Max Verstappen nog niet zo euforisch als Marko en Horner

19-03-2019 12:28
door Daniel
Algemeen
Max Verstappen nog niet zo euforisch als Marko en Horner

Max Verstappen heeft de eerste Grand Prix van het seizoen in stijl afgesloten in tegenstelling tot teamgenoot, Pierre Gasly. Een verrassende derde plaats was de uitkomst voor de Nederlander. Normaal gezien scoort Red Bull vroeg in het seizoen op het circuit van Australië nooit een podiumplek. De vijftien punten voor Verstappen hebben ervoor gezorgd dat hij in de ogen van Dr. Helmut Marko een titelkandidaat is. Verstappen zelf wacht het nog even af.

Teambaas Christian Horner was enthousiast over de eerste race en trots op het podium dat ze wisten te bewerkstelligen op het circuit dat normaal niet zo goed samen gaat met de Red Bull Racing bolide. Helmut Marko ziet zelfs titelkansen voor de vijfvoudig GP-winnaar.

Verstappen is wat voorzichtig over de race en over zijn titelkansen in gesprek met Ziggo Sport: “De auto was niet helemaal top in de medium-bochten, in de vierde, vijfde versnelling kan het nog wel beter”

Om de titelkansen vast te houden moet Max elke race hoog scoren. In Bahrein zal er dus ook minimaal een podiumplek gehaald moeten worden. De hoogste notering van de Nederlander aldaar is een P6, nog in zijn Toro Rosso tijd. In de andere races bij Red Bull wist Verstappen niet te finishen. Verstappen is daarom niet per se negatief over komende race, mits de motor het niet opgeeft.

“Normaal ligt onze auto wel goed op dat circuit. Het is even afwachten, maar het kan best wel goed gaan denk ik", aldus de Nederlander.

Bulborb +262 19-03-2019 13:00
Een zwaluw maakt nog geen zomer. Kan me dus wel vinden in zijn reactie. Hij heeft die hoempapa niet nodig, terwijl H&M de Red Bull PR machine draaiend moeten houden.
avengel +1352 19-03-2019 13:39
Wat heeft Hennis & Maurits hier nu weer mee van doen? :) lol
Janalleman +216 19-03-2019 13:56
Horner & Marko
Ed racefreak +4740 19-03-2019 14:12
Max is een racer, geen show man of bluffer, daarom tempert max het enthousiasme van zijn bazen.
Zo wijs en nog maar 21!
HoekieWoutstra +515 19-03-2019 13:12
Max begint steeds meer volwassen te reageren, wel afwachten hoe hij met evt teleurstellingen (crashes, met andere coureurs, al dan niet zijn fout etc.) omgaat. Maar hij heeft tot nu toe en realistische blik dan Horner en Marko.
jsc +1615 19-03-2019 13:12
had toch weer 0.8-0.9 sec achterstand in de qually
(nagenoeg gelijk tov vorig jaar) had gehoopt dat ze er dichterbij zouden zitten...
Maar al met al.. toch een een positief begin van de partnership met Honda.
Mich Steal +7173 19-03-2019 13:21
Ach, ik vond het al heel positief dat het Honda blok geen krimp heeft gegeven het hele weekend door. En dat bij alle 4 de bolides. Dat vind ik al puur winst t.o.v. verleden jaar met Honda. Die snelheid lig ik nog niet wakker van. Daar gaat Honda hard aan werken.
DocBrown +440 19-03-2019 14:10
Die 0,8-0,9 ligt aan het circuit van Melbourne. RB had daar moeite in de medium bochten (Merc niet) en bij de Qualificatie had hij zijn set up nog niet perfect. Alle RB en STR auto's hadden de top snelheid in meerdere sectors en de speedtrap
Pascal Simons +1068 19-03-2019 15:07
Topsnelheid alleen zegt helemaal niks,Williams had de laatste jaren ook regelmatig de hoogste topsnelheid en waar staan die?
Guust +552 19-03-2019 15:57
@Pascal
Doc reageert op Mich
Amd Wereldburger +98 19-03-2019 13:14
Hoog klimmen, kan diep vallen. Ik houd van positieve maar realistische personen. MAX heeft dat dit jaar zeker positiever heeft ontwikkeld.
Mich Steal +7173 19-03-2019 21:47
Idd Amd, Max praat nu als een teamleider. Je kunt aan alles merken dat hij zijn rol binnen het team nu behoorlijk serieus neemt.😉
Schimpie +301 19-03-2019 13:33
Ik heb hetzelfde probleem met mijn auto. Hij gaat ook niet helemaal top in de 4e of 5e versnelling door de bochten. Maar ik heb dan ook geen Newey die dat voor mij kan oplossen
Mich Steal +7173 19-03-2019 21:48
Met een 3 liter motor is dat probleem zo opgelost. Helaas gelden er binnen de F1 andere wetten.😉
Jacob Uutassen +381 19-03-2019 13:34
Als het een uitspraak van Hamilton zou zijn dan zouden de reacties hier navenant en minder positief zijn:

"Alweer een rotsmoes om zichzelf in te dekken mocht het in het seizoen toch minder goed uitpakken."
Furion Thefurion +35 19-03-2019 14:00
Jacob: Heb jij dan niet het gevoel dat wanneer LH niet vooraan rijdt dat hij altijd op een verkapte manier lijkt te vragen:"Waarom rijd ik niet vooraan?" (Ik rook mijn banden op, waarom deze pitstop?) Hij lijkt het meer van zijn team te moeten hebben dan een Bottas of Verstappen. Ik kan me voorstellen dat het dan inmiddels wat aanstellerig klinkt.
Jacob Uutassen +381 19-03-2019 14:14
Met je eens dat Hamilton zich nogal te druk maakt en zich daarbij niet bepaald gelukkig uitdrukt en aanstellerig cq. paniekerig kan zijn/overkomen.

In deze reactie heb ik Hamilton enkel als voorbeeld gebruikt en had net zo goed uitlatingen van de hier zo verguisde Ricciardo, Abiteboul en nog zo wat namen en teams kunnen aanhalen. Dàt was het punt wat ik wilde maken.

Dank voor je nuchtere en oprechte reactie.
Ed racefreak +4740 19-03-2019 14:15
Max is altijd nuchter en eerlijk. Smoesjes en huilen, laat hij aan andere coureurs over.....
MaxTorque1975 +1059 19-03-2019 14:20
waarom haal je dit er in gods naam nou weer bij?
Lewis is de goat en rijd in de beste auto dus al zou hij dit zeggen zie ik dat eerder als een excuus, dan wanneer max met op papier het derde team van de grid rijd en er tevens een nieuwe samenwerkings verband is waarvan de betrouwbaarheid nog moet blijken!?
John Woudstra +24 19-03-2019 17:53
Hoe zou die reactie nou toch komen? Ik denk dat Lewis eigenlijk alleen foutloos rijdt in Q3 en als ie voorop rijdt. Elk ander scenario pakt hij regelmatig slecht op... en maar mopperen...
Mich Steal +7173 19-03-2019 21:53

@Jacob Uutassen

Ja, als jij de beschikking hebt over een kampioenschap winnende bolide en 5 wereldkampioenschappen op je naam hebt staan, dan heb je geen excuses nodig. Dus vallen de mensen sneller over je heen als je toch excuses gaat gebruiken.

In Max zijn geval snijden zijn woorden wel hout. Plus hij laat op het circuit zien wat je met een op papier mindere bolide kan bereiken. Max heeft geen smoezen nodig. Daarom verkoopt hij ze ook niet.😉
Jacob Uutassen +381 19-03-2019 22:19
@Mich: Daar heb je misschien wel een punt.
Maar, zoals in mijn eerdere reactie te lezen is, haalde ik Hamilton aan als voorbeeld. Het gaat me vooral om hier op artikelen/berichten gereageerd wordt. Het wordt me langzamerhand iets te pro Max terwijl de rest hier soms verschrikkelijk door de mangel gehaald wordt.

Dank voor je nette een eerlijke reactie en hoop dat je begrijpt of kunt meevoelen in wat ik probeer het zeggen.

EDIT: Verkoopt Hamilton zijn smoezen dan op Deftsblauwe tegeltjes o.i.d. 😉
Extreem midden +124 20-03-2019 09:17
Ja, maar dat komt omdat Hamilton bij het beste team zit.
Mercedes heeft namelijk vrijwel altijd zijn zaakjes goed in orde dus nemen mensen het niet zo serieus als zij zich ergens zorgen over maken, ze staan er toch wel weer.
Red Bull moet met Honda idd nog afwachten of het een winnende combi is.
Ruben Hardendood +95 19-03-2019 14:05
Ik zie Red Bull racing er wel voor aan dit voor de aankomende race nog opgelost te hebben
VaderJacob +199 19-03-2019 14:47
Het gaat in deze om de reactie van Max en nergens anders over. Het gaat er niet om dat hij smoesjes verzint of wat dan ook. RBR komt met een nieuwe motor waarbij de verwachtingen niet al te hoog waren. Het resultaat mag er wezen in Melbourne echter is er nog een lange weg te gaan. Juist de kritische Verstappen wijst Horner en Marko op de tekortkomingen die de RB15 nog heeft en waar ruimte voor verbetering zit. Juist dit is wat Max sterk maakt en zorgt voor de ontwikkeling van de auto zonder deze feedback zal de RB15 nooit een kampioensauto worden vandaar chappeua voor deze volwassen manier van deze jonge meneer!!!!
Marcel Du Crocq +76 19-03-2019 15:52
Snap hem wel, hij wil wel euforisch zijn maar door de ervaring met Renault moet hij zelf nog even wennen aan een direct goed werkende motor waardoor ze in een nog onwennige situatie bevinden ivm vorig jaar.
Tomas Wille +89 19-03-2019 17:13
Ik.vind het maar raar dat Helmut Marko zoveel onnodige druk in de schoenen van Verstappen zet. RBR zou dit seizoen rustig aan gaan kijken hoe het loopt met Honda. Max is zichzelf aan het downplayen om die druk niet op zijn schouders te leggen en terecht. Juist met die mentaliteit kan er een hoop gebeuren. Jammer van Helmut. Hoop maar dat het puur PR is, en dat dit niet intern ook wordt gepushed.
VaderJacob +199 19-03-2019 18:11
Wat ik bovengenoemd al zeg. Ik denk niet dat het een kwestie van druk is, ik denk dat het een kwestie van kritisch zijn is een noot van het is oké maar het kan allemaal nog véél beter!!
Mich Steal +7173 20-03-2019 10:04
Tomas Wille zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Of te wel, Marko zet er gewoon de druk erop JUIST omdat hij weet dat Max met druk om kan gaan. Max is de nr1 binnen het team. En juist nu moet hij het laten zien als een teamleider te kunnen functioneren. Het is gewoon een grote verantwoordelijkheid om je team naar een wk winst te brengen. En dat weet Marko als geen ander. En Max, die snapt deze boodschap echt wel van Marko hoor. Die vertrekt geen spier en laat gewoon zien aan Marko weer een stap te hebben gezet naar een volwassen en completere coureur.😉
Sjors +4 19-03-2019 18:12
Realistisch! Het team maakt nog teveel fouten. Wanneer er geen lullige fouten meer worden gemaakt is er kans op de titel.
Max moet zijn team nog te vaak redden.
Mich Steal +7173 19-03-2019 21:58
Ik heb geen fouten van het team gezien. De racestrategie werkte ook prima. Met de bandenwissel de twee snelste tijden. Ik vind het een beetje onzin om nu te gaan verkopen dat het team teveel fouten zou maken. Het is Haas F1 niet.
Sjors +4 20-03-2019 07:14
Heel duidelijk, kwam naar buiten: volledige dag missen bij Wintertest Barcelona, Melbourne lekkende tank op. Donderdag al gesignaleerd!! Q1 rijders binnenhouden, voor 3e vrije training nieuwe auto. Op zo goed als nul beginnen met nieuw chassis!! Wanneer je voor de qualifying met een nieuwe auto moet beginnen loop je dus flink achter de feiten aan. Kortom genoeg fouten, die openbaar zijn geworden (er zullen er ook gerust een paar zijn verzwegen) voor een slechte aanloop naar de wedstrijd. Stel je voor dat je al die tijd zou kunnen gebruiken om de auto te fine tunen. Puur menselijke al dan niet beleidsfouten. Niet erg daar wordt iedeereen scherp van. Echter in een sport waar het alles mag kosten toch onbegrijpelijk. Zeker gezien de grote mond van de teamleiders. Sorry hoor ik vind dat best een afgang, zeker gezien de verantwoording naar Honda die de motoren schenkt. Zodat RBR dat geld kan gebruiken voor een juiste uitvoering op het circuit! Ik zeg niet dat het een slecht team is, ze ontwikkelen zichzelf. Nog genoeg voor verbetering vatbaar gelukkig. Max voelt dat zijn team nog niet Wereldtitelwaardig is op dit moment. Dat kan dit jaar nog wel komen, maar de fouten moeten eruit. En vwb de teamleiding : Wanneer je echt goed bent hoef je geen grote mond, dan spreken de resultaten.
Mich Steal +7173 20-03-2019 07:52
Oh ja, ik begrijp je. Net zoals Ferrari geen fouten maakt en nu met hun handen in het haar zit door gebrek aan performance. Ook Hamilton heb ik het hele weekend al zien klooien in VT1 en VT2. Gelukkig hadden zij hun zaakjes beter voor elkaar in VT3 en de kwalificatie. Helaas was dit niet het geval in de race met Hamilton. Ongeacht wat voor reden zij daar voor opgeven was Hamilton off pace. Maar als RBR bepaalde redenen opgeeft dan is het ineens een team wat zijn zaakjes niet op orde heeft? Kijk, wat ik wel ervaren heb in al die jaren dat ik de F1 volg ( en dat zijn er heel wat ) is dat Melbourne altijd al de opener is geweest waar teams verrassen of teleurstellen. Kijk bijvoorbeeld naar team Haas F1. en zelfs zij zullen met hun handen in het haar zitten waarom het nu WEER bij 1 bolide fout ging. Dat is gewoon F1. Fouten tegen komen en daarmee dealen.
Sjors +4 20-03-2019 10:23
De spelregels niet kennen is ook erg....

Ondanks alle fouten een prima resultaat denk ik, wat ik bedoel te zeggen is kijk eens wat een potentie er in het team zit wanneer het zover komt dat er minder fouten worden gemaakt. Het ergste is nu: Het zijn geen beginners fouten!

Daarom is het team in mijn ogen nog niet titel waardig. Het kan titelwaardig worden, anders was Honda niet ingestapt
Mich Steal +7173 20-03-2019 10:36
Honda is ingestapt omdat zij konden gaan samenwerken met een team wat in het bezit is van 4 wereldkampioenschappen. Ferrari maakt foutjes, en zelfs Mercedes kun je betrappen op rekenfouten. Dus zul je automatisch RBR daar ook op kunnen betrappen. Maar pas op het einde van het seizoen kun je pas zeggen wie het wel dan niet heeft laten liggen met de mogelijkheden die zij dat seizoen hadden. Het gaat juist om de veerkrachtigheid van een team om met problemen te dealen en het kampioenschap naar zich toe te trekken. RBR is naar mijn idee daar prima toe in staat. Ik vind het nog veel te vroeg om nu al een oordeel te gaan lopen vellen.
Sjors +4 20-03-2019 11:14
Voor Honda is het heel belangrijk dat ze een rijder hebben die kan winnen. Die titels tellen alang niet meer. Ik zeg niet dat het team slecht is. Zeg dat om titelwaardig te zijn er teveel fouten worden gemaakt op dit moment. Daarom is Max nog niet zo euforisch, maar meer realistisch in mijn ogen. Vooralsnog denk ik dat het goed komt met het team dit jaar. RBR heeft laten zien dat er potentie in zit. Wanneer er minder fouten worden gemaakt kunnen ze voor de titel gaan. En die fouten kun je toch voor zijn. Spelregels uit je hoofd leren is een must lijkt mij.
René Hunneman +79 20-03-2019 02:50
Zo is het dan ook maar net Max, eerst zien en dan geloven. Gewoon met beide benen op de grond blijven staan de rest zal vast wel goed komen denk ik..
Sjors +4 20-03-2019 10:26
Precies! geen kletspraat verkopen! Max gaat uit van Eigen kracht.

Bekijk het laatste nieuws

Je wordt uitgelogd en doorgestuurd naar de homepage