Van de Grint vindt progressie Red Bull Racing teleurstellend

18-03-2019 19:27 | Update: 18-03-2019 21:13
door Pelle
Algemeen
Van de Grint vindt progressie Red Bull Racing teleurstellend

Hoewel de meeste experts en ook Red Bull Racing zelf de podiumplaats van Max Verstappen als een positieve eerste stap voor het seizoen van 2019 zien, was Kees van de Grint toch een beetje teleurgesteld over dit resultaat.

In Slipstream blikte Kees van de Grint met Allard Kalff terug op de afgelopen zondag verreden Grand Prix in Australië. Wat hij daar zag werd de oud Bridgestone man toch niet heel vrolijk van. “Teleurstellend is een groot woord, maar ik moet in ieder geval constateren dat de Red Bull niet de progressie gemaakt heeft waar ik op gehoopt had, zodat Max strijdbaarder kon zijn.”

PODCAST: DE UNDERCUT #10 Wat zegt het podium van Verstappen over het 2019 seizoen?

Van de Grint had dan ook geen rekening gehouden met de enorme snelheid die Mercedes in Australië etaleerde. “Verleden jaar was er al een gat tussen Red Bull en Mercedes en nu met de nieuwe motor was toch de hoop dat het gat kleiner geworden is. Helaas moet ik constateren dat de progressie die Mercedes, onverwachts overigens, heeft gemaakt in Australië groter was dan de Red Bull. Ook al scheelde het niet veel.”

Hij probeert er vervolgens nog een positieve noot aan toe te voegen. “Bottas was te snel, meer zat er inderdaad niet in. Het is beter dan helemaal niet scoren, maar er moet nog meer komen als we echt blij willen gaan worden.”

CobusdeGrande.2.0 +402 18-03-2019 19:49
Hmmm beetje raar 2018 heeft Max in het begin echt punten misgelopen en kwam zelf maar ook met Red Bull later toch op gang ze zitten er nu gelijk bij dus als ze weer de auto verbeteren en Max goed blijft rijden kan het toch een heel mooi seizoen worden.
LinkeLoutje +1919 19-03-2019 08:56
Max spinde vorig jaar waardoor punten achterbleven. Volgens mij was er wat kritiek na de eerste races en scoorde Ricciardo wel punten. Dat lag toen dus niet aan de auto.
CobusdeGrande.2.0 +402 19-03-2019 13:56
Dank je
Adjo83 +4279 18-03-2019 19:50
Hmmm oke...deze NL expert word niet gesponsord door Ziggo denk ik...!!
fryslan1944 +570 18-03-2019 20:00
Toch een realist. Die Kees van der Grint. Hoe je het ook bekijkt, 0.7s. achter in de Qualifying en 22s. race achterstand. Persoonlijk had ik een grotere achterstand verwacht. Mijn complimenten voor Honda en natuurlijk ook RBR. Dit is mijn eerste conclusie na de eerste race. We wachten af hoe het dit seizoen verder loopt.
deemoos +1259 18-03-2019 20:16
MEXICO rijdt verstappen iedereen zowat op een ronde
Die baan legt RB goed dat heeft mercedes in australie
Slipstream +942 18-03-2019 21:57
Dat weet je nog niet, want daar moet ie nu met de Honda motor rijden ipv de Renault. Wie zegt dat de Honda op die hoogte net zo goed presteert?
deemoos +1259 18-03-2019 21:58
Dat is waar
Adjo83 +4279 18-03-2019 20:22
Klopt...daarom zeg ik het ook. Dit is 1 van de mannen die nog echt kritisch durf te zijn. De rest van de Ziggo mannen zijn niet objectief en lopen als een dolle stier achter Coronel aan.

Azijnzeiker? Nee!!! Maar objectiviteit van de Nederlandse media is ver te zoeken omtrent RB en Max. Nu een goede wedstrijd gereden. Maar als vb het uitstapje van Max word afgedaan als ach ja kan gebeuren...en en het stapje van Leclerc word gezien als een domme actie.

MaxTorque1975 +1059 18-03-2019 21:10
ik vind robert doornbos wel een goede kijk op de f1 hebben. En per definitie een betere kijk dan jij!😉
MaxTorque1975 +1059 18-03-2019 22:52
Max maait wat gras om, leclerc heeft genoeg grind in zn sidepods om een olympisch zwembad mee te vullen!😉 lichtelijk overdreven😂😅
Paul +503 19-03-2019 08:34
Het gat is misschien kleiner dan Kees denkt, want Max heeft 20 ronden getoerd zonder optimale setup. Het gat is dus minder dan de 20s of 0,4s per ronde.

RBR heeft een fundamentele ontwikkeling doorgemaakt dankzij Honda. De betrouwbaarheid is sterk verbeterd. Max heeft een party-mode die in 2019 belangrijker is vanwege de grotere uitwerking van de DRS. Belangrijkste is dat RBR een partner heeft gevonden met een winnaarsmentaliteit en -budget.

Er komt nog veel positiefs aan. De doorontwikkeling is in volle gang, mede door het behalen van het podium en de positieve uitwerking daarvan. Honda komt nog met minimaal 2 vermogen updates. Helmut heeft RBR nog verder aangespoord om het chassis te verbeteren.

Feit is dat alle partijen eraan werken om Max dit jaar een kans te geven om voor de titel te gaan! That’s the spirit!
Ploft +460 18-03-2019 19:53
Denk dat iedereen wel geschrokken is van Mercedes. Hoop stiekem dat het ook een beetje aan het circuit lag, en dat de MB op andere circuits minder dominant zal zijn.
Rotor Roos +1737 18-03-2019 19:56
Dat is zeker zo, maar hou er rekening mee dat het gat naar MER en ook FER aanzienlijk is.
JunkF1 +1045 18-03-2019 20:04
Helemaal mee eens, nu gaan mensen ineens wel twijfelen als Kees het zegt.

Het lijkt allemaal prachtig, dat komt alleen maar door de wanprestatie van Ferrari

Ferrari staat er gewoon weer in Bahrein, dat weet ik zeker

Het gat van RB naar AMG is op alle gebieden groter geworden: vermogen, bandenmanagement en de winst in langzame bochten
Force-one +6 19-03-2019 12:50
Bandenmanagement? Volgensmij was er 1 team in 2018 die daar ver bovenuit sprong en dat was Red Bull
JunkF1 +1045 19-03-2019 13:03
Ja dat klopt,

Ik zeg alleen maar dat het lijkt dat AMG dat heeft verbetert, want dat was vorig kaar een drama
Timo95 +2533 18-03-2019 20:07
Meneer van de Grint, ik persoonlijk zou ook heel graag willen dat de Honda motor sneller was dan die van Mercedes.
Toch vraag ik mij af of de progressie van Mercedes groter is dan die van RBR/Honda. Volgens mij is de progressie van RBR/Honda groter dan die van Mercedes. Mercedes had vorig jaar al een goede racepace en er was toen geen RBR/Honda.
JunkF1 +1045 18-03-2019 20:15
Ok Timo, jij hebt meer verstand dan de voormalig baas van Bridgestone die nauw samenwerkte met Michael Schumacher

Bedankt!
Timo95 +2533 18-03-2019 20:23
Vertel, vertel waar kan ik racetijden vinden van RBR/Honda waarmee vergeleken kan worden met deze race in Melbourne.
supermax +2564 18-03-2019 20:22
Timo

Lees als je wil de reacties in het topic van gister even
....Vettel deelt sneer uit nar Hamilton....

Ook jouw wilde ze erin hangen hoorde ik net
Timo95 +2533 18-03-2019 20:25
???
supermax +2564 18-03-2019 20:27
Duidelijker als mijn eerder bericht kan ik het niet schrijven
Timo95 +2533 18-03-2019 20:35
Gelezen, thnx
supermax +2564 18-03-2019 20:36
Graag gedaan
F1expert +434 18-03-2019 20:36
Nee, Redbull is zelfs 0,1 sec langzamer dan vorig jaar tov MB las ik ergens.........
Timo95 +2533 18-03-2019 20:43
Goh ik wist niet dat ze toen al met Honda reden. Ik toch denken dat ze vorig jaar nog een Renaultmotor er in hadden zitten.
Toont wel aan dat jij een hele goede F1expert bent. Zo blij met jouw bericht, anders zou ik maar blijven denken dat dit het 1ste seizoen van RBR is dat ze met een Honda motor rijden.

F1expert, je laat weer duidelijk zien dat jij absoluut geen F1expert bent. Elke keer lach ik mij rot om jou.
Sjoemie Schoemaker +14 18-03-2019 20:58
Zeker progressie als we het hebben over alleen de Honda motor. Veel meer vermogen dan vorig jaar en alle 4 motoren heel gebleven. En als red bull het chassis nog weet te verbeteren vwb de langzame bochten dan hebben ze dit jaar gedaan wat er in dit eerste moet gebeuren.
Slipstream +942 18-03-2019 22:02
Waar las je dat dan ?
Hamilton Giovanni +423 18-03-2019 23:30
Wat kraam jij bullshit uit waar baseer jij dat rb beter is dan MB?
Ik zag echt dat MB 8 tiende los was van de rest en de racepace MB gwn snellere dan rb.En max kon niet eens inlopen toen hij op plek 2 stond en bottas die perste nog paarse tijden .Types een retard met oranje bril die net als Ziggo onzin en alleen max als held ziet en heilig is.Je lijkt wel rakebeest 18.0🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Wessel Kampen +419 18-03-2019 23:43
Probeer is een keer op Reddit te kijken daar zitten mensen die kijk hebben op F1 en respect hebben voor elkaar. Daar wordt niet als een zielige puber met smileys gesmeten. Doordat de Bull met de Honda motor veel meer power heeft kunnen ze nu met minder downforce rijden het chassis is daar nog niet helemaal op afgestemd en er valt dus nog zeer veel te halen. Het verschil van 0,8 sec is echt niet representatief voor hoe het echt zit
Hamilton Giovanni +423 19-03-2019 06:51
#wessel dan doe je dat toch eentje minder oranje brilletje welke kijk heeft die meneertje 0.0 dus praat geen onzin
Timo95 +2533 19-03-2019 07:05
#Hamilton Giovanni heb je al opgezocht wat progressie betekent, of kun je dat ook al niet lezen.
Timo95 +2533 19-03-2019 00:02
Lezen is zo moeilijk. Waar schrijf ik dat RBR better!, ik ga er maar vanuit dat je beter bedoeld, dan Mercedes is???
Misschien even een woordenboekje pakken en kijken wat het woord progressie betekent.
O o en Dan er maar gelijk van uitgaan dat ik een Maxfan ben
Ik ben gelukkig niet zo'n retard die niet kan lezen. Kan ik niet van jou zeggen.

MaxTorque1975 +1059 19-03-2019 08:00
Hey giovanni ben jij een Nederlander met een buitenlandse roots?

Want het is namelijk niet vreemd dat Nederlanders erg enthausiast zijn over Nederlandse sporters, Dat heet chauvinisme! Als je daar niet tegen kan moet lekker naar Engeland verhuizen en bbc gaan kijken lijkt mij!
JunkF1 +1045 19-03-2019 09:33
En als die buitenlandse roots, wat dan?

Wat een vreemde opmerking

MaxTorque1975 +1059 19-03-2019 10:00
Dat is niet erg maar het valt me dat er vaak denigrerend wordt gedaan over mensen die hier met een oranje bril naar een nederlandse sporter kijken en hun enthausiaste mening delen. Dus ik vraag me af of zij het begrip chauvinisme kennen.
En lijkt mij ook logisch dat als je daar niet tegen kan dat je: of je telefoon uitzet,of het bericht niet leest, of naar de bbc gaat kijken, of in het ergste geval emigreert naar een ander land waar je beter begrepen wordt! Maar iedere chauvinist voor alles en nog wat uitmaken wordt ik een beetje moe van!
JunkF1 +1045 19-03-2019 10:17
Je lijkt Geert Wilders wel
MaxTorque1975 +1059 19-03-2019 10:20
ach gossie is dat je antwoordt. Je denkt maar wat je denken wil! ik vraag je hier onder wat geef daar dan een antwoordt op!?
JunkF1 +1045 19-03-2019 10:28
Nederlanders moeten achter Max staan en hem supporten, anders moet je maar naar de BBC gaan of emigreren

Verwacht jij dat ik een antwoord geef op een kortzichtige vraag?
MaxTorque1975 +1059 19-03-2019 10:39
nee dat zeg ik niet maar lezen is duidelijk een probleem voor je!
Jij leest wat je lezen wil!
Mensen die met een oranje bril kijken kramen bullshit uit en zijn mongolen dat vind je wel goed dat dat gezegd wordt!?

Maar een VRAAG of iemand uit het buitenland komt om zijn denigrerende opmerking in de juiste context te plaatsen daar val je over en ben ik geert wilders...zou bijna denken dat jij een buitenlander bent.
Sylvana symons

nogmaals zoek even in de dikke van Dale op:
selectieve verontwaardiging en hypocrisie
MaxTorque1975 +1059 19-03-2019 10:43
jij stelt mij een vraag waar ik antwoord op geef.
Dan stel ik jou een vraag en dan neem je niet de moeite om die te beantwoorden.
Dat noemen wij oranje bril dragende mongolen
onbeleefd!

Wat je zaait zal je oogsten!
MaxTorque1975 +1059 19-03-2019 10:09
ps dat hij iemand anders verwijt dat hij bullshit uitkraamt en een retard is die door een oranje bril kijkt dat vind je wel oke?! Maar een dood normale vraag om te kijken in welke context ik zijn opmerking moet plaatsen vind je een brug te ver!?

selectieve verontwaardiging noemen ze dat.
Krateng Deng +772 18-03-2019 23:39
Nou idd ik vind ook dat Rbr meer progressie heeft dan de rest. De man die luisterde naar Schumachers wensen wat je verward met nauw samenwerken, zegt niets anders dan dat hij het ook niet weet. Ik vind dat zo opmerkelijk dat heel zich racing specialistisch Nederland noemend dit niet zien aankomen. Honda is echt bruut bezig jongens, accepteer dat nou eens.
Krateng Deng +772 18-03-2019 23:40
Nou idd ik vind ook dat Rbr meer progressie heeft dan de rest. De man die luisterde naar Schumachers wensen wat je verward met nauw samenwerken, zegt niets anders dan dat hij het ook niet weet. Ik vind dat zo opmerkelijk dat heel zich racing specialistisch Nederland noemend dit niet zien aankomen. Honda is echt bruut bezig jongens, accepteer dat nou eens.
Mr partijdig +190 18-03-2019 20:23
Rbr heeft progressie gemaakt die Kees is aan de race.
Ze staan toch op het podium vorig jaar niet dat is het wat telt.
Volgende race word echt wel heel anders dan Melbourne ik denk niet dat Mercedes dan weer zo sterk is.

F1expert +434 18-03-2019 20:34
Vorig jaar ook 4e bij de kwalificatie........
Raket Beest15 +2749 18-03-2019 20:51
Omdat bottas hem toen in kwalificatie in de muur parkeerde ja. Bovendien eindigden ze toen echt dik en dik achter de rest. Nu kan de bull meteen vechten met de top. De circuits waar RB het goed doet moeten nog komen, Bahrein zal een hele goede indicator worden want dat is een aadrig RB baantje.
Roel Andersom +1549 18-03-2019 21:36
Ricciardo eindigde in de race maar een paar seconde achter de Mercedes. En in de kwalificatie was de achterstand zelfs meer dan vorig jaar. Wel even de feiten juist houden. In de race waren ze wel sneller dan Ferrari, maar de achterstand op Mercedes is groter dan vorig jaar.
Raket Beest15 +2749 18-03-2019 21:46
RB heeft het hele weekend al zitten kloten met het chassis en met de afstelling dr van. Ze hebben niet eens long runs en kwali sims kunnen oefenen. Er komt voor RB nog veel meer aan terwijl Mercedes al de perfecte afstelling had.
Hoesnellerhoebeter +8 18-03-2019 22:12
Vorig jaar was er in ronde 31 en safety car, dan rijd het hele veld naar elkaar toe, vreemd he dat de achterstand toen kleiner was, wel even de feiten juist houden!
Ferrari lag in Melbourne 0,7 achter in Q3, in Baghrein hadden ze pole.
Je kán er nu nog geen pijl op trekken, maar ik geloof echt dat er 3 teams vechten voor het WK dit jaar.
F1expert +434 18-03-2019 20:34
Mee eens. En dat is dit nog maar een stratencircuit. Beniwud hoe de Redbull het op normale circuits doet.....
MaxTorque1975 +1059 18-03-2019 20:40
Meneer Kees van de sprint, een wk is een marathon geen sprint.
Op basis van 1 race kan je geen conclusie trekken.
Bovendien is dit het beste resultaat van Max op dit circuit.
Tuurlijk mag jij je mening hebben maar je moet alles wel in de juiste context zien! Hoogste top snelheid, voor ferrari eindigen, vlak voor tijd nieuw chassis en dus nog geen topafstelling.
Giel Nelissen +553 18-03-2019 21:02
Niemand heeft dit zien aankomen dat Mercedes zo snel zou zijn (zij zelf ook niet). Met de Renault motor was het verschil waarschijnlijk veel groter geweest.
We weten nu dat zowel Honda en Redbull er alles aan gaan doen om het gat te verkleinen en ik acht ze beiden daar toe in staat.
Dus ik ben niet zo negatief over wat er tot nu toe bereikt is.
Ruben Hardendood +95 18-03-2019 21:20
Kees zegt ook dat vibrerende motoren de snelste kunnen zijn....uhm ja in het Flintstone tijdperk wel ja!...iets te geavanceerde techniek tegenwoordig om een trilling of vibratie te tolereren!
Toeren +0 19-03-2019 00:25
Helemaal met Kees eens.
Patrick Zrour +0 19-03-2019 08:40
22 seconden op bottas ja maar dat had Hamilton in zn Mercedes ook, max zat vlak achter Hamilton dus zoveel scheelt het niet

Bekijk het laatste nieuws

Je wordt uitgelogd en doorgestuurd naar de homepage