Je wordt uitgelogd en doorgestuurd naar de homepage

"Lewis Hamilton is een buitenstaander in de Formule 1"

19-08-2018 21:23
door Jordi
Algemeen
Lewis Hamilton is een buitenstaander in de Formule 1
Mercedes Benz Media

Hij is de grootste Britse coureur uit de geschiedenis van de Formule 1, viervoudig wereldkampioen, van armoede tot wereldster en toch zijn er veel mensen die een hekel hebben aan Lewis Hamilton.

De Mercedes-coureur heeft een grootschalige fanbase, maar genoeg mensen, met name Britten, kunnen Hamilton niet luchten of zien. Het Britse publiek heeft namelijk meer met coureurs zoals Jenson Button en Nigel Mansell.

Journalist Kenny Campbell begrijpt als Brit waarom zijn landgenoten niet fan zijn van de coureur uit Stevenage.

“Hamilton is een zeldzaam talent en één van de beste uit de geschiedenis. Hij is een winnaar, bedankt zijn team, bedankt zijn fans en bedankt god. Maar hij is een buitenstaander in de Formule 1-wereld."

“De manier waarop hij zich kleedt, de manier waarop hij praat en de mensen met wie hij omgaat, dat is niet waar de Britten op zitten te wachten."

Volgens de journalist distantiëren de mensen zich van Lewis Hamilton vanwege zijn imago. “Hij is niet te vergelijken met de andere coureurs in de Formule 1. Hij draagt oorbellen, tatoeages en heeft veel contact met mensen in de showbizzwereld."

Campbell is van mening dat de Britten zich meer open moeten stellen op de wereldvisie van Hamilton. “De sport in Groot-Brittannië is nog steeds grotendeels een blanke, rock genietende en bierdrinkende gemeenschap. Mensen zitten liever in de kroeg met Mansell, Coulthard en Brundle, maar niet met Hamilton."

“Ik denk dat we ook eens moeten kijken naar de kijk op het leven van Lewis Hamilton. Het zal ontzettend fascinerend zijn, omdat het een totaal ander leven is", schreef Campbell tegenover Yahoo.

Maximaalf1 +331 19-08-2018 22:13
Hij is nep
Jaap2 +307 19-08-2018 22:17
Klopt. Komt door zijn piercings. Mensen houden van mensen waar zij zichzelf kunnen identificeren. Meestal down-to-earth mentaliteit. Dat is lewis niet.
Wessee +78 19-08-2018 22:35
Ik vind Lewis een held en een verrijking van de sport. Karakter is wat we nodig hebben. Sommige mensen kunnen dat niet handelen en noemen hem dan fake, niet oprecht en vreemd. Ik vind dat soort mensen merkwaardiger dan Lewis zogenaamd is.
Roel Andersom +390 19-08-2018 22:41
Heeft geen karakter, heeft publieke erkenning nodig en kan het niet handelen als je hem niet geweldig vindt.
Wessee +78 19-08-2018 22:47
Dan snap je de coureur Lewis Hamilton niet, of welke coureur dan ook. Zij werken niet voor onze erkenning, zij werken om absoluut heerser te worden in hun werkveld, datgeen waarvoor zij nog meer talent bezitten in hun kleine teen dan ons mere mortals.
Roel Andersom +390 19-08-2018 22:53
Talent heeft hij zeker, vooral het kiezen van het goede team.
TidyPear61 +320 20-08-2018 01:00
Wat mensen vaak ook vergeten is dat een complete coureur onderdeel uitmaakt van de ontwikkeling van de auto. Daar zit een gelukfactor in natuurlijk, maar een Hamilton of een Vettel kan een team in mindere tijden wel naar een hoger niveau tillen. Er zijn ook coureurs die dit niet kunnen of niet hebben laten zien.
Roel Andersom +390 19-08-2018 22:40
Dus het ligt aan het publiek en niet aan Hamilton? We moeten ons aanpassen aan Lewis. Kenny Campbell is nu benoemd tot eerste Apostel in de religie van de profeet Lewis. Publiek bedanken en daardoor het publiek van de vorige race beledigen, want zij waren toch het beste publiek.
Wessee +78 19-08-2018 22:44
Inderdaad. Waar komt toch die rare gedachte vandaan dat Lewis, of welke coureur dan ook, ons (het publiek) iets verschuldigd is, anders dan dat ze ons al geven en zich maar moeten gedragen hoe wij vinden dat ze moeten doen?
Roel Andersom +390 19-08-2018 22:50
Een coureur racet voor zichzelf en misschien voor het team, publiek zal op zijn best op de derde plaats staan. Je kunt het publiek bedanken, maar om het elke race het beste publiek ever te noemen, maak je jezelf erg belachelijk. Daarnaast is Lewis de enige die laat merken schijt te hebben aan het publiek naast de baan, enige coureur die niet op kwam dagen in London vorig jaar. Onbenaderbaar op het circuit. Je mag reageren op insta, facebook etc. En dan vraagt iemand zich af waarom hij bij vele impopulair is.
Wessee +78 19-08-2018 22:55
Inderdaad en dat is zijn goed recht. Als hij wel was gekomen om daar een beetje ongeïnteresseerd op het podium te gaan staan zoals bijvoorbeeld Kimi, is het dan ineens beter? Ik kan me een bepaalde coureur herinneren wie zich totaal niet gedroeg als anderen vonden dat moest. Is ook WDC geworden. Er is zelfs een film over hem gemaakt.
Freddy.R +1023 20-08-2018 01:06
Hamilton is vergeten waar hij weg komt , loopt met zoveel juwelen in en om waarmee je meerdere dorpen had kunnen voeden .
Is natuurlijk zijn goed recht om te leven zoals hij dat wil doen en uiten , maar ik heb ook rechten en alles wat hij doet stuit mij tegen de borst .
Rijden dat kan hij heel erg goed , maar dat kunnen er veel meer , en die zijn wel normaal gebleven .
Jo Freijser +14 20-08-2018 09:23
En als hij voetballer zou zijn hoorde je helemaal niemand over tattoos piercings of extravagante levensstijl
Freddy.R +1023 20-08-2018 13:10
Ook , vind bijvoorbeeld die Depay ook een verschrikkelijke verschijning , staan boven iedereen en alles denken ze.
Je kunt met je naam of rijkdom ook een klein beetje denken aan anderen , hoe je over komt en de wereld .
Waarde en normen .
Leona +14 20-08-2018 13:55
Als er iemand is die heel veel geld geeft aan goede doelen, en regelmatig er zelf langs gaat, is het Lewis Hamilton wel. Dus eerst je huiswerk doen, voordat je zomaar iets roept. Of anderen napraten als een papegaai.
Sjeng Klaassen +103 23-08-2018 14:54
Dat heb ik hem ook proberen uit te leggen Leona...maar tegen haat en dommigheid is heel weinig te doen. Er is een groep mensen die een mislukt leven hebben en dus reageren ze hun eigen falen af op mensen ( in dit geval Hamilton of Memphis ) die wel wat hebben bereikt. Die afgunst omdat je er financieel goed zit maar ik zelf ook soms mee met van die domme non-argumenten.
Leona +14 20-08-2018 13:52
Weet jij wel hoeveel goede doelen hij steunt met miljoenen euro's? Heel veel. Hij helpt heel veel arme kinderen, ziekenhuizen, asiel voor dieren en dierenwelzijn, etcetera. Hij geeft niet alleen geld, maar gaat er ook langs. Dus hij heeft er recht op om met dure kettingen rond te lopen. Hij heeft er zelf hard voor gewerkt. Ik hoor bijna nooit dat andere coureurs iets gedaan hebben voor goede doelen of hun medemens. Ga je je meer verdiepen in het persoon Lewis Hamilton, in plaats van wat anderen zeggen over hem te kopiëren en herhalen.
Leon Daris +23 20-08-2018 07:02
Mede dankzij een goede auto .
TidyPear61 +320 20-08-2018 09:01
Welke coureur in welke klasse dan ook is ooit kampioen geworden in een slechte auto?
Jan van Schoonhoven +5 20-08-2018 08:22
{Edit Bedankt}
Rejoh +2 20-08-2018 08:47
Eens!
Ray2 +10 20-08-2018 09:04
Nou volgens mij heeft Hamilton al aardig wat centjes aan goede doelen gegeven . Meer dan sommige andere coureurs verdienen. Ben ook geen fan van zijn stijl. Maar gelukkig zit ie niet in de auto vanwege zijn kledingstijl. Je ziet alleen niet veel mensen in de f1 met dezelfde interesses als hij, denk dat hij daarom en natuurlijk zijn talent extra opvalt
Jo Freijser +14 20-08-2018 09:21
Fantastisch coureur. Doorheen zijn hele carrière al vanuit de lagere race klassen. Kun je alleen maar diep respect voor hebben.
Sjeng Klaassen +103 20-08-2018 09:42
Bijf het vreselijk grappig vinden allemaal die haters hier die hun eigen beperkte en mislukte leventjes projecteren op een man die in alle opzichten beter is dan hun zelf. De hele reacties zijn bijna identiek en druipen van, zoals gezegd, afgunst. Dezelfde soort figuren reageerden en reageren Als Memphis Depay zich als een goedgeklede vriendelijke en vooral : en dat kun je van de meeste reageerders niet zeggen, jongeman meld bij het Ned. elftal. Hoe dom kun je zijn door je afgunst zo te laten merken en nóg dommer het zelf niet in de gaten hebben. Hoe triest en mislukt als je niets beters te doen hebt dan dit soort reaties op grote sporters met een aantoonbaar groot hart voor medemensen. En néé ik ben geen specifieke Hamilton fan maar een sportfan in de algemene zin die kan waarderen en respect opbrengt wat deze sporters presteren....zonder enige vorm van afgunst e.o jaloezie Lewis Hamilton charities :
Education Africa
Great Ormond Street Hospital
Harlem Children's Zone
Save the Children
The Honeypot Children's Charity
UNICEF
Lewis Hamilton Foundation
Freddy.R +1023 20-08-2018 13:19
Precies , totaal bedragen zijn bekend .
Als hij naar een van deze ooit op komt dagen dan met camera entourage en alles op internet .
Jij mag jouw mening hebben , hij in niks beter dan een ander mens , zijn stront heeft de zelfde kleur als die van jou of mij .
Mensen als Button , Schumacher , Messi , en ik kan nog wel even doorgaan , staan niet in de schijnwerpers of op internet hoeveel ze wel niet doen of weggeven .
Begrijp jou dat hij mag zijn wie of wat hij wil , maar ik hoef niet niet blij mee te zijn als ik naar hem moet kijken of horen hoe geweldig hij wel weer niet was .
Sjeng Klaassen +103 20-08-2018 13:40
Van Jenson Button
Great Ormond Street Hospital
Make-A-Wish Foundation
Prince's Trust
Sport Relief
Schumacher :
ChildLine
Make Roads Safe
Red Cross
UNESCO
UNICEF
Messi:
Children, Health, Human Rights, Poverty, Slavery & Human Trafficking
En zo kan ik nog wel even doorgaan....
Staan in de schijnwerpers en staat gewoon overal te lezen wat ze wel e.o niet doen. Dus je "argument"slaat kant nog wal , je hekel daarentegen aan Hamilton is wel duidelijk. Tja dit bevestigd precies wat ik al schreef....maar vooral je reactie ( die ik nog niet had gezien ) over Memphis ....grappig die afgunst....of hebben ze de verkeerde kleur....zo een hebben we nl hier op dit blog nog een...Vraag me dat gewoon af....neee...zal toch niet.

Jouw reactie(s) deed en doen me denken aan een uitspraak van Friedrich Nietzsche

Ook de haat kent zijn jaloezie: we willen onze vijand voor onszelf hebben.
Freddy.R +1023 20-08-2018 19:25
Woon in Bonaire vriend , hoezo kleur ????
Geen dingen erbij halen die er niet staan .
Sjeng Klaassen +103 22-08-2018 15:22
sorry late reactie:
UUUH..."vriend"...personen die zo reageren op anderen worden niet eens mijn verre kennis laat staan vriend...je moet wel enig niveau hebben omdat te worden…en dat red jij niet.
JIJ bent degene die schreef:
“Ook , vind bijvoorbeeld die Depay ook een verschrikkelijke verschijning , staan boven iedereen en alles denken ze.” enz enz en je eindigt met: “Waarde en normen” ...Niet woorden gebruiken waar je de betekenis niet van kent...Waarom anders toch zo opgefokt op deze 2 DONKERE mannen reageren. Dan ga ik toch redeneren ...zou hij iets tegen deze mannen hebben vanwege hun kleur…ik heb nergens geschreven “je hebt een hekel aan ze vanwege hun kleur”….ik vroeg het me alleen af óf dat de reden zou kunnen zijn…Volgende keer gewoon goed lezen.
Trouwens gewoon zo maar even …Memphis is o.a ambassadeur van liefdadigheidsinstelling tegen borstkanker, zal je niet vermoeien met zijn andere goede doelen…daar raak je vermoedelijk van in de war
En je non argument van dat je op Bonaire woont...en dan dus niks over donkere mensen zou zeggen.....humor dikke vette humor.
Freddy.R +1023 22-08-2018 19:57
Jij hebt het over goed lezen
Freddy.R +1023 22-08-2018 20:06
Mag jij allemaal vinden jongetje , maar ik ben hier in België , en jij zit nu op je kamertje alleen te zoeken op internet .
En mijn argument dat ik niks tegen donkere mensen heb lichtpunt ,
Heb de zelfde kleur misschien
Sjeng Klaassen +103 23-08-2018 14:47
Jij schreef `Woon in Bonaire `,,,ik mag hopen dat je algemene ver genoeg gaat om te weten dat Bonaire ergens anders ligt dan België want blijkbaar is het voor jezelf niet duidelijk waar je verblijft...Oke dat is alvast geregeld.
Tot mijn grote blijdschap kan ik je mededelen dat, al helemaal gezien het prachtige weer, als ik al aan de laptop zit, ik gewoon buiten zit en uitkijk over onze, al zeg ik het zelf, erg riante prachtig aangelegde tuin. Een “kamertje”….helaas, te groot huis maar misschien kan ik je tevreden stellen met een grote kelder van een ongeveer 40 vierkante meter…oke die heb ik dan weer wel.
Zoals je zelf schrijft “heb de zelfde kleur misschien” ( het is trouwens dezelfde en niet “de zelfde” maar dat terzijde)…maar jij…ja blank.
Het heeft trouwens nog redelijk lang geduurd voordat je begon met het papegaai gedrag wat iedereen doet als ze tegen argumenten krijgen waar ze geen echt antwoord op kunnen geven of dat ze merken dat ze zichzelf tegenspreken ( schrijven in dit geval ) nl het gebruik “jongetje en kamertje”
Freddy.R +1023 24-08-2018 16:38
Wauw , wat kun jij dat allemaal goed jongen .
Hebben je Vader en Moeder het zo goed voor elkaar .
O ja , dat ik in België ben ??
Volgens mij is de Formule 1 hier nu , en ben ik hier en jij in je tuin van je ouders met je computertje aan het nadenken wat nu te doen .Goed lezen , misschien vind je nog wel een foutje ergens.
Niet vergeten dat school weer gaat beginnen .
Sjeng Klaassen +103 27-08-2018 15:28
Tja dat soort reactie had ik wel verwacht van jouw soort volk. Ik kon helaas niet eerder reageren daar ik even langs graven van mijn ouders ben gegaan...Gewoon zo maar even ter info omdat je misschien de volgende dat je weer eens denk iemand te moeten beledigen. Die ouwe is door een misdrijf ruim 30 jaar geleden om het leven gekomen en mij moeder is al een flink aantal jaren geleden gestorven aan botkanker....Dus mafketel, dat je een laf miezerig ventje bent die niet eens zijn eigen naam durft te gebruiken was al heel duidelijk...stumpertje.Ik hoop dat je ouders wel een gelukkig en gezond leven hebben....Maar zorg dat je in een discussie nooit maar dan ook nooit meer mijn of anderen hun ouders erbij betrekt...
Freddy.R +1023 29-08-2018 14:12
Dit miezerig ventje is niet begonnen met stront te gooien ..
Het ging over Hamilton en dat stond jouw niet aan .
Jij bent diegene die er alles bij heeft gehaald .
Heb met niemand geen probleem ben al een stukje ouder zoals ik nu inmiddels weet net als jouw .
Vind het triest wat je Vader is overkomen maar ik was echt in de veronderstelling dat je een verwend kind was die even de populaire jongen uit wou hangen hier .
Ik woon in Bonaire daar heb ik een huis en ook nog één in Nederland
.ik was in België met vrienden bij de formule 1.
Nogmaals ging over Hamilton , mijn mening stond jouw niet aan en begon jij over kleuren .
Lees zelf ook eens wat jezelf schrijft en doet , wijs dan naar een ander .
Dit is een blog over Formule 1 , dan mogen mensen een mening hebben .
Jij mag dat , maar ook ik ..
Nu stop ik want ik moet met mijn soort andere dingen doen .
Heb je ouders nogmaals nergens bij betrokken , je overdrijft hierin gigantisch .



Ruud Smulders +82 20-08-2018 10:06
Nee tattoos kunnen echt niet in Engeland...... 🤣🤣🤣🤣🤣
Leona +14 20-08-2018 11:51
Lewis Hamilton is een ster binnen en buiten het sport. Een grote reden tot afgunst en jaloezie en descriminatie. Naast zijn geweldige levenstijl, doet hij miljoenen geven aan goede doelen. Hij is een vechter. Hij bracht eindelijk kleur aan Formule 1. Hij heeft gevoel van stijl, is mode bewust en heeft klasse. Oh oh oh, kunnen heel veel saaie mensen niet tegen. Mijn hart gaat van hem sneller kloppen. Hij geeft juist veel aandacht aan zijn fans. En doet heel veel voor zijn fans. Wie het tegenovergestelde beweert, liegt gewoon om hem in het verkeerde daglicht te zetten. Van deze generatie is hij gewoon de beste. Voor mij.... zelfs beter dan Schumacher. Hij heeft minder kampioenschappen gewonnen dan Schumacher, maar heeft veel van zijn records al gebroken. Hij is een kampioen. En een mooi mens van binnen en van buiten. Team Hamilton forever!!!!
Michel Vaillant +204 20-08-2018 11:52
Half Engeland loopt met tattoos en piercings rond. Dit is een non argument.
Engelsen houden ook van showbizz en daar voldoet Lewis ruimschoots aan.
Het is zijn afstandelijke stijl, zijn ontoegangelijkheid, die hem niet populair maakt. Fans willen hun sporters kunnen aanraken.
Buiten het racen doet hij een toneelstukje en dat hebben fans snel door. Helaas, want Lewis is by-far de beste coureur in het veld

Bekijk het laatste nieuws