''Red Bull heeft de updates in Baku en Barcelona hard nodig''

16-04-2019 10:19
door Tim
Algemeen
''Red Bull heeft de updates in Baku en Barcelona hard nodig''

Opnieuw was er een vierde plek voor Max Verstappen en nog steeds bezet hij de derde plek in de stand om de wereldtitel. Er zal echter wat moeten gebeuren bij de Oostenrijkse renstal, wil Verstappen echt mee kunnen doen om de wereldtitel.

Waar Mercedes namelijk al drie keer een 1-2 weet binnen te slepen, zit Red Bull alleen met Verstappen in de top. De wagen lijkt nog lang niet snel genoeg en zeker in China had Verstappen vooral geluk met de strategische blunder bij Ferrari. De punten worden echter binnengehaald en dat is voorlopig het maximale dat kan worden gedaan.

‘’Red Bull heeft een motorupdate in Baku en een aerodynamische update in Barcelona en dat zal ook hard nodig zijn’’, zegt Martin Brundle erover in zijn column voor Sky Sports. ‘’Red Bull is met één hand op de rug aan het racen, aangezien Pierre Gasly totaal niet meedoet in de strijd vooraan. Strategisch kan je dus heel weinig doen. Gasly zal nu dan ook nog even de ruimte krijgen, maar dat gaat niet lang duren.’’

Het gat tussen Gasly en Verstappen was ook in China weer schrikbarend, waarmee toch grote vraagtekens kunnen worden gezet bij het talent van de Fransman. Binnen de talentenpoel van Red Bull is het echter de beste optie, want door de gehele lichting lijkt er nog weinig talent beschikbaar. Albon en Kvyat zijn niet voor niets eerst gedumpt en ook aan het talent van Daniel Ticktum zitten vele mitsen en maren. Gasly lijkt voorlopig dus nog wel zeker van zijn plek, aangezien Red Bull zelden coureurs van buitenaf binnen haalt.

Dani Davits +56 16-04-2019 10:26
Als red bull slim is vragen ze alonso om gasly te vervangen en zo kan die helpen met het ontwikkelen van de auto en motor en kan alonso de band met Honda nieuw leven in blazen voor zijn indycar project
Opa Dick +1190 16-04-2019 10:29
Honda laat niemand toe de motor te ontwikkelen..
En Alonso kan Newey ook niets leren vrees ik.
Ed racefreak +4739 16-04-2019 10:40
Dick, in baku volgt de eerste update. Met een beetje mazzel is max weer 3 of hoger. Als merc dan ook is een keertje steekjes later vallen, komt alles weer dichter bij elkaar.
Maar Mercedes lijkt alles goed voor elkaar te hebben🤔
Skylla1963 +277 16-04-2019 10:53
En had Alonso ook niet oneenigheid met Honda.
Il Gordo +1620 16-04-2019 10:52
Dat zou ik niet doen. Dan weet je zeker dat het gaat knetteren.

En daarnaast: is Alonso zo'n geweldige ontwikkelaar? Kan-ie zo goed feedback geven?
Ernesto Vos +2932 16-04-2019 11:35
Alonso en Honda gaat niet samen.
Doubledutch +3482 16-04-2019 12:12
Alonso en Max samen, wow. Moet even wennen aan het idee, maar wel kinky😁
JD +34 16-04-2019 13:17
Inderdaad, en daarbij heeft Alonso nog nooit verloren van zijn teammate in de kwali`s. Zou interessant kunnen zijn.😆
Michel Vaillant +1730 16-04-2019 12:58
Alonso komt Japan niet eens in voor een vakantie, laat staan dat ie weer voor Honda mag rijden.
Renkum +224 16-04-2019 20:21
Beste reactie dat ik in 2 jaar hier hebt gelezen. Spijker op zijn kop!! Get Alonso
Opa Dick +1190 16-04-2019 10:27
Volgens mij komt er ook een aerodynamische update in Baku .
Die wilde Red bull al in China erop sleutelen maar door douane problemen is dat niet door gegaan...
Enyway we zullen zien..

Hopelijk in Baku 20 pk erbij en in Barcelona nog eens 15 a 20 pk..😎
Oconerniksaandoen +195 16-04-2019 10:33
Hoe weet je dat?
Opa Dick +1190 16-04-2019 12:35
Veel lezen en goed luisteren naar mensen die het weten.
Michel Vaillant +1730 16-04-2019 13:00
Maar je schrijft; 'volgens mij......'
Lezen kunnen we allemaal.
milo +59 16-04-2019 10:47
Douane?
Waar heb je dit vandaan dan
Il Gordo +1620 16-04-2019 10:53
https://www.f1maximaal.nl/nieuws/max-verstappen/224143/verstappen-ons-vermogen-zit-nog-niet-op-het-niveau-van-ferrari-en-mercedes
DocBrown +439 16-04-2019 11:54
de inklaring procedure duurt veel te lang om ze op tijd te hebben voor gebruikt in de race
Opa Dick +1190 16-04-2019 12:36
@milo
Waarom wil je dat weten ?
HL_T +1184 16-04-2019 20:54
@Milo

Ik heb Max dit in een interview horen vertellen.
Volgens mij was dat bij peptalk, maar daar wil ik me niet op vastpinnen.
Ik heb het hem echter wel zelf horen uitspreken.
Exit007 +842 16-04-2019 12:24
Je begint echt bulshit uit te kramen blijft een beetje realistisch.40 paarden na 6 races vinden?? Dan zijn ze op het eind van het seizoen 2sec boven Ferrari en Mercedes.
JJD3 +715 16-04-2019 13:18
Nou...daar zie ik geen probleem in voor dit seizoen ;-)
Opa Dick +1190 16-04-2019 13:23
@exit007,

Laten we er even vanuit gaan dat Mercedes EA 40 pk meer hebben dan Honda .
We weten dat Mercedes EA vele jaren voorsprong hebben op Honda.
We weten ook dat we tegen het einde zitten van de ontwikkeling van de huidige hybride motoren.
We weten dat op het eind van de ontwikkeling iedere pk meer steeds moeilijker of onmogelijk word.
We weten dat Honda alles op alles zetten om hun achterstand in te halen, en dat kan met genoeg geld en middelen heel hard gaan.
We weten dat Honda nog steeds het meest hecht aan betrouwbaarheid en dus nog niet het maximale uit dit motorblok haalt op dit moment.
Nu na Barcelona en 3 races heeft Honda genoeg data om te zeggen we kunnen veilig 20 pk erbij schroeven. Ik vermoed zelfs puur met software en injectoren eventueel+grotere turbo
De Honda motor is nog niet uitontwikkeld dus ze kunnen zeker nog wel 30 pk of meer eruit halen na deze 20 pk verhoging.
Maar dat komt later dit seizoen.

Dus?
Om te zeggen dat er nu even 20 pk bij komt en vanaf Barcelona weer 20 pk is geen bullshit zoals jij debiteerd..
Maar puur realisme en zeer goed mogelijk.

Even voor jouw beeldvorming ik had in de jaren '80 al software waar ik race motoren op ontwikkelde.
En kon proefdraaien enz enz.
De floppy's zullen ongetwijfeld hier nog ergens zwerven.
Dus voor je de volgende keer weer eens twijfels aan mijn teksten moet je eerst maar bedenken dat ik al race motoren maakten toen jij nog niet geboren was..
Exit007 +842 16-04-2019 14:30
@ opa dick Je hebt meer dan een rappe motor nodig om Wk te worden voor het eerst in jaren hebben de mensen (Newey)van RBR om het effe bot te zeggen een kut chassis gebouwd op een bochtige track is RBR over het algemeen enorm rap geweest door de jaren of niet🤔hoe verklaar je dat?zelf Max klaagt achter gesloten deuren.Conclusie de voorvleugel heeft RBR genekt zonder wijziging aan de voorvleugel was RBR koploper in de WK stand.De chassis MOET weer aan de tekentafel😏
Opa Dick +1190 16-04-2019 15:15
@Exit007,

Ik was ff ballen gehakt maken, dat getyp maakt me hongerig.
Enyway...

De verklaring dat het chassis niet werkt zoals het moet is vrij eenvoudig uit te leggen en kent eigenlijk 2 basis oorzaken

En vergeet Bahrein daar was een ander probleempje.

Newey heeft de afgelopen jaren een chassis gebouwd voor de relatief zwakke Renault motor, waardoor red bull toch nog heel aardig kon meekomen.
Zeker in vergelijking met andere teams.
Nu stappen ze over naar Honda en word het chassis volledig aangepast aan deze motor.
De Honda ligt heel anders in het chassis dan de Renault dus Newey moest de hele flow van het chassis opnieuw ontwerpen wat natuurlijk zo zijn problemen geeft.
Je hebt namelijke niets meer aan de oude gegevens.

En het 2e punt is de wijzigingen die de FIA hadden bedacht met betrekking tot de vleugels, Ed...
De voorvleugel was nieuw maar werkte zoals de oude vleugel en dat blijkt dus niet goed te werken
Nu hebben ze de vleugel aangepast en gemaakt zoals Ferrari hem heeft en gaat de flow anders over het chassis heen.
Gevolg de rest moet ook aangepast worden en dat zijn ze op de fabriek aan het ontwerpen en testen.
Deze onderdelen komen in Baku en de races erna op.
Vergeet ook niet dat voor ieder circuit er ander body work nodig is wat betekent dat ze alles voor het hele jaar opnieuw moeten maken.

Het gaat hoe dan ook goed komen, Max staat 3e dus alles is nog mogelijk.
Honda moet de motor nog goed afstellen op de koppeling zodat Max weer vliegende starts kan maken.
Dus ze hebben nu werk zat.

Overigens?
Wist je dat de huidige Honda motor practisch een kloon is van de Mercedes motor?
Dan moet zeker de meeste mensen toch wat vertrouwen geven..

Goed ik ga weer ff naar me gehaktballen kijken voordat ze verbranden..

Hopelijk heb ik je vragen goed beantwoord..
Exit007 +842 16-04-2019 15:28
Hahaha eet smakelijk Opa Dick!
Opa Dick +1190 16-04-2019 16:12
Graag gedaan en dank je wel.
Epol611 +1019 16-04-2019 20:52
Het leest in elk geval vlot maar bovenal smakelijk.
Ik hoop dat de ballen niet zijn aangebrand.
supermax +2564 16-04-2019 16:30
Opa Dick heeft zijn zegje gedaan
en daar is volgens mij geen speld tussen te krijgen
mij komt hij in ieder geval geloofwaardig over
Box1986 +410 16-04-2019 21:09
@opa dick je vergeet er wel even de fuel efficiency bij te rekenen waar Mercedes nog steeds stappen in maakt. Hierdoor kunnen ze met minder brandstof en dus lichtere wagen met dezelfde power rijden als andere teams. En dan nog is 40pk heel optimistisch zeker als je weet dat ze al jaren zeggen dat er pk's bijkomen en dan elke keer de betrouwbaarheid het laat afweten.
Opa Dick +1190 17-04-2019 01:39
@Box1986,

Nee hoor dat vergeet ik echt niet.
Ik heb het nu alleen over de basis (chassis/motor) gehad.
De brandstof en olie is een verhaal apart, dat zijn eigenlijk de puntjes op de I.
De allerlaatste beetjes waar nog extra vermogen door te winnen is omdat het mechanische gedeelte (de motor) practisch uit ontwikkeld is.
Kijk naar 2018 waar de Renault motor bij Renault stuk liep en dezelfde motor bij Red Bull heel bleef.
Het was nog beschamender dat Renault zelf niet met hun spec-c motor voluit durfde te rijden en Red Bull met hun olie leverancier exxon-mobill wel voluit konden gaan en zelfs hoger toerental draaide zonder dat de motor in rook op ging.
Nu exxon-mobill binnen 24 uur resultaten krijgt als ze 6 monsters naar Honda sturen kunnen ze nog sneller nog betere olie maken..
En dus meer pk vinden in de olie zonder motor schade.

Brandstof efficiëntie moet je je niet op blindstaren. Mercedes kan gokken minder mee te nemen als ze op de 1e rij starten, ze weten dan dat ze weinig tot geen gevechten hoeven te leveren en kunnen dus zuinig rijden. We hebben al vaker gezien afgelopen jaren dat ze toch in de problemen kwamen met hun brandstof op het einde vd race, vergeet niet dat er nog 1 liter in de tank moet zitten voor controle.

Je kan niet zomaar met 1 liter benzine veel verder rijden dan een ander.
We hebben te maken met natuurwetten, in principe krijg je een optimale explosie als je 1 deel brandstof mengt met 17 delen lucht. Dit heeft te maken met de hoeveelheid zuurstof die er in de lucht zit.
Nu heb je een beetje speling door iets rijker of iets armer je brandstof te mengen maar er zit niet heel veel speling in.
Vergeet niet dat de huidige F1 motoren de meest efficiënte motoren ever zijn..

Shell heeft nu weer iets gevonden voor Ferrari waardoor de brandstof fruitig ruikt echter het is blijkbaar niet goed voor de betrouwbaarheid..
En het is vrij ongezond spul.

Doet me herinneren aan de jaren '70 dat wanneer je naast zo'n ijzeren 200 liter drum stond waar de race brandstof inzat je stront misselijk en duizelig werd van de stank die van de vaten afkwam..
Nog steeds geen idee wat voor chemicaliën ze in de benzine mixen maar het was erg ongezond...

Box1986 +410 17-04-2019 04:51
Mercedes heeft vorig jaar een fuel efficiency van 50% bereikt. Is zelfs een reportage over geweest. Zou dat toch niet zomaar onderschatten en afschrijven als puntjes op de i. Maar bedankt voor je uitgebreide en onderbouwde reactie, is een verademing tussen alle onzin die hier geschreven wordt.
JunkF1 +1040 16-04-2019 10:45
Elk team komt met mega updates in Barcelona, eerste race in Europa

Die 20 pk kn Baku gaat niet uitmaken, probleem dit bij het chassis en downforce
jsc +1615 16-04-2019 11:19
mss pakken ze em nu al , zodat de upgrade goed functioneert als ze in Monaco aankomen...waar mss RBR meer kans heeft op een zege.
LuNaTeeQ +162 16-04-2019 11:33
Laten we hopen dat Mercedes niet inmiddels zo sterk (overall) geworden is, dat ze Monaco ook makkelijk pakken...! In China waren ze weer indrukwekkend (zeker in de bochten)!
JunkF1 +1040 16-04-2019 11:38
Ik denk dat dit seizoen voor het eerst sinds 2016 Mercedes een grote kans maakt in Monaco

Normaal gesproken is Monaco schadebeperken voor ze, maar met dit chassis en downforce...
Doubledutch +3482 16-04-2019 12:14
Yep, ik zie RBR nog niet schitteren in Monaco, ook niet als het regent🥺
Max1 +71 17-04-2019 16:58
Geen kans voor Mercedes in Monaco die worden helemaal zoek gereden door Ferrari en Redbull.
JunkF1 +1040 17-04-2019 17:22
Red Bull mist downforce, Ferrari is niet sterk in langzame bochten

We zullen zien
jsc +1615 16-04-2019 11:43
daar heb je gelijk in...en hun qualy pace is niet ingezakt tov vorig jaar.
Marcel van der Neut +32 16-04-2019 11:28
0,2 seconden van Max zijn tijd af en hij had zich als 3e gekwalificeerd in China dus hoezo maakt 2 tiende niet uit
JJD3 +715 16-04-2019 13:26
Q3 eerste stint zat hij voor Leclerc en binnen de 0,1 van Vettel.....dus misschien had hij er ook zonder update en tweede stint weer tussen kunnen zitten...we gaan het zien...maar heb er wel zin in
Guido +51 16-04-2019 15:33
Ik heb het gevoel dat het op dit moment aan alles ligt eigenlijk, misschien wordt het gewoon echt een ontwikkelingsjaar, omdat ze alles anders hebben moeten doen vanwege de nieuwe motor.
DocBrown +439 16-04-2019 11:50
Ik zie Nyck de Vries wel zitten die is echt snel of Stoffel van Doorne die heeft ook niets kunnen laten zien in de Mcl
Doubledutch +3482 16-04-2019 12:19
Nee! Niet de Vries, liever nog Tinus of Alonso, de Vries is veel te wisselvallig nog. Albon zie ik nog als meest voor de hand liggend. Ja, of doorsukkelen met Gasly en schade beperken met punten sprokkelen.
Joop2 +1027 16-04-2019 11:51
De updates woorden wel laat gedaan echt dat moet sneller pak gelijk chassis en motor aan ik denk dat Mercedes meer uit loopt daar moet red bull wat aan doen ook Ferrari dat moet anders zeer stomme fouten gemaakt voor al met leclerc als hij sneller is dan Vettel laat hem gaan richting Mercedes aanvallen en punten weg halen bij ze.
Mike1972 +3 16-04-2019 12:26
Laten ze het seizoen afmaken met Gasly. En daarna de Hulk ophalen. In mijn ogen de beste optie. Heeft snelheid en veel ervaring. Albon heeft dan alle tijd om ervaring op te doen bij Toro Roso.
F1expert +434 16-04-2019 13:47
Weer zo'n malloot die na 3 races al vraagtekens zet bij het talent van Gasly........
Mike1972 +3 16-04-2019 15:24
Waarom een malloot? Gasly komt niet in de buurt, verre van. LeClerq zit tijdens zijn eerste races wel bij Vettel in de buurt, soms zelfs voor. Probleem is dat Red Bull weinig keuzes heeft en daarom is overgeleverd aan Gasly.
HL_T +1184 16-04-2019 20:58
@F1leek
Dat doet inmiddels heel de F1 minnende wereld.
ook experts die ook echt expert zijn.
Jan55 +791 16-04-2019 15:30
Als red bull nog slimmer is gaan ze never nooit met alonso in zee .sainz zou een goede zijn. En nog wat denk dat honda hem ook uitspuugt

Bekijk het laatste nieuws

Je wordt uitgelogd en doorgestuurd naar de homepage