F1 Nieuws

Perez heeft verklaring voor P4: 'Verstappen kreeg mijn achtervleugel na VT3'

Perez heeft verklaring voor P4: 'Verstappen kreeg mijn achtervleugel na VT3'

07-11-2021 15:16
43

Sergio Perez leek het hele weekend enorm sterk, maar tijdens de kwalificatie ging het ineens allemaal een stuk minder makkelijk. Daar heeft de Mexicaan ook een verklaring voor. Voorafgaand aan de kwalificatie zagen we namelijk de monteurs van Red Bull Racing sleutelen aan de achtervleugels van beide auto’s en daar ligt volgens Perez de oorzaak.

Red Bull had namelijk de achtervleugel van beide auto’s verwisseld. “De auto was niet meer hetzelfde na de derde vrije training omdat we de achtervleugel moesten wisselen, maar ook omdat we een aantal wijzigingen gemaakt hadden”, legt Perez uit aan de Spaanse tak van Motorsport.com.

Problemen zorgde voor de wissel

Max had een probleem met zijn achtervleugel in de derde vrije training en ze hebben mij zijn vleugel gegeven. Ik weet niet waar het aan ligt, maar sinds Q1 voelde de auto ineens helemaal anders”. Verstappen reed dus de kwalificatie met de achtervleugel van Perez, die wel heel was. Want volgens Verstappen zaten er wat scheurtjes in de achtervleugel na VT3.

Het was stuk na de derde training, dus dat moesten we repareren en het was zo goed als nieuw aan het begin van de kwalificatie”, aldus de Nederlander. Of Perez tijdens de race wel de snelheid van de top drie bij kan houden, moet nog maar blijken. Het late wisselen van de achtervleugel zal er in ieder geval niet bij helpen.