F1 Nieuws

Nicholas Latifi neemt in Canada al plaats bij Williams...tijdens VT1

Nicholas Latifi neemt in Canada al plaats bij Williams...tijdens VT1

16-05-2019 10:52
9
Author profile picture

Richard Verweij

Waar hij vorig seizoen nog een test af mocht ronden met Force India (het huidige Racing Point), werd Nicholas Latifi dit jaar opgetrommeld door Williams om als young driver een test voor zijn rekening te nemen. Beide testdagen in Barcelona zelfs, waardoor de renstal uit Grove heeft voldaan aan de regel om tenminste twee testdagen te geven aan een rookie. De reservecoureur van Williams heeft overduidelijk indruk gemaakt, aangezien de Canadees in Canada ook al op de vrijdag in de FW42 mag stappen!

“Ik ben blij met het resultaat van deze twee testdagen in Barcelona en kijk er dan ook zeer naar uit om in Canada plaats te nemen tijdens VT1”, jubelt Latifi na afloop van de tests in Spanje. “De tweede testdag was voor mij als coureur spannender, aangezien ik wat meer mocht rijden met de zachtere banden. Daar kun je toch wat meer op pushen.”

“In de Formule 2 test je soms ook wel wat dingen, maar dan met name verschillende setups. Hier rij je daadwerkelijk met compleet nieuwe onderdelen en voel je dat ook. Jammer genoeg hadden we wat problemen tegen het einde van de ochtendsessie, waardoor we ook tijd verloren in de middagsessie op dag twee. Gelukkig konden we die problemen oplossen en kon ik toch nog wat langere runs doen met veel brandstof aan boord. Een prima manier om wat ervaring op te doen.”