F1 Nieuws

Verstappen zag VT1 verloren gaan: 'Het begon voor mij pas in VT2'

Verstappen zag VT1 verloren gaan: 'Het begon voor mij pas in VT2'

28-11-2020 08:21 Laatste update: 08:38
Author profile picture

Daniel de Ruiter

Het raceweekend van Max Verstappen begon pas tijdens VT2 naar eigen zeggen. Tijdens de eerste vrije training noteerde de Nederlander het minste aantal rondjes van alle coureurs. In VT2 was hij echter weer terug en stond hij op P2 toen de sessie werd afgezwaaid.

Verstappen in de garage

Problemen aan de RB16 zorgden dat de eerste vrije training van Verstappen in de woestijn van Bahrein verloren ging. Slechts achttien rondjes reed de Nederlander uit. Olav Mol vraagt op Ziggo Sport naar de afwezigheid van successen voor de Nederlander op het Sakhir-circuit.

“We hebben hier best wel wat uitvalbeurten of problemen gehad”, steekt de Nederlander van wal. “Het asfalt is heel ruw en er is best weinig grip, dat komt mede door het zand.”

Rommelige eerste sessie

Mol stelt dat de eerste vrije training er wat rommelig uitzag. Verstappen kan dat niet ontkennen: “We hadden wat dingen op de auto die niet werkten of niet deden wat ze moesten doen. Daardoor hebben we niet veel gereden. Het is natuurlijk een beetje jammer. Het begon voor mij eigenlijk pas bij de tweede training.”