel correct in de dikke van Dale.
Smart66 +234 08-11-2018 21:29

oops, vergete,
Noch ff een fraagje aan die verbeter meneer of mefrouw :

Vast lief bedoelt fan je dat je op dit blog waar normativiteit gelukkich aan niemant opgelegdt wort je tog wil bijdrage aan het tegehoude van de veloedering van de nederlandsche taal. Neem fan mij aan dat je dan een aardige klus gaad hebbe. Fraag is alleen waarom jij vint dat je fanuit jou norme en waarde dit moed doen?
Wat is er ooit aan betekenisvolle sietuatie in jou leve gebeurt wat je kenelijk nu in je leve laat doen wat je nu doet? Wil je befestiging dat je ergens goet in bend of wil je graag de 'wisenose' uithange?
In het laatse gefal: die heben we gelukkich al op dit blog!

Ik kijk uit naar de verbetering!
(en normatief bekeken : de waarde van een mens zit niet in de taalfouten die de ander ziet. De verbeteraar kan zich wel afvragen in hoeverre hij of zij (of gender neutrale) anderen het plezier ontneemt om 'vrij' en zonder beoordeling te kunnen schrijven met geestverwanten!)
Racecontroll +152 08-11-2018 19:15
Wat een slapgelul.. Mercedus doet aan teamorders en wie heeft het WK. Dat noemen ze teamwork! Niks gefixt aan zo werkt het nu eenmaal in je 1tje win je geen wk.
Pascal Simons +699 08-11-2018 19:19
Over slap lullen gesproken.....
Inkoppertje +628 08-11-2018 20:34
Laat die man lekker zijn feestje vieren heeft hij toch verdient en ja nou hij heeft het beter gedaan dan max laat de rest lekker met hun complot theorieën en max brilleke
Pascal Simons +699 08-11-2018 18:56
Ik denk trouwens dat Max een gefixte pole wat jij voorsteld niet eens zou willen hebben.Lijkt een beetje op dat slap verhaal waar Plooij ook mee aankwam.
Renrew +910 08-11-2018 19:47
Wat een onzinverhaal!
Scott Vandermey +1582 08-11-2018 19:03
Ricciardo reed gewoon betere lijnen in die ronde, wat resulteerde in een iets snellere ronde. Kijk nog maar eens het commentaar van Robert Doornbos erop na! Er kan er maar 1 de snelste zijn, punt uit!
Ivar Woudsma +5181 08-11-2018 22:13
Hoe zou je willen voorkomen dat Ricciardo die kans kreeg dan? Hem op 3 wielen naar buiten sturen?
Er was bij Max een onderdeel kapot dat voor de race nog vervangen is.
Het ging om een 'manifold' in het systeem van de achterremmen dat de remdruk regelt tussen MGU-K en eigenlijk remsysteem.
Hoe wil je zulks als teambaas voor zijn, zodat hoe dan ook die andere rijder erachter blijft? Wat een kul-verhaal, RC!
Scott Vandermey +1582 08-11-2018 19:01
Sorry hoor, maar ik begin het steeds meer een door z'n vader tot in de afgrond verwende kwal te vinden. Wordt tijd dat ie z'n vader voor eens en voor altijd uit de pitbox bokst!
Pascal Simons +699 08-11-2018 19:05
Ja dat weten we na 300 berichtjes wel dat je ze niet moet.
Renaultje 5 +321 08-11-2018 22:11
Zeg oud fossiel heb jij nou eens niet wat anders te melden.
Heb jij geen leven slaapt gij nog wel Scottie.
Sotty +15 08-11-2018 19:09
Zo zo, Max is en (hopelijk) blijft MENS! Om je zo te kunnen beheersen, ik zou het niet gekund hebben hoor! Dus ook in dit geval is Max gegroeid, zowel als mens als coureur.
En idd. een pole krijgen als die "gifixt" zou zijn door het team was waarschijnlijk vele malen erger geweest. Gelukkig is dat dus niet gebeurd...
Racecontroll +152 08-11-2018 19:12
Mercedus doet ook aan team orders en hebben het WK zegt genoeg. Dat is niet gefixt maar teamwork!
Pascal Simons +699 08-11-2018 19:17
Klopt maar Hamilton pakt zijn poles wel op eigen kracht das heel iets anders dan de rijder die ruim voorstaat in het kampioenschap steunen.Die opmerking over punten verliezen van jouw raakt trouwens ook kant nog wal,dat heeft toch geen reet te maken met het feit welke van je rijders op P1 of 2 staat als je de voortse startrij bezet.
Racecontroll +152 08-11-2018 21:25
Daar denk ik heel anders over. Een historische P1 of een P1 die iedereen weer vergeten is. Dat is veel geld waard net zoals een WK pakken. Gemiste kans en blunder RB.
Gerda De Vet +77 08-11-2018 19:13
Geen gat in de muur geen deuk in een pakje boter. Dát maakt je nog groter
HERE : extra cool 👊MAX
Joopgrevelt +388 08-11-2018 19:14
Weer eerlijk gezegt van max moet red bull zich er mee bemoeien nee was het een vieze streek van ricciardo kom je nooit achter was het weer de moter ja overduidelijk en max wil niks zeggen over Renault dan heeft hij het weer gedaan abiteboul zit er gewoon op te wachten als ik verantwoordelijk ben voor red bull echt dan kreeg Renault een rechtzaak aan hun broek van niet goed geleveren van motoren en onder delen ik had miljoenen terug geëist ze hebben zelfs een moter verkeerd in mekaar gezet gelukkig was die voor Riccardo maar het is wel Renault die het doet wat zal max blij zijn met 2019 en een Honda moter
Hans Hogenelst +9 08-11-2018 19:48
Maakt niet uit wat nu precies de technische malheur met de motorrem was. Max was gewoon pissed dat het zijn teammaat Ricciardo was op 0.02 En zijn blijheid (na alle uitvalellende) was begrijpelijk maar werkte als een rode lap op Max. Ook begrijpelijk want hij was in alle sessies de snelste. Zo ongeveer..
Frans +16 08-11-2018 19:50
Dat is wat Max nog moet afleren. Ongenuanceerde uitspraken en woede.
Heeft natuurlijk te maken met volwassen worden. Was dat ook niet de fout van papa Jos?
oxxer +1003 08-11-2018 21:47
Zit in de genen, Papa was net zo. Jos heeft als teamgenoot van Schumacher een keer na een race tijdens een interview zijn Benetton bolide keihard zitten affikken. Niet handig voor zijn carrière bij het team van Flavio B. Ik hoop voor Max dat hij dat snel afleert want zijn vader was echt een stugge lompe b.. Niet slim je eigen team afvallen in het openbaar. Na Benetton alleen maar mindere auto's. Uitzondering de Arrows die af en toe leuke dingen liet zien, maar heel vaak kapot ging.
Inkoppertje +628 08-11-2018 20:29
Appel valt niet ver van de boom....allebei schietlont pa en zoon hahahahaha
Maxmir +45 08-11-2018 20:36
Wat een belachelijke reacties hier zeg. Volgens mij kon Max z'n woede aardig beheersen. Schietlont? Man man. Een sportman zal je bedoelen. En RB heeft RIC zondag dus bewust een hak gezet haha! Laat me niet lachen. Wat een ontzettend triest volk hier. En ja ik heb het inderdaad al eerder gezegd. Grow up.

Bekijk het laatste nieuws