Hamilton: "Wij halen volledige potentieel uit de auto, Ferrari volgens mij niet."

15-04-2019 18:14 | Update: 15-04-2019 19:03
door Pelle
Algemeen
Hamilton: Wij halen volledige potentieel uit de auto, Ferrari volgens mij niet.

Volgens Lewis Hamilton haalt het team van Mercedes momenteel het maximale uit het potentieel van de auto. Volgens hem is dit ook nodig om het kampioenschap in de wacht te slepen. Ferrari zou op dit gebied nog wat laten liggen.

“Als team doet iedereen zijn werk zo goed mogelijk. Je moet proberen op honderd procent te opereren en daar zitten we dicht bij in de buurt.” Aldus Hamilton volgens The Guardian. Er is echter meer nodig en er komt ook meer aan. “Met wat we hebben, halen we het volledige potentieel eruit. Er komen echter nog verbeteringen aan en we zullen nog stappen voorwaarts maken.”

Het maximale uit je weekend halen, daar draait het volgens de vijfvoudig wereldkampioen dus om. Iets waar Ferrari het volgens hem nog laat liggen. “Net als vorig jaar is het cruciaal om bijna perfecte weekenden af te leveren. Ferrari heeft een goede auto, maar het lijkt erop dat zij niet alles uit hun potentieel halen.”

Einstein71 +1429 15-04-2019 18:43
Wat een reactie... Zij hebben de betere auto, maar wij halen er meer uit....pffff. Hoop dat Vettel en Leclerc hem fors om zn oren gaan rijden. Wat een arrogantie.
Ivar Woudsma +9894 15-04-2019 18:45
Feit Einstein, Ferrari moet zwaar aan de bak! Maar wat hoop ik dat hij nu wel gelijk heeft, want als dit niet het maximale is en er nog meer in die schuit zit, dan is het seizoen nu al stuk...
Einstein71 +1429 15-04-2019 18:47
Maar hij zegt er wel bij dat er bij Merc nog een hoop aan zit te komen... Dus gat met Ferrari zou alleen maar groter worden.
Ivar Woudsma +9894 15-04-2019 19:40
Eerst zien wat er komt. Daar kan ook een behoorlijke blob grootspraak in zitten.
LH44 Hammertime +4055 16-04-2019 00:01
Iv? Duitsers maken geen grappen🙄 Helemaal deze Duitsers niet😉

Mercedes heeft nu al het antwoord op alles wat Ferrari kan brengen. Waarom? Omdat Mercedes een team is (niets tegen jou team FerrariChampion als je mee leest) Ferrari lijkt momenteel al op aangeschoten wild. Ze weten niet waar ze het moeten zoeken. Vorig jaar verloren ze ook door verkeerde strategieën en coureurfouten diverse races .

Get that sjit togheter Ferrari en unleash Leclerc. Tenminste iemand die zonder teamorders zijn mannetje staat🤗😉
Max1 +71 16-04-2019 18:25
Gelukkige Lewis heeft alles te danken aan Mercedes als die in een Renauld zou zitten was hij een niemendalletje .
LH44 Hammertime +4055 15-04-2019 23:09
Hey Iv,

Ferrari moet vooral intern aan de slag..Mijn mening hoor🤔😑

Zij zijn momenteel de ergste vijand van zichzelf🤕. Ligt echt niet aan de auto. Die is net als vorig jaar een monster.

Er zit geen enkele vorm van synergie in dat team. Een voor allen allen voor een, wordt op de verkeerde rijder of op het verkeerde moment toegepast.

Zolang Ferrari die balans (die Mercedes wel heeft) in het team niet weet te vinden, zal Mercedes alleen al door de psychische voorsprong blijven winnen.

Ferrari is de enige die Lewis en Bottas kunnen stoppen.Ik snap de teamorders tuurlijk.Persoonlijk zou ik na zoveel jaren Vettel, die goal gettende rookie van een Leclerc unleashen.

Dit om Mercedes te breken en Vettel weer ff wakker te schudden. Zijn off periode begint nu wel erg lang te duren😏
Ivar Woudsma +9894 15-04-2019 23:19
Hey LH! Tijdje niet meer gesproken, kerel.

Helemaal mee eens, dit zeg ik al een tijdje over Ferrari, ze maken de coureurs kapot.
Dan haal je een megatalent als Leclerc binnen, en het eerste wat je doet is hem (nu al een paar keer) met een looien pijp in de nek slaan terwijl hij lekker bezig is. Ik snap dat echt niet. Vettel en Kimi zijn er beiden kapot gegaan, het zal toch met Leclerc ook wel lukken? Men heeft daar het tegenovergestelde van synergie uitgevonden. Triest...

De auto is oké, maar minder een monster dan het leek in Spanje (vraag me niet waarom en hoe), het is nog erger dan vorig jaar. Daar won tenminste Vettel nog de eerste twee.

Voor nu is het inderdaad Ferrari dat als enige (in potentie) Mercedes aan de teugels kan leggen. Maar tussen nu en de zomerstop zou RB/Honda daarin nog wel eens aan kunnen gaan schuiven. Ik zeg niet dat het zo is, maar ik sluit het vooral niet uit.

Vond jij het ook zo saai, zondag? Tegen de verwachting in vooral!
LH44 Hammertime +4055 15-04-2019 23:42
Ja klopt lang niet gezien zeg, zag je sporadisch voorbij komen. Hoe is ie dan?

Breek me de bek niet open Ivar. Inderdaad daar hadden wij het laatst over en voila wat gebeurd er? Pffff...Max mag nooit en te nimmer naar Ferrari.

Ik hield me nog in, over de gênante actie tegenover Leclerc.😩😧

Ik snap dat er teamorders zijn hoor. Maar inderdaad wat je zegt, de man die ff een Lewis en een Valteri 2.0 weet af te schudden in zijn 2de race?

Waar haal je het lef vandaan, hem met een loden pijp in zijn nek te slaan.

Unleash die mf nu, wat heb je aan een getemde racer. Racers moeten racen, penotti moet je op broodjes smeren😊😉

Hij is de toekomst van Ferrari, laat hem Vettel Lewis en Bottas maar a run for there money geven.

#Unleash Leclerc, petitie starten? This boy is going places😉🤗
44THE BEST OR NOTHING44 +520 15-04-2019 18:56
Doet pijn he de waarheid, Mercedes en Lewis komen hun woorden wel na hoor.
Einstein71 +1429 15-04-2019 22:41
Onzin. Lewis praat hier over Ferrari. Niet netjes en domweg arrogant. Heeft ie niet nodig.
LH44 Hammertime +4055 16-04-2019 10:58
Hey Einstein,

Ik zie enkel Lewis die een specifieke vraag gesteld krijgt. Waarop hij naar eer en geweten antwoord.

Ik zie hierin geen duidelijke reden, waarom jij van mening bent, dat hij niet netjes en arrogant is?

Hij geeft enkel aan dat hij van mening is dat
de Ferrari op zich perfect is. Maar dat het team zelf nog aan het strubbelen is. Ik weet niet welke races jij gekeken hebt, maar iedereen kan zien dat er interne strubbelingen bij Ferrrari zijn. Dit is gewoon een feit.

Dus vind ik persoonlijk hou opmerking totaal ongegrond.
Max1 +71 16-04-2019 18:36
Waar bemoeit die dat kereltje Lewis zich mee wat heeft dat mannetje nou met Ferrari te maken, hij heeft geluk dat hij de snelste wagen heeft ,racen hoeft hij niet !gewoon vooraan rijden verder niets ja als die in midden zit dan wordt het moeilijk voor hem, en maar klagen over alles en nog wat.
Hondje Hondje +747 15-04-2019 22:42
Waarom is het arrogant?? Als Bottas en Hamilton alles eruit halen dan is dat toch gewoon goed werk. En zelfs als het een beetje arrogantie is, so what. Ze presteren.. Ferrari volgens mij niet
Einstein71 +1429 15-04-2019 23:01
Omdat hij vindt dat Ferrari een betere auto heeft en daar in tegenstelling tot zij zelf n8et alles uithalen. Sinds wanneer weet Hamilton wat er bij Ferrari gaande is?
Hondje Hondje +747 16-04-2019 07:21
Hij 'denkt' dat de Ferrari beter is en dat ze er niet alles uit halen. Volgens mij denken de meeste dat.. Ik heb veel mensen dat horen zeggen. Vaak gelezen ook. Dan mag hij dat toch ook denken (en zeggen)?
LH44 Hammertime +4055 16-04-2019 11:09
@Einstein,

Volgens mij moet je het artikel nog eens lezen. Wat jij aangeeft is niet wat hij gezegd heeft! '

''Ferrari heeft een goede auto, maar het lijkt erop dat zij niet alles uit hun potentieel halen''

Hij geeft juist aan dat de wagen van Ferrari goed is, maar dat ze strubbelen met andere zaken. Niets meer niets minder.
Einstein71 +1429 16-04-2019 18:46
LH...Ik heb inderdaad niet exact zijn woorden gekopieerd en er een beetje mijn interpretatie aan gegeven, maar....

Hoezo heeft Ferrari een goede auto waar het potentieel niet wordt uitgehaald? In Bahrein werd hij zoek gereden en was een technisch mankement de reden van zijn winst. Hoezo goede auto?

Waarom moet Hamilton nu zeggen dat Ferrari er niet alles uit haalt? En daar komt mijn interpretatie...Hij geeft daarmee te kennen dat Ferrari iets niet goed doet. Hoe weet hij dat nou? Komt op mij over als stoken en politiek spelletje. Daar ben ik niet van, sorry.

Hou je lekker bezig met je eigen team zou ik zeggen, laat Ferrari zijn ding doen en wees blij met de voorsprong die je hebt. Knijp je handjes dicht dat Merc Bottas direct achter jou binnen roept, zodat hij niet voor je kan komen en wees blij dat Charles pech had.

Hoop echt dat Hamilton een keer echt moet racen voor zn geld en zn ware klasse kan laten zien.
Guido +50 16-04-2019 15:42
Het valt me op dat mensen van Mercedes het vaker over Ferrari hebben of over Redbull dan andersom.
Steven Oostvoorne +45 15-04-2019 18:54
Bij alle teams zit er nog van alles aan te komen. Hopelijk komt het de komende GP een beetje dichter bij elkaar zodat we niet weer in slaap vallen... 🙄
STEKiE +74 15-04-2019 19:02
Ff pas op de plaats Hammie! Als je 'm zo strak in Monaco over de streep jaagt, dan haal je het volledige potentieel uit de auto. Dus nog ff een paar kusjes op dat zilver en je hebt gelijk....
44THE BEST OR NOTHING44 +520 15-04-2019 20:11
Ik weet doet pijn.
STEKiE +74 15-04-2019 20:29
Dan plak je er een pleister op en neem een paracetamolletje...ga ff liggen anders...
44THE BEST OR NOTHING44 +520 15-04-2019 20:32
Waar heb je het over stekkie, jij weet het toch allemaal beter met je kusjes.
STEKiE +74 15-04-2019 20:34
Het doet je echt pijn hè....
Voorvleugel +249 15-04-2019 19:29
Tja....Mercedes blijft TOT het jaar 2021 aan kop! En dat is logisch in de hybride wereld, maar het is logisch (als je terug kijkt in de geschiedenis) dat er altijd 1 bepaald motor een streepje voor heeft op de rest. Nu is dat Mercedes...Toto weet dat, net als Hamilton. Wat zij nu doen in de media, is de underdog spelen. Niet om te sandbaggen, maar om niet over te komen als een soort monopolyspel. Oftewel Mercedes wil graag dat F1 fans aanhaken. Het is één groot poppenkast wat mij betreft. Ik sluit wel af met een compliment voor Mercedes voor het werk dat ze telkens weer hebben verricht.
LH44 Hammertime +4055 16-04-2019 12:03
Nice one! Geen speld tussen te krijgen Voorvleugel!
Rogier +163 15-04-2019 21:19
Max haalt ook het volledige potentieel uit zijn auto hoor! Het is alleen een ontzettend schijthok van de firma Marko/Newey...
mud-lover +4879 15-04-2019 22:07
potentieel er uit halen zeker maar schijthok? niet echt vind ik. is wel beetje tijd voor nodig om nieuwe motor samen te laten smelten met een chassis...........ik vind dat rb en honda het heel goed doen samen.
je verwacht misschien te veel voor tijd dat ze samenwerken.
kevanoski +108 16-04-2019 07:29
als dit merc zijn max is dan haalr rbr hem zo in met die nieuwe updates!!

en ferrari is gewoon shit:)
44THE BEST OR NOTHING44 +520 17-04-2019 10:14
Alleen red bull ontwikkeld he.
Gideon +17 16-04-2019 09:45
Ferrari haalt geen optimale potentieel uit de auto omdat die anders letterlijk ontploft, en al zouden ze dat doen dan gooien ze wel weer wat weg met de strategie!
kevanoski +108 19-04-2019 19:00
Ha ha ja idd

Bekijk het laatste nieuws

Je wordt uitgelogd en doorgestuurd naar de homepage