Je wordt uitgelogd en doorgestuurd naar de homepage

Horner over Mercedes: "Wij investeren in een tweede team, waarom Mercedes niet?"

14-09-2018 17:27
door Jordi
Video
Horner over Mercedes: Wij investeren in een tweede team, waarom Mercedes niet?

Christian Horner, teambaas van Red Bull Racing, is niet te spreken over de houdig van Mercedes ten opzichte van Esteban Ocon. De kans is groot dat de Fransman volgend jaar niet aan de start verschijnt in de Formule 1, iets wat Horner niet kan begrijpen. De teambaas van de Oosntenrijkse renstal liet duidelijk zijn mening horen tegenover Sky Sports. Bekijk hier de video.

Hightoeer +546 14-09-2018 17:40
Niks aan toe te voegen!!
Rotor Roos +1091 14-09-2018 17:41
Horner over Mercedes: "Wij investeren in een tweede team, waarom Mercedes niet?"
Omdat Mercedes andere keuzes maakt, hoe ingewikkeld kan het zijn Christian?

Waarom bouwt RedBull geen eigen motor, ik denk dat als Mateschitz zijn chequeboek pakt hij zo een fabrikant kan opkopen incl. team om het volledig zelfstandig te ontwikkelen.

Persoonlijk denk ik dat ze dat niet doen omdat ze een andere keuze hebben gemaakt.
Woofer +3630 14-09-2018 17:49
Van energiedrankjesmakers naar motorenmakers, zie je het al voor je 😹😹
Rotor Roos +1091 14-09-2018 17:54
Van energiedrankjesmakers naar autobouwer is ook een keuze geweest.

Waar het om gaat is dat Horner zich niet druk hoeft te maken over de keuzes van Mercedes, hij heeft een eigen taak en laat hij dat eerst zelf eens regelen.
Elma de Graaf +2871 14-09-2018 18:01
Duidelijk geen Red Bull fan...Gelukkig heeft Mercedes vwb zijn huidige en aankomende (jonge) talenten een goede doorgroei. Oftewel, zoals Dick goed verwoord, verdwijnen zij in het afvoer putje.
barry355GTB +4572 14-09-2018 18:05
Waar Horner zich druk over maakt, is het feit dat er een supertalent van Mercedes verloren gaat. Dat Ocon geen zitje in 2019 heeft , omdat Mercedes hem aan het kontrakt zal houden. Op deze wijze dreigt een absoluut supertalent, voor de F1, verloren te gaan. Alleen maar omdat Mercedes geen zitje voor hem heeft. Geef Ocon dan zijn vrijheid terug, zodat hij wel een zitje kan krijgen. Terecht dat Horner hierover tegen Mercedes kritiek geeft.
Rotor Roos +1091 14-09-2018 18:10
Zie onderstaand mijn antwoord aan Dick.
René van der Burg +1323 14-09-2018 19:44
Kijk dit is nu exact waar het om gaat
LNGR +3029 14-09-2018 19:52
Cut him loose.

🔪
Roy Amsoy +1935 14-09-2018 18:12
Je kunt natuurlijk op elke slak zout leggen Roos maar er is niets mis mee om voor jonge talenten op te komen zoals Ocon. Je kunt wel zeggen dat hij met zijn eigen zaken moet bemoeien maar moet hij dan maar elke keer wanneer hij een microfoon onder zn neus gedrukt krijgt om daar een mening over te geven kortaf zijn?
Rotor Roos +1091 14-09-2018 18:14
Zeker niet, maar meer nuance in zijn antwoord zou hem sieren.
barry355GTB +4572 14-09-2018 18:21
Soms wel en soms ook niet en wellicht dat je hem wel een reply kan geven op een van de tweets, die Horner verspreid.
F1 fan +1677 14-09-2018 21:28
Denk aan je hart
Simon van der Berg +570 14-09-2018 20:45
Ik denk dat t dan n motor wordt op waterstof
Woofer +3630 14-09-2018 20:48
Nee, op Red Bull Energydrink natuurlijk!!!
Zondagsrijder +62 14-09-2018 17:58
Haha een Formule 1 motor ontwikkelen doe je niet door even met je chequeboekje te wapperen. Kijk maar naar Honda en Renault. Die zijn nu al een aantal jaar bezig en kunnen nog niet het volle potentieel eruit halen. De enige fabrikant die het misschien zou kunnen is porsche/vw groep
Inkoppertje +649 14-09-2018 21:15
Die kunnen nog eens niet een betrouwbare degelijke motor bouwen ontwikkelen voor de massa als er troep bestaat komt het wel van de vw groep af vw audi seat skoda grootste goedkope troep die er is! Neem audi als voorbeeld die plakken de zuigerveren op de koferdeksel en de motorkap i.p.v in het motorblok zelf en maar gek vinden dat een audi een oliezuiper is! Maar ja wat vroeger degelijke auto's waren is nu troep
Zondagsrijder +62 14-09-2018 21:30
Motoren voor de massa is niet relevant in deze. Je vergeet voor het gemak even dat ze de WEC compleet domineren met porsche.
Inkoppertje +649 14-09-2018 21:33
Tuurlijk wel als je nog eens niet een motor kan ontwikkelen voor de massa van degelijke kwaliteit dan al zeker niet voor f1 en Porsche staat nog redelijk op eigen voetjes net als lambourgini maar vw was vroeger wel goed nu om te janken zelfde als de oude audi quatro super auto's maar nu niet meer sowieso alle merken is minder
Pascal Simons +700 14-09-2018 20:36
Wat lig je nou in de ruimte te lullen hier,het is idd een keuze maar dan moet Toto ook niet zitten te klagen en zeiken dat Renault en McLaren hem niet willen ook dat is hun keuze geweest,dan had hij ballen moeten tonen en het zitje van Bottas aan Ocon geven.Dus...hoe ingewikkeld kan het zijn Roos?
Rotor Roos +1091 14-09-2018 20:39
Klopt.
Overigens gaat het artikel over Horner en mijn commentaar ook.
Il Gordo +1083 14-09-2018 21:27
Hoe ingewikkeld kan het zijn? Volgens mij geeft Horner alleen een mogelijke oplossing aan voor de zeurende Wolff die z'n coureurs niet kwijt kan...
Dick +1316 14-09-2018 17:52
Het is inderdaad niet slim van Mercedes om niet te investeren in een tweede team.
Het is gewoon jammer dat coureurs met een goed potentieel daar dan het slachtoffer van zijn. Ik snap de verontwaardiging van Christian Horner wel, want als ze onder contract zijn van Mercedes kan een ander team er niets mee. Natuurlijk is het een andere keus van Mercedes maar het is niet rechtvaardig omdat potentieel goede coureurs daardoor in het afvoer putje verdwijnen.
Rotor Roos +1091 14-09-2018 17:56
Klopt, maar je weet nu ook wat Max hierover heeft gezegd. Je moet je niet te snel vastleggen dan hou je alle opties open en kan je je eigen keuzes maken.

Dick +1316 14-09-2018 18:01
Ja dat klopt, maar er stond ook bij dat Max die keuze kon maken omdat hij een ervaren vader en een goede manager heeft. Dat voorrecht heeft niet iedere coureur. Mercedes is een bedrijf die de mens als persoon best wel op een hoger plan zou mogen zetten, vind ik.
Rotor Roos +1091 14-09-2018 18:08
Kan ik me prima in vinden Dick, maar laat Horner dan in gesprek gaan met Toto om een coureur over te nemen, nu levert hij kritiek terwijl hij er geen enkel belang bij heeft en er alleen op uit lijkt te zijn de publieke opinie te bewerken.
Roy Amsoy +1935 14-09-2018 18:18
Geen belang in een goede coureur? Mocht Mercedes hem loslaten dan kan het best helpen om nu voor hem in de bres te springen toch?
Rotor Roos +1091 14-09-2018 18:23
Voor RBR of voor TR?
Ik zie Ocon volgend jaar in geen van deze auto's rijden of hij nu vast ligt bij Mercedes of niet. Toto zal hem als ex aandeelhouder wel stallen bij Williams.
Roy Amsoy +1935 14-09-2018 18:26
Het kan zijn dat ik niet up to date ben maar volgens mij is er nog niet bekend gemaakt wie er in de bolides van TR gaan plaatsnemen.
Elma de Graaf +2871 14-09-2018 18:23
Horner en ook andere teams hebben interesse getoond voor Ocon, maar dan wel zonder Mercedes contract. Hoe noemde Wolff dat ook alweer tegenover de pers omdat de teams zich hebben teruggetrokken omdat ze geen coureur willen die bij Mercedes onder contract staat: leugentjes, spelletjes en verborgen agenda's. Wie is er begonnen om de publieke opinie te bewerken door de schuld bij de andere teams te leggen dat Ocon volgend jaar waarschijnlijk niet meedoet in F1. Uiteindelijk is Mercedes zelf verantwoordelijk voor zijn coureurs die bij hun onder contract staan.
Eenfan +679 14-09-2018 18:16
Omdat het een keuze is, ze gaan op safe.
TidyPear61 +787 14-09-2018 21:17
Ja dit dus....

Bekijk het laatste nieuws