Je wordt uitgelogd en doorgestuurd naar de homepage

Assen haalt uit: ''Ze kunnen helemaal geen Grand Prix organiseren in Zandvoort''

02-11-2018 10:24
door Tim
Algemeen
Assen haalt uit: ''Ze kunnen helemaal geen Grand Prix organiseren in Zandvoort''

Zandvoort kwam in de Telegraaf met een primeur. De Grand Prix van Nederland komt naar Zandvoort en lijkt in 2020 op de Formule 1-kalender te verschijnen. Het TT-circuit van Assen deed lange tijd mee voor de knikker, maar lijkt nu buitenspel te zijn gezet. Daar denkt men in Assen echter anders over.

‘’Wij hebben nog niks gehoord, terwijl je dat bij de keuze voor Zandvoort toch wel zou verwachten’’, begint Jos Vaessen tegenover RTV Drenthe. ‘’Als er plek op de kalender vrij zou zijn, dan waren wij de voornaamste kandidaat. Dat Hanoi gisteren bekend werd gemaakt verbaast mij niet, want die stonden heel hoog op de lijst.’’

ZIE OOK: Zandvoort tekent voor vijf jaar in de Formule 1

Mocht de keuze toch op Zandvoort vallen, dan begrijpt de voorzitter van stichting The Netherlands Grand Prix Foundation daar niks van. ‘’Qua infrastructuur en circuit snap ik er helemaal niks van. Wij zijn op Assen veel verder dan in Zandvoort. Als ik heel eerlijk ben, dan vraag ik mij af of ze daar wel een Grand Prix kunnen organiseren’’, besluit Vaessen.

Thermal +32 02-11-2018 10:30
Wat een lange tenen zeg om gelijk met zo'n reactie te komen. Ik denk dat het aantrekken van grote sponsors en investeerders in de regio Zandvoort (met Amsterdam om de hoek) beter zal gaan dan in Assen. Daarnaast is Zandvoort beter bereikbaar voor buitenlandse fans uit Belgie en de UK. Infrastructuur van Zandvoort is ruk maar die van Assen is ook niet best. Naar de TT staan ook altijd files.
Artrace +2711 02-11-2018 10:48
Het is geweldig dat we F1 krijgen in Nederland. Maar de argumentatie lijkt juist. Ik ben bij beide circuits geweest. Qua capaciteit lijkt Assen toch voorop te lopen. De infrastructuur is toch een prettige bijkomstigheid voor de bezoeker. Zandvoort is mooi maar ik ga daar niet heen omdat ik het aan alle kanten zie vastlopen. Neemt niet weg dat ik het geweldig vindt en snap dat mensen er graag voor in de file staan.
Wisenose +3837 02-11-2018 10:56
Assen haalt uit: ''Ze kunnen helemaal geen Grand Prix organiseren in Zandvoort''

Zat op deze reactie te wachten... Kom er zo op terug.. Even een plasje doen en een nieuwe kop koffie inschenken.. Heb een droge strot gekregen van al dit nieuws...

Dat ik dit historisch moment op ooit nog eens mee mag meemaken. (snotter, snotter..)

Zakdoekjeuhhhh..
😊😊
Mike van der Schoot +4 04-11-2018 09:06
Als je denkt dat je file vrij uit Assen zult kunnen vertrekken na afloop van een GP dan zul je (zéér) bedrogen uitkomen.
José van den Eerenbeemt +384 02-11-2018 11:03
Hij is zeker niet blij. Haal de emotie die wij als F1 kijker hebben even weg en wat blijft er over..., big business voor dat soort mensen. Eigenlijk is dat ook heel logisch...
Wisenose +3837 02-11-2018 12:27
Ik heb rond het middaguur met de organisatie van Assen en Zandvoort gebeld en ze schijnen de handen inéén te hebben geslagen en een gezamenlijk plan opgesteld, om de financiering van een Nederlandse Grand Prix rond te krijgen...

Er wordt een massale huis aan huisverkoop georganiseerd van sleutelhangers en speldjes, in de vorm van een klein achteruitkijkspiegeltje van de wagen van Max, met daarin het portret van Daniel Ricciardo..

Over de uiteindelijke locatie van deze Grand Prix zal men zich op een later tijdstip buigen.

Want zijn éénmaal de "sponsoren"centjes bijeen, dan volgt hierop hoogstwaarschijnlijk een langdurige loopgravenoorlog, tussen West-Nederland en het Nedersaksische deel in het oosten.

De kans is dan groot dat het zal uitmonden in een nieuwe Slag bij Ane, onder gebruikmaking van de meest verschrikkelijke wapens, waarbij de grootste fan van Max Verstappen uit Coevorden een belangrijke rol gaat spelen.

Inmiddels heb ik ook vernomen dat men zich in Vietnam nogal verbaasd en over de grond ligt te rollen van het lachen, bij de vraag hoe het komt, dat een voormalige koloniale Grootmacht als Ollanda, niet in staat is om op tijd wat centjes bij elkaar te krijgen voor het organiseren van een dergelijke Grand Prix.

Zoals al eerder gezegd, de Olympische Spelen of de voetbal WK naar de BV Nederland halen is 20x duurder..

Waar zo'n klein landje toch groot in kan zijn..Tuut-tuut.... 😂😂😂😂
José van den Eerenbeemt +384 02-11-2018 13:29
Geweldig! Korte reactie maar ja...het juk van werk hangt on de schouders....
Wisenose +3837 02-11-2018 17:31
prinses José.. hartelijk dank voor deze pluim. Uit uw koker is deze dubbel zoveel waard..

Ik zal hem koesteren..😉
José van den Eerenbeemt +384 02-11-2018 20:22
Het is ook oprecht gemeend Wisenose maaruh... het is prins😄. Ik ben Nederlander maar in Spanje geboren.... José
Wisenose +3837 02-11-2018 23:21
Blijft vanaf nu ons geheim....
🤪🤪🤪
José van den Eerenbeemt +384 03-11-2018 08:14
🤣🤣🤣
Swiebertjego +142 02-11-2018 11:12
Hoezo Zandvoort goed bereikbaar, sinds wanneer
Maurits Dekker +24 02-11-2018 14:26
Zandvoort is heel goed bereikbaar.
Maar alleen per parachute.
Peka01 +766 02-11-2018 17:41
Oa over het water😂🤣😂
Survivorjm +598 02-11-2018 12:08
Zandvoort beter bereikbaar? Wat een onzin joh. Uitgaande van jou theorie zou iedere F1 wedstrijd op een plaats gehouden moeten worden waar men zich aanpast aan de Belgen en Engelsen. Assen is tenslotte weer veel korter bij voor Duitsers en Scandinaviërs. En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Dolf van Beek +16 02-11-2018 12:28
Gezellig naar een grand prix in zandvoort. Halve dag in file staan en mocht je nog binnen komen zie je net de flessen champagne open gaan.
Wartaal +3 02-11-2018 13:42
Ze hebben het budget in Assen al rond.... Hoe is dat in Zandvoort? Daar gaat het prinsje nu pas met de pet rond.
Rob Koppers +2 02-11-2018 18:57
Beter bereikbaar??????? Man, als je daar een frietje gaat halen sta je nog in de file. De weg naar het circuit voldoet absoluut niet.
Racecontroll +152 02-11-2018 10:31
Aaaaaii... Ik ben voor Assen maar op de eerste plaats een F1 race in Nl. Wat gaat het worden? Of zoals zo vaak waar er twee vechten gaat de derde ermee heen!
Rocket Bomba Honda 15 +331 02-11-2018 10:38
De soap gaat beginnen mensen, allemaal vanavond Ziggo F1 cafe inschakelen!! Voor de laatste roddels en sappigste verhalen:) ik zit er klaar voor:) het moddergooien is begonnen en de jaloezie van Assen kent geen grenzen wat wel begrijpelijk is want dit is een UNIEKE HISTORISCHE kans.
Adjo83 +1569 02-11-2018 10:49
En ja...het modder gooien is nu echt begonnen!!! Laat iedereen zich focussen op zn eigen ding..daar doe je veel slimmer aan.
Mich Steal +2226 02-11-2018 10:52
Wat een slechte verliezers. Assen heeft zich zelf altijd al rijk gerekend. Iedereen wist dat de FOM en Liberty op zoek waren naar circuits met een historisch autorace verleden. Assen heeft dat niet, klaar. Dus Assen op papier zal eerder een reserve keuze zijn dan een eerste keuze voor Liberty. Ja meneer Vaessen, de druiven zijn zuur dit jaar. Dat krijg je als constant op de voorgrond treed met de kreet dat Assen de beste kansen heeft, terwijl op de achtergrond in Zandvoort net zo hard wordt gewerkt voor een goed resultaat. Je kunt nu wel gaan roepen dan Zandvoort zo'n raceweekend niet kan organiseren, maar dat vind ik eerder een arrogante uitspraak van een slecht verliezer.
Da Hong Dong Billa Bong +4 02-11-2018 11:44
Precies!
Wisenose +3837 02-11-2018 11:55
Ja.. Vindt ik ook..

Je moet er toch niet aan denken dat Assen straks de jaarlijkse fiets 4-daagse aan de kant gaat schuiven, om daarvoor in de plaats zo'n luidruchtige Grand Prix binnen te halen.

Wat blijft er dan nog over voor ons als fietsliefhebber.. Driewerf Boehoeee..!!!
🤬🤬🤬
Survivorjm +598 02-11-2018 12:11
"Je kunt nu wel gaan roepen dan Zandvoort zo'n raceweekend niet kan organiseren, maar dat vind ik eerder een arrogante uitspraak van een slecht verliezer."

Ik vind het eerder een commerciële uitspraak van iemand die dolgraag de F1 op zijn circuit wil organiseren.

Of hij hierin gelijk heeft zal de toekomst misschien uitwijzen.
Maurits Dekker +24 02-11-2018 14:32
Er zijn 3 factoren in het nadeel van Zandvoort.
1) Ze hebben de financiering niet rond.
2) Het circuit is thans ongeschikt.
3) Het circuit is onbereikbaar voor de toeschouwers.

Geen van deze punten geldt voor Assen.
In het nuchtere noorden is men er al klaar voor.
Ron Vlug +5 02-11-2018 18:45
1: Financiering weet jij helemaal niks van of deze rond is.
2; Circuit is geschikt voor F1 op paar kleine aanpassingen na is het klaar.
3: Het is prima bereikbaar en ik spreek uit ervaring woon op 20min van het circuit.

Betreft Assen de infra is daar een groot drama, werd de laatste motogp maar weer eens pijnlijk duidelijk.
Tevens FOM en Liberty willen een natuurlijk circuit en dat is Assen totaal niet.
Rob Koppers +2 02-11-2018 18:59
Wat een Redbullshit
Mike van der Schoot +4 04-11-2018 11:29
Assen is momenteel óók ongeschikt. Ook daar zijn, net als in Zandvoort, kleine aanpassingen vereist. Net als in Zandvoort zal dit voor Assen geen probleem vormen. Het ontbreken van F1 historie doet dat wél.
Exit007 +462 02-11-2018 13:44
Punt.
SnelleFiets +496 02-11-2018 10:52
Persoonlijk denk ik als men Assen aanpast voor de F1, dat ze de TT omzeep helpen. Laat Assen zich met de TT bezighouden, dat is hun ding. Zandvoort heeft tekortkomingen, maar dat heeft Assen ook. Geld uit sponsering, weet er al een paar te benoemen die graag willen investeren (supermarkt, bier met een sterretje....), zal geen groot probleem zijn. Maar die infra, da's wel een dingetje. Maar goed, zoals eerder benoemd, eerst dat getekende contract. Dan bouwen een feestje.. Mijn 2 centen.
Wisenose +3837 02-11-2018 11:11
SnelleFiets..Joehoe.... Die Supermarkt, waarvan jij zo'n hoge pet van ophebt, hebben ooit in het begin voor een paar tientjes een stickertje op die helm van Verstappen mogen plakken...

Daar teren ze nu nog steeds op. De rest van hun "MEGA"-reclame rond Max gebeurt voornamelijk binnen de 4 muren van hun supermarkten met het sparen van puntjes voor modelautootjes en T-shirtjes.

Grand-Prix sponsoring is het grote mensenwerk en daar knapt Jumbo financieel dan ook meteen op af. Dat kunnen ze financieel niet trekken met de verkoop van spruitjes en worteltjes..

Misschien wat vlaggetjes en T-shirtverkoop bij de ingang van het circuit, of in plaats van die historische wollen mutsen met het logo Jumbo, in plaats van UNOX, maar meer zit er dan ook ECHT niet in.

En verder, maar niet minder belangrijk...

Overal in de wereld worden Grand Prix circuits ook voor andere races en evenementen gebruikt. Anders zouden de kosten voor onderhoud en dergelijke NIET de dragen zijn.

Zou toch wat zijn.. Eén race en daarna de deur weer een jaar op slot.. Wat zullen al die andere bloggers wel niet van jou gaan denken met dergelijke heldere opmerkingen.
😁😁😁😁
SnelleFiets +496 02-11-2018 12:25
Hey Wijsneus, het waren mijn 2 centen, heb jij geen recht op. En daarbij komt ook nog, ken er genoeg die daar op Assen komen en rijden, die de mening delen omtrent Assen. Maar dat doet er niet toe, die supermarkt moet je niet uitvlakken qua centen. Maar iedere cent aan sponsering is er 1, dus of dat nu groot of klein is doet er wederom niet toe. Maar goed, je doet iig je naam eer aan, mijn 2 centen...
Wisenose +3837 02-11-2018 12:57
@SnelleFiets.. Sorry, zeg waar ik mij ene cent naar toe kan sturen..!!
SnelleFiets +496 02-11-2018 13:15
@Wijsneus, Zandvoort, kunnen ze wel gebruiken en heb jij een sticker! Heb er ook 1 voor 2 centen van me besteld...
liefhebber +348 02-11-2018 12:50
Ik weet 't niet...…...bij zo'n eentonige lange sprookjes verhalen scroll ik altijd meteen verder!
Wisenose +3837 02-11-2018 17:41
@liefhebber. Wat zul jij hier op deze blogs een DIKKE wijsvinger hebben gekregen van al dat scrollen..
😁😁😁
liefhebber +348 02-11-2018 18:36
Inderdaad Ja....wijsneus!
Mich Steal +2226 03-11-2018 08:24
Wisenose, je niet aflatende arrogante opmerkingen over Jumbo als sponsor geeft maar weer eens haarfijn aan wat een nietszeggend persoontje als jij in al zijn anonimiteit durft uit te kramen. Deze keten verzorgt wel de sponsoring van Max, Rinus van Kalmthout in Amerika en een eigen LMP2 team. Alleen al het feit dat jij een sponsor die van meet af aan WEL in mensen geloofd en daarom ook sponsort op zo'n manier zit weg te zetten hier, zegt meer over jou dan over Jumbo.
Maurits Dekker +24 02-11-2018 14:38
SnelleFiets, u vliegt uit de bocht.
Afgezien van de pitboxen hoeft het Asser circuit niet ingrijpend te worden omgebouwd. Bovendien zijn daar de financiën al geregeld.
Mike van der Schoot +4 04-11-2018 09:16
Er zullen wel degelijk aanpassingen gedaan moeten worden, met name op het gebied van run off areas. Of de MotoGP daar blij van gaat worden?
Box1986 +286 02-11-2018 10:58
Het blijft ongelooflijk dat de baan van zandvoort is goedgekeurd voor de f1. Is totaal niet aangepast aan deze generatie wagens. Niet dat ik het niet leuk zou vinden puur door de historische waarde, maar realistisch gezien kan het toch gewoon niet.
Mike van der Schoot +4 04-11-2018 09:17
Waarom niet?
Box1986 +286 04-11-2018 21:44
Veiligheid, geen inhaalmogelijkheden, faciliteiten, infrastructuur. Een circuit als zandvoort is niet aangepast aan de snelheid van deze generatie wagens. Net zoals de Nürburgring dat ook niet meer is. Er zou eerst een hele hoop geld ingepompt moeten worden en het zou de identiteit van zandvoort veranderen.
Il Gordo +1079 02-11-2018 10:59
Au Jos. Je klinkt een beetje gefrustreerd. Of lijkt dat maar zo?
José van den Eerenbeemt +384 02-11-2018 11:06
Het is alsof er een bot het hondenhok in is gegooid met dit verhaal. Bedankt "nieuws", we zijn weer wakker.. 😄
Janalleman +128 02-11-2018 11:10
Jaloezie???
WelFanGeenOranjeBril +101 02-11-2018 11:11
Ho ho jullie doen nu allemaal net of hij er ook daadwerkelijk komt
Maar de Grand prix ' van Nederland ' is nog wel 40 miljoen euri weg hoor
En ome Frits van eerd gaat echt al dat geld niet alleen ophoesten .
Er moet nog wel ff wat gebeuren en t rijk wil geen cent mee financieren
Dus dan zullen er toch een paar rijke jongens op moeten staan
Bedoel ik hoop t ook daar niet van
Maar er zal toch eerst ff een rond plaatje moeten zijn .
Wim Groothoff +92 02-11-2018 11:12
Triest dat hij het niet snapt, is onder de noemer jaloezie te plaatsen denk ik.
Joopgrevelt +388 02-11-2018 11:14
Dit heb gewoon te maken met het verleden van de formule1 in zandvoort ik weet niet of je blij moet wezen als je daar woont want bereikbaar is moeilijk dat woorden top drukke dagen in zandvoort
Hans Kuipers +120 02-11-2018 11:18
Zandvoort is geen optie, de infrastructuur is niet toereikend.
Er is geen ruimte om dit te veranderen. Ook willen de gemeente en inwoners deze overlast niet.
Mike van der Schoot +4 04-11-2018 09:19
Gemeente en inwoners van Zandvoort staan massaal achter het circuit en hun plannen.
Joke Bus +7 02-11-2018 11:19
Ze krijgen er spijt van, als ze niet naar assen gaan
Mike van der Schoot +4 04-11-2018 09:19
Want?
Jonathan +14 02-11-2018 11:23
Lekker uit zijn verband gehaald dit stuk.
Uit de oorspronkelijke tekst van RTV Drenthe:

Mocht de FOM vanwege historische redenen daadwerkelijk kiezen voor een Grand Prix Formule 1 in Zandvoort in 2020, dan heeft Vaessen daar begrip voor. "Maar qua infrastructuur en en qua circuit begrijp ik het niet. Daarin is Assen veel verder. Ik vraag me af of zij echt wel een Grand Prix kunnen organiseren."

Vaassen haalt helemaal niet uit, maar benoemt gewoon een aantal reële zorgen. Overigens geeft hij ook aan de historische redenen om te kiezen voor Zandvoort begrijpt.

Dit zaakje stinkt overigens wel. Het is toch moeilijk te geloven dat de FOM de race 'zomaar' aanbied aan een partij met een verouderd circuit, gedateerde faciliteiten en een moeilijk bereikbaar circuit die financieel nog geen plan rond hebben, terwijl een paar honderd kilometer naar het noorden een circuit ligt dat deze plannen al rond heeft en tevens op een paar kleine aanpassingen na helemaal klaar is voor de organisatie?
Mike van der Schoot +4 04-11-2018 09:25
FOM biedt een race sowieso niet 'zomaar' aan. CPZ is al een hele tijd in onderhandeling met de FOM en deze partijen hebben dan ook een geheimhoudingsovereenkomst getekend. Dat Assen steeds naar buiten komt met info geeft dan ook te denken.
José van den Eerenbeemt +384 02-11-2018 11:24
Overigens is dit bijna exact wat er gebeurt, "een bot in het hok gooien". Kijken wie er bijt of er überhaupt gebeten wordt en wat er open gebroken wordt. We gooien een lijntje uit en testen het draagvlak.

Overigens denk ik niet dat de FOM en LIBERTY op zoek zijn naar circuits met een historisch auto verleden Mich, alhoewel ik het wel hoop.

Door de vele veranderingen binnen de F1 lijkt de formule 1 zijn herkenbaarheid voor vele fans een beetje te verliezen, de veranderingen gaan wellicht wat snel.

Dit is dan volgens mij meer een verkooppraatje van beide partijen. Het gaat gewoon om belangen en daar de historie van Zandvoort (behalve bij Nederlanders) een beetje uit het collectieve geheugen is weggeëbd is de historie een wassen neus en het belang niet per definitie gestoeld op historie.

Let wel! Geen negativiteit, ik hoop dat die race er komt maar goed....
Porky 75 +10 02-11-2018 11:36
Hahahahaha een f1 grand prix op Zandvoort hahahahaha grappenmakers....... leuk circuitje hoor maar in mijn ogen niet f1 waardig .....

Begin met een 2x2baans snelweg ernaar toe aan te leggen maak de parkeerplek voor de teams 2 x zo groot om over de parkeerplek voor publiek nog maar te zwijgen en tja het openbaar vervoer naar het circuit laat nu al bij iets drukkere dagen te wensen over

Ok ok nu vindt iemand een pot met 60 miljoen plus om een en ander aan te gaan pakken dan moeten er vergunningen aangevraagd gaan worden en daar dan weer over gedebatteerd etc etc zijn ze er 4 a 5 jaar later misschien bijna uit zit er ineens een bijna uitgestorven geel roze gevleugelde duinparkiet ...... begin je weer van voren af aan.

Assen heel misschien maar Zandvoort vergeet het .... er is Bernard mondeling iets half toegezegd om even van hem en circuit park Zandvoort zijn vragen af te zijn en later komen de aanvullingen op het hele pakket met onrealistische eisen nog wel waar dan weer tig miljoenen extra voor nodig zullen zijn.

Ik hoop dat ze het in NL voor elkaar krijgen maar Zandvoort lijkt mij niet realistisch maar indien ze het dan toch voor elkaar krijgen dan PROFICIAT
Mike van der Schoot +4 04-11-2018 09:30
Volgens mij heeft Zandvoort meer dan 30 GP's gehouden. Daarbij, waarom denk jij dat je het beter weet dan de FOM? Zandvoort is, net als Assen, onder voorbehoud van kleine aanpassingen goedgekeurd voor (en door) F1.
Kamila Schorr +97 02-11-2018 11:43
ASSEN IS EEN MOTOR CIRCUIT
ZANDVOORT F1. PUNT UIT.
DIE MOTORCLUBS MOETEN NIET ZO DOM DOEN, STELLETJE DOMME DONOREN, WHAHAHA
Porky 75 +10 02-11-2018 11:48
Indien je geen donor bent ben je dom Kamila
Hennie Latumsnuwij +17 02-11-2018 12:54
Ben je wel eens in Assen geweest op de tt baan het is een superbaan.
Peka01 +766 04-11-2018 15:45
Voor motoren
Maurits Dekker +24 02-11-2018 14:44
Er worden in Assen, zonder problemen, minstens net zoveel autoraces als motorraces verreden. Dit geldt overigens voor de meeste circuits, behalve voor Zandvoort
Mike van der Schoot +4 04-11-2018 09:32
Ik zou er de CPZ kalender eens bij pakken voordat je dit soort ongefundeerde uitspraken doet.
Survivorjm +598 02-11-2018 12:03
Wat mij betreft heeft Assen ruimschoots de voorkeur boven Zandvoort. Het enige wat Zandvoort zich op kan beroepen is het verleden, maar dat laat onverlet dat het een gigantisch drama is om er te komen en vooral om er weg te komen. Drie uur tobben om überhaupt van je parkeerplaats af te komen is geen uitzondering en dan moet je Haarlem nog even door. Dat er na de TT in Assen ook files zijn heb ik eveneens ervaren maar dan gaan er wel even 110.000 bezoekers op hetzelfde moment rijden terwijl ik in Zandvoort met maar 25.000 bezoekers te maken had. Verder zijn de bruggen en viaducten vanaf Assen tot Utrecht een belevenis die best afleid van het fileprobleem.

Ik rij dus liever achteruit naar Assen dan vooruit naar Zandvoort.
Mike van der Schoot +4 04-11-2018 09:37
Die 110.000 bezoekers komen voor een groot deel op de motor. De A28 zal na een eventuele GP van Groningen tot Zwolle dicht staan, vermoedelijk zonder het vermaak zoals na de MotoGP.
Survivorjm +598 04-11-2018 11:54
In de eerste plaats zie ik geen enkele reden waarom er naar een F1 GP geen motoren zouden komen. Maar los daarvan kun je dus ook wel nagaan wat er gebeurd als er evenveel toeschouwers vanaf Zandvoort over één weggetje door de duinen naar Haarlem gaan rijden.

Vanaf het TT-circuit zitten ze tenminste nog direct op de A28 waarna het eerst zal uitwaaieren naar noord en zuid en bij Zwolle nog eens een splitsing naar Utrecht en Apeldoorn.

Al met al kun je echt niet met droge ogen beweren dat de infrastructuur rondom Assen en Zandvoort ook maar enigszins met elkaar te vergelijken valt.
axezp +43 02-11-2018 12:06
Vroeger ook Zandvoort jaloers zeker AssenTT Zandvoort
GP keurig verdeeld toch.
jsc +668 02-11-2018 12:30
ja duidelijk dat assen kwa faciliteiten en bereikbaarheid de betere kaarten heeft.
het enige waar zandvoort wellicht beter scoort op dat vlak is het treinstation dat op loopafstand ligt.
Ron Vlug +5 02-11-2018 18:40
Man ga weg met je bereikbaarheid, de infra rond Assen TT is een groot drama is de laatste motogp weer pijnlijk duidelijk geworden.
jsc +668 02-11-2018 18:57
als je dat al erg vindt, dan wens ik je veel geluk in zandvoort ;-)
Indy +156 02-11-2018 12:42
Pfff gwoon compleet nieuw circuit midden op de veluwe tussen de bossen nieuwe snelwegen erbij en klaar. Die gevechten waar het moet en wie beter is maakt het toch uit als ie maar komt klaar einde discussie toch. Ik ga voor de veluwe of nieuw stuk drooglegge midden op ijselmeer haha
Marcelwillems +0 02-11-2018 12:53
Hoe dan ook het wordt toch een groot feest waar wij als klein landje toch maar weer goed in zijn wat een sport talenten hebben we tegenwoordig is wel eens anders geweest geen sarcasme en lekker genieten .....
Visser +0 02-11-2018 12:58
Zandvoort is een mooi circuit met een prachtige omgeving als decor. Als men voldoende pendelbussen inzet lijkt mij het probleem te zijn opgelost. Geld om de boel wat te moderniseren en te upgraden komt toch wel vrij door sponsoren etc. De meesten die salty zijn over de toegangswegen staan er denk ik niet bij stil dat bij andere f1 events zoals Monaco de stad ook even een week op slot gaat :)
Mike van der Schoot +4 04-11-2018 09:41
Daarbij komt dat Zandvoort al een aantal jaren werkt met een doorstromingsplan dat ervoor zorgt dat de filedruk veel kleiner is geworden. Verkeersproblemen na een groot evenement zijn sowieso nooit te voorkomen, ook niet in Assen.
Marcelwillems +0 02-11-2018 12:58
Wat een luxe de laatste jaren waar wij als klein landje toch maar weer goed in zijn het regent kampioenen in de sport en er komt er binnenkort nog een bij ophouden met zeiken en laten we er met zn alle van gaan genieten😉😉😉😉
Siem Slooten +7 02-11-2018 13:31
We zijn zo lekker aan het lullen over infrastructuren alsof Zandvoort het enige circuit ter wereld is wat een beetje lastig te bereiken is kom op wel eens in Monaco geweest of Paul Recard of zelfs Zilverstone om er maar een paar te noemen. In Brazilie loop je zelfs de kans om in je onderbroek aan te komen op het circuit als je berooft bent. Zelfs als raceteam. Dus gewoon afwachten wat er gaat gebeuren en niet alvast het plaatje negatief inkleuren waar wij Nederlanders zo goed in zijn.
FARMER +144 02-11-2018 13:39
HOAX
Lucas Rienstra +0 02-11-2018 13:58
Zandvoort is niet handig met de auto moet je eerst super lang in de file staan voor dat je weg bent bij assen ben je binnen een paar minuten op de snelweg
Ron Vlug +5 02-11-2018 18:50
Droom fijn verder, de laatste motogp werd het pijnlijk duidelijk dat de infra rond Assen totaal niet deugd.
Bert van der Loo +0 02-11-2018 19:01
ja en dan? Dan ben je bij Assen....Zandvoort kan ik op de fiets naar toe ;-)
Mike van der Schoot +4 04-11-2018 09:42
Droom lekker verder. Ook in Assen zul je in de file staan
Peka01 +766 02-11-2018 14:26
F1 in Nederland vind ik Zandvoort thuis horen.
Zandvoort is een echte F1 classic en ze hebben daar al 20x een F1 race succesvol georganiseerd met de zelfde infrastructuur.
Ook het circuit is uniek met oa de tarzanbocht en het scheivlak.
De laatste winnaar 1985 is Nikky Lauda en vele andere F1 grootheden hebben in Zandvoort gewonnen.
Diverse F1 coureurs hebben in Zandvoort het leven gelaten.
Zandvoort is een F1 circuit met veel historie en verdient zijn plek terug. Net zoals Assen dat is voor de Moto GP.
Laten we AUB zo houden

Mike van der Schoot +4 04-11-2018 09:44
30x zelfs. Verder: amen!
Maurits Dekker +24 02-11-2018 14:50
Volgens Louis Dekker, journalist van de NOS, is er nog helemaal niks beslist en is het gehele plan van de Formule 1 onder voorbehoud.
Nico Turfkruier +40 02-11-2018 15:35
Lol misschoen in den beginnen wat duidelijker communiseren, ik heb vanuit hey TT-circuit alleen maar ja nee misschien gehoord maar nooit ja we gaan dit doen kom maar op. En dan wijzen naar de anderen dat ze het niet kunnen. Alles begint met een eerste stap als je die stap niet kan/durft te nemen dan mag je dat niet een ander verwijten. Jammer gemiste kans over 5 jaar misschien een nieuwe poging doen!
Joopgrevelt +388 02-11-2018 16:39
Het mooi dat formule 1 terug keerd in zandvoort het is toch een verleden met de formule1 het is stuk uit me jeugd vraag me alleen af hoe je er moet komen er rijd 1 trein met de auto niet te doen moeilijk verhaal eigenlijk
Bert van der Loo +0 02-11-2018 18:59
zure druiven zeg..
oxxer +1003 02-11-2018 19:10
Bitch fight yeah
Sicko +864 02-11-2018 19:13
Ik ben eens naar Zandvoort gegaan in de tijd van een competitie voor landenteams, dat heette A1. Omdat Jos Verstappen dat dan toe in de NL-wagen reed kwamen racefans in grote getale naar het circuit. Overvolle treinen, allerlei vertragingen enz. Als er al een F1 op Zandvoort komt, is dat een F1 die ik uitsluitend op TV ga kijken.
Mike van der Schoot +4 04-11-2018 09:45
Er is sindsdien veel veranderd.
Edwin Brouwer +1 02-11-2018 20:11
#jokkebrok Als #zovaderzozoon https://www.dvhn.nl/sport/Nieuws-uit-Londen-Formule-1-nog-niet-vergeven-dus-Assen-heeft-nog-alle-kans-23762119.html
Henk Panneman +0 02-11-2018 21:21
ff reageren............TT Assen anno 2018....never ever files meer tegenwoordig. Zo strak en goed georganiseerd met de autoweg, bussen en treinen en de hele TT ( en dus eventuele F1 ) organissatie. Zandvoort ga je schamen met je westerse blufferij .
Mike van der Schoot +4 04-11-2018 09:48
Volgens mij zijn er altijd files na de MotoGP en heb je wel eens geprobeerd om met de trein naar het TT circuit te gaan? Over drama gesproken.
Smart66 +234 02-11-2018 22:26
Heerlijk om ellenlange verhalen te lezen en soms hou ik van wat meer doordenkende teksten. Nu niet. Schoenmaker hou je bij je leest. Geen MotoGP in Zandvoort, geen F1 in in Assen. Soms moet je historie eren en al het gel.. eromheen laten voor wat het is. In de duinen is er de sfeer die bij zo'n evenement historisch past. Waar gaan we het dan nog over hebben. De afdruk van het rubber van een auto van Senna ligt er!!!! Zullen we het lekker gewoon met elkaar steunen en voor elkaar krijgen?!!!!
Maria22 +0 07-11-2018 21:26
* WILT U EEN LENING VOOR INVEST *
* Je slaapt 's nachts hoe je een lening kan krijgen?
* Bent u op zoek naar een persoonlijke lening?
* Bent u op zoek naar een lening om uw eigen bedrijf te starten?
* Bent u op zoek naar leningen voor grote projecten?
* Zoekt u een investeringslening?
E-MAIL ons vandaag: bankplcglobalaccess2@gmail.com

Bekijk het laatste nieuws